לטייל עם הזרם: 7 מסלולי מים מומלצים לשבועות 2022



במרחק של פחות משעתיים נסיעה מהבית מחכים לכם מסלולים רטובים וכיפיים, עם טבע פראי וכיף לכל המשפחה. במיוחד לכבוד חג המים המתקרב אלינו בצעדי ענק, אספנו עבורכם המלצות צוננות שמתאימות גם למשפחות וגם לזוגות

Shutterstock

בין אם ברשותכם משפחתית קוריאנית, רכב חשמלי סיני חדש או 4X4 יפני – תוכלו לצאת לטבע וליהנות מהמקומות היפים שיש לארצינו להציע גם בחג השבועות: בתוך נחלים, מפלים ובריכות טבעיות מקסימות שההגעה אליהם היא תוך פחות משעתיים. אז איפה מטיילים, איך מגיעים ובמה מצטיידים?

הגעה וניווט: כל היעדים שלפניכם מופיעים גם בגוגל Maps וגם בווייז, כך שלא תתקשו למצוא את הדרך. המסלולים עצמם נמצאים במרחק הליכה מנקודת החניה, מסומנים בשבילים בשטח ולמעט אחד, לא אורכים יותר מארבע שעות. בנוסף, הם מעגליים כך שלא תידרשו לנסוע בשתי מכוניות ואלו מכם המעוניינים להתפנק ולא להתפצל, יוכלו אף לשכור רכב גדול ומפנק ליום אחד כדי לנסוע כולם יחד.

ציוד וצידה: חשוב להקפיד על בטיחות בשמש הכוללת שתייה מרובה (כליטר מים לאדם), חבישת כובע ושימוש בספריי הגנה. לצד זאת, אנחנו מצויים בעונת הנחשים ולכן, מומלץ להימנע מכניסה לסבך צפוף ומהפיכת אבנים. 

טעינת רכב חשמלי: אם ברשותכם רכב חשמלי ואינכם בטוחים כי תוכלו להגיע לנקודות טיול מרוחקות עימו, הנה כמה מסלולים בטווח טעינה בודדת מערים מרכזיות בארץ. חלקם מעט יותר רחוקים, אך עדיין תמצאו לא מעט עמדות טעינה בדרך, שתסייענה לכם להגיע בקלות ליעד ולחזור ממנו ללא עיכובים מיותרים. שנתחיל?

 Shutterstock

  1. עין לבן: גם לילדים קטנים

זהו מעיין מקסים השוכן בפארק הלאומי נחל רפאים שבירושלים. מימיו קרירים ונעימים, הוא מוקף בעצי שקד, תאנה ותות ומכל עבר תוכלו לשמוע ציוצי ציפורים. במתחם מדשאה, מתחם פיקניק ושתי בריכות כשאחת רדודה ומתאימה גם לילדים הקטנים יותר במשפחה. בדרך מחכה הפתעה נוספת: הגישה למעיין מתבצעת דרך שביל עפר של 1.5 ק"מ שמתחיל בחניון גן החיות התנ"כי – אטרקציית ילדים נהדרת כשלעצמה. 

  1. נחל השופט: תענוג משפחתי

בין הגבעות הירוקות של רמות מנשה מתפתל נחל השופט אשר עטוף כולו בצמחיה ופרפרים. המסלול מתחיל בעין חשרת (עין אמי), מעיין נעים שסביבו נקודות פיקניק חביבות. משם ממשיכים על דרך עפר לסימון שבילים אדום ויורדים אל נחל השופט, מתקדמים עד לבריכה נעימה וניתן להמשיך בסימון האדום עד לנקודת ההתחלה. מסלול זה מתאים ממש לכל משפחה ולכל גיל והדרך אליו נגישה גם לעגלות וכסאות גלגלים.

  1. נחל הקיבוצים: לצוף כל הדרך 

בפארק המעיינות של עמק בית שאן זורם נחל הקיבוצים כאשר במסלול בו צפים במקום ללכת. הזרימה בו עדינה ונעימה, עומקו נע בין 80 ס"מ למטר ומומלץ להביא מזרון ים או ספוג ציפה ולתת למים פשוט להוביל אתכם. לאורך הנחל יש מספר מעבירי מים בהם צינור המתפקד כמגלשה ובסוף המסלול, מחכה בריכה מרובעת גדולה. משם תוכלו לנסוע לקיבוץ ניר דוד הסמוך שם נמצא גן גורו, גן חיות אוסטרלי קטן – וכנראה אחד המקומות היחידים במזרח התיכון שבו ניתן ללטף קנגורו. 

  1. נחל שניר (חצבאני): פרחים על המים

נחל שניר זורם כל השנה אך טמפרטורת המים פשוט מושלמת בחג השבועות. רוב המסלול צמוד לנחל ומתפתל בתוך חורש ירוק ורענן, כשאת הדרך מלווים מפלים קטנים. השילוט יכוון אתכם אל מספר בריכות שכשוך נעימות, בין דגי אמנון ושפיריות. בהמשך תראו גם בריכה ובה צמחי מים מיוחדים ונדירים ואת פריחת הנופר הצהוב שבדיוק מסתיימת. שימו לב שהביקור בשמורה הוא בתשלום, כך שכדאי לדאוג לכך מראש באתר רשות שמורות הטבע.

  1. נחל כזיב: גם מבצר, גם נוף וגם מים 

יש לא מעט מסלולים מומלצים בשמורת נחל כזיב אך הנוח ביותר הוא זה המעגלי, שמתחיל בחניון הנחל בסמוך למצפה הילה. סימון השבילים האדום ייקח אתכם אל המונפורט – מבצר צלבני מהמאה ה-13, ממנו נשקפים נופים מקסימים. אחרי שצילמתם והצטלמתם, תוכלו להמשיך אל מימי נחל כזיב. פונים בו מזרחה על סימון השבילים הירוק ומגיעים לעין טמיר – בריכה מתוקה ונקודה טובה להתרעננות. משם חוזרים קצת אחורה ומגיעים אל השביל השחור, שייקח אתכם בחזרה למצפה הילה. עם זאת, מסלול זה כולל הליכה של כ-8 ק"מ ויכול לארוך גם כשש-שבע שעות ולכן, פחות מתאים לקשישים וילדים. 

  1. עין דוד: מפל באמצע המדבר 

עין דוד נמצא בקניון מתפתל מלא בצמחיה, יש בו לא פחות מארבעה מפלים ובראשם, מפל שולמית שגובהו יותר מ-40 מ'. בין הצוקים מתחבאים שפני סלע ויעלים, ציפורי מדבר עפות מסביב והמים קרירים ומפנקים. זהו יעד פחות מתאים לפיקניקים אבל הטבילה במים באמצע המדבר היא חוויה חלומית. שימו לב שהביקור בשמורה הוא בתשלום, שכדאי לבצע מראש באתר רשות שמורות הטבע.

  1. ג'ילבון: שני מפלים באתר אחד 

נחל ג'ילבון הפראי שבמרכז הרמה הוא תענוג כפול: הולכים בשביל המסומן באדום דרך כפר סורי נטוש עד למדרגות סלע המובילות אל הנחל. משם ממשיכים לתצפית מעל מפל דבורה – נקודה נהדרת לצילום, יורדים בזהירות במורד הנחל לעבר בריכת דבורה ונהנים מהמים. את התחנה הבאה תוכלו לשמוע לפני שתראו: מימיו הגועשים של מפל הג'ילבון – 42 מ' גובהו ותחתיו בריכה נהדרת. מסלול זה אינו מתאים לפיקניק, אין בו נקודת עצירה מסודרת וגם פחות יתאים לקשישים וזאטוטים. 

לסיכום, חג השבועות בפתח וזהו זמן נהדר לצאת ולטייל בטבע הישראלי הקסום, השופע במקומות מיוחדים ומרהיבים ביופיים. אם אתם מתכננים להגיע עם הרכב הפרטי שלכם ובפרט זה החשמלי שרכשתם לא מזמן, הסירו חשש מליבכם. כיום כבר פרוסות ברחבי הארץ עמדות טעינה רבות, שתאפשרנה גם לכם להינות מהדרך – ללא חששות והיתקעויות בצד הדרך.

חג שמח וטיול מהנה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה