לילד שלי מגיע הרופא הכי טוב! טיפים לבחירת רופא ילדים



בשנות חייהם הראשונות של ילדינו, אחת הדמויות החשובות המלוות אותנו היא רופא הילדים שלהם. רופא ילדים טוב הוא כזה שמעניק לא רק טיפול רפואי טוב לילדים האהובים והיקרים שלנו, אלא גם שקט ובריאות נפשית לנו, ההורים. לכן, חשוב מאוד לדעת איך לבחור רופא ילדים טוב. ריכזנו עבורכם כמה טיפים לבחירה נכונה של רופא ילדים.

pixabay

מדוע חשוב לבחור בצורה נכונה רופא ילדים?

משפט ידוע בעולם הרפואה קובע כי "ילדים הם לא מבוגרים קטנים". המשמעות היא שאסור לרופא להסתכל על ילדים ועל מחלותיהם בתור גרסה מוקטנת של מבוגרים ומחלותיהם. בכדי להעניק רפואה טובה לילדים, יש להכיר היטב את מחלות הילדים הייחודיות והטיפול בהן. מתוך התפיסה הזו עלתה רפואת הילדים, או הפדיאטריה, והפכה כיום לאחד המקצועות הרפואיים הנחוצים והחשובים ביותר בעולם. אם הגעתם לשלב בו אתם מחפשים רופא עבור האוצרות שלכם, אתם צריכים לדעת כיצד לבחור בצורה נכונה רופא ילדים – ולא מדובר בבחירה מובנת מאליה כמו ללכת לרופא הקרוב ביותר לביתכם.

 

אז איך לבחור נכון? כמה טיפים שחשוב להכיר

  • חפשו רופא שמבין באורח חיים בריא ולא רק בטיפול במחלות – רפואה, בפני עצמה, היא מקצוע שנועד לרפא מחלות. עם זאת, מזה שנים רבות רווחת התפיסה החשובה, לפיה רפואה טובה לא רק מטפלת במחלות אלא גם מונעת אותן. בהקשר זה, אין חשוב יותר מרופא הילדים שלכם עבור הקניית נורמות נכונות ואורח חיים בריא לילדיכם. הדבר חשוב לא פחות מיכולתו לרשום לכם את האנטיביוטיקה הנכונה. רופא שיודע להתעסק עם נושאים של תזונה ומשקל כולל שימוש באמצעים כמו מחשבון BMI, הוא ככל הנראה רופא שמבין לא רק ברפואה מטפלת אלא גם ברפואה מונעת.

 

  • גישה בריאה לילד וגישה בריאה להורה – רפואה פטרונית ומתנשאת, המרוחקת מהמטופל ומדברת אליו בגוף שלישי, הינה נחלת העבר הרחוק. רופא מודרני, ובמיוחד רופא ילדים, חייב להשקיע הרבה מאוד בגישה שלו למטופל, בעיקר בעידן בו הורים רבים מחליפים את הנחיית הרופא בעמדתו של גוגל. משום כך, כדאי מאוד לחפש המלצות על רופאים עם גישה בריאה ובוגרת כלפי ילדים, שיודעים לדבר איתם בגובה העיניים ולפנות אליהם כאשר הם בגיל בו הדבר מתאפשר. לא פחות חשובה מכך היא הגישה להורים – רפואת ילדים היא לפחות 50% רפואה של ההורים. רופא ילדים טוב ידע להסביר דברים בצורה פשוטה וברורה להורים, להרגיע אותם במקרים הרבים בהם אין סיבה שידאגו, ולהסביר להם מה חומרת המצב במקרים המועטים בהם המצב חמור.

 

  • רופא טוב הוא רופא זמין – סביר להניח שבקופת החולים שלכם יש מומחים בכירים ברפואת ילדים, עם פרסומים מדעיים ברחבי העולם ועם המלצות מכאן ועד להודעה חדשה מדורות רבים של הורים. עם זאת, רופאים אלה יכולים בהחלט להיות לא זמינים מספיק בכדי שתוכלו להפוך אותם לרופאי הילדים הקבועים של ילדיכם. כשאתם מחפשים רופא ילדים, חשוב שתחפשו רופא שנגיש לכם בשעות העבודה שלו, שיודע במידת הצורך לתת מענה חירום, ושיש לו מחליף במסגרת המרפאה במידה והוא לא מגיע ביום נתון.

כשזה נוגע לילדים שלכם, אסור לכם להתפשר על פחות מהטוב ביותר. בחירה נכונה של רופא ילדים תשפיע על החיים והבריאות שלהם, ולא פחות מכך על הבריאות והשקט הנפשי שלכם. זכרו שרופא טוב הוא לא רק מקצועי, הוא גם אנושי, ובחרו בצורה הנכונה ביותר את הרופא הנכון עבור ילדיכם ועבורכם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה