לגור במגדל - מיתוסים נפוצים על מגורים במגדלים



בישראל ניתן לראות בשנים האחרונות תנופת בנייה, המתאפיינת בהקמה של מגדלים רבי קומות, שמאפשרים שיכון של מאות דיירים. ניתן לראות בנייה מהסוג זה ברחבי כל הארץ: פרוייקטים בחריש, במודיעין, ובערים ומועצות אזוריות נוספות מתאפיינים בבנייה לגובה. הסיבה לכך היא השאיפה לפתור את מצוקת הדיור בארץ שנובעת גם ממחסור בשטח, על ידי בניית מגדלים גבוהים. למרות זאת, משפחות רבות עדיין בוחרות להיצמד לחלום של בית צמוד קרקע, הרבה פעמים בגלל מיתוסים ותפיסות שגויות בנוגע למגורים ברבי קומות. אז איך זה באמת לגור במגדל?

pexels

קשר לסביבה ותחושה של קהילה

אחת הטענות הנפוצות ביותר שנשמעות נגד מגורים במגדלים רבי קומות היא שבניינים כאלה נוטים להיות מנוכרים מהסביבה, וליצור תחושה של בדידות. במקרים רבים, ההיפך הוא הנכון. דווקא בגלל שמגדלים יכולים לשכן בתוכם דיירים רבים, גם הרכב האוכלוסייה יכול להיות מגוון יותר ביחס לבניינים נמוכים - מה שמגדיל את הסיכוי למצוא שכנים שיהפכו לחברים. הקשרים החברתיים הופכים אפילו לפשוטים יותר כאשר במגדל יש חללים משותפים, שמאפשרים מפגש בין הדיירים וקיום של אירועים קהילתיים.

החיבור של המגדלים לסביבה תלוי במקרים רבים באופי של השכונה עצמה. ניקח לדוגמה פרוייקטים בחריש. כאשר מדובר בעיר צעירה עם הרבה פארקים ושטחים ירוקים לצד מוקדים של חיי חברה שוקקים, המגדלים הופכים באופן טבעי לחלק מהקהילה.

 

סביבה בטוחה לילדים

הורים רבים חוששים שמגורים במגדל לא מתאימים לילדים. הסיבה לכך היא ככל הנראה החשש מכך שהילדים לא יוכלו לצאת מהבית בלי השגחת מבוגר כדי לשחק עם חבריהם. גם כאן, מדובר במיתוס שגוי. במגדל שבו מתגוררות משפחות רבות, לילדים יהיה קל יותר למצוא חברים וללכת לשחק איתם, בין אם זה בבתים של החברים או בגני השעשועים שמחוץ לבניין. פרויקטי מגורים רבים מוקמים כיום כאשר המחשבה על עיצוב סביבה מתאימה לילדים נמצאת גבוה בסדר העדיפויות של המתכננים. לפיכך, פרויקטים כאלה כוללים גישה קלה לגני שעשועים בטיחותיים ממש מחוץ לבית.

בנוסף, כאשר מחפשים מקום מגורים שיספק סביבה בטוחה ומעשירה לילדים, חשוב לקחת בחשבון גם את מה שמסביב. מגדלי מגורים רבים מוקמים כיום בשכונות חדשות, מוקפות בשטחים ירוקים, פארקים ומגרשי ספורט, ובקרבה למרכזים קהילתיים, שמספקים פעילויות תרבות ופנאי לכל המשפחה.

 

מגדלים - לא רק לעשירים

מיתוס נפוץ נוסף הוא שמגורים במגדלים מיועדים רק לאנשי העשירון העליון, דבר שאולי היה נכון לפני עשור - אך כיום זה לא כך. פרויקטי מגורים רבים מתוכננים כך שיתאימו לאוכלוסיות בעלות יכולת הכנסה שונה, והמחיר של הדירות נקבע בדרך כלל לפי גובה הקומה במגדל - כשהדירות הגבוהות יותר הן היקרות יותר. פרויקטים בחריש, לדוגמה, מתוכננים כך שיתאימו למשפחות צעירות, ואכן כ-78 אחוז מרוכשי הדירות בעיר הם זוגות צעירים עם ילדים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה