לחיות בשכירות- בעד ונגד



הנדל"ן בישראל, מתאפיין בעליית מחירים מתמדת. זוגות צעירים מוצאים עצמם מתלבטים בשאלה: "לחיות בשכירות או לרכוש דירה?"

Pixabay

הבעיה היא שזה נראה ממש חלום שהוא בלתי אפשרי כמעט לביצוע, היות ויש לגייס כשליש מהסכום של ערך הנכס, ע"מ לזכות באישור עקרוני למשכנתא. אם מתאמצים, ניתן לרכוש דירה קטנה לתחילת  הדרך ועם השנים לעבור לדירה גדולה יותר, כאשר מבצעים גרירת משכנתא. תהליך זה, הינו רלוונטי למקרים רבים, כשאר מעוניינים למכור נכס שכבר משועבד לבנק בגלל משכנתא ובמטרה לעבור לנכס גדול יותר, כאשר משנים גם את תנאי המשכנתא.

יש להסיר את השעבוד מהדירה שנמכרה ולהעביר את השעבוד לדירה או לנכס החדש שמתאים לזוגות מבחינת הגודל ואורח החיים שהשתנה בשל ילדים חדשים שנוספו למשפחה, מיקום הנכס, כדאיות ועוד.

ומה אומר יועץ המשכנתאות הפרטי שלכם?

בדרך כלל, יועץ משכנתאות מומלץ שעובד מטעם חברה פרטית, ייעץ לכם לרכוש דירה ולא לשכור דירה, היות והכסף שתשלמו על שכירות, יהיה זהה לסכום המשכנתא. בדירה מושכרת, אין ערובה לשנים רבות של שכירות וכן, לא תוכלו לבצע בה שינויים בעיצוב, היות והיא אינה שייכת לכם ואילו בדירה שתרכשו באמצעות משכנתא והון עצמי משלכם, תוכלו בהחלט לעצב ולשנות אותה על פי צרכיכם וטעמכם האישי.

אם ההכנסה של הזוג מספיקה לדירה גדולה יותר, כדאי לחסוך את המעבר והבירוקרטיה  ולכן, יועץ המשכנתאות שלכם, ימליץ לכם לרכוש דירה גדולה יותר מלכתחילה, היות וכאשר המשפחה תתרחב הדירה תספיק למגורים של כל בני המשפחה. גם מבחינת תמהיל המשכנתא, כאשר יועץ המשכנתאות יעיין בתלושי השכר שלכם ובתדפיסי הבנק, יוכל להבין מה היכולת החודשית שלכם בהחזרי המשכנתא והוא יכין עבורכם תמהיל שיתאים בדיוק לנתונים.

יועץ משכנתאות או חברה לייעוץ משכנתאות?

ישנם זוגות שמעוניינים ובצדק, להיות מלווים ע"י יועץ משכנתאות מומלץ, ישנה כמות עצומה של יועצי משכנתאות פרטיים, אך ישנן חברות אשר מעסיקות יועצי משכנתאות פרטיים. אם מחפשים ברשת, מוצאים כמות עצומה של יועצי משכנתאות כאשר תראו אותם גם ברשתות החברתיות, כאשר ישנן המלצות על יועץ משכנתאות זה או אחר ולפי התגובות של הגולשים, תוכלו להבין מי באמת יועץ טוב למשכנתאות וכן, להתאים את היועץ שלכם לפי אזור המגורים שלכם, כך שיהיה לכם נוח להגיע אליו.

בחירה בחברת ייעוץ משכנתאות תהיה קלה יותר, היות ומספר החברות הינו קטן יותר מאשר יועצי משכנתאות העובדים באופן פרטי. התנהלות חברת ייעוץ משכנתאות, מפוקחת ע"י מנהל אחד או יותר. במידה והחברה תבחר עבורכם יועץ משכנתאות מומלץ, תוכלו לדר אותו ואם הכימיה ביניכם אינה משביעת רצון, תוכלו להחליף אותו ביועץ משכנתאות אחר מאותה החברה. מלבד זאת, מדובר על כוח גדול יותר לעומת יועץ משכנתאות שהוא עצמאי, היות ולחברה תיקים רבים של לקוחות והן מהוות כוח חזק יותר מול הבנקים למשכנתאות.

כדאי לשלם סכום זניח ליועץ משכנתאות ולחסוך עשרות אלפי שקלים במשכנתא

היום, תחום ייעוץ המשכנתאות הפרטי תפס תאוצה. ניתן לראות כי רבים מהזוגות הצעירים לא מבצעים שום צעד במשכנתא לפני ייעוץ מקצועי של יועץ משכנתאות שהאינטרס שלו הוא הלקוח ולא הבנק למשכנתאות. גם בנושא של גרירת משכנתא קיימת, מחזור משכנתא ועוד, זוגות רבים מעוניינים בידע הרב וההתמצאות הפיננסית בשוק המשכנתאות של יועץ המשכנתאות הפרטי, במיוחד כאשר מדובר בהלוואה של עשרות שנים וכאשר החיסכון ,הודות לייעוץ  חיוני זה הוא בעשרות אלפי שקלים שזה בהחלט סכום משמעותי.

 

 

 

.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה