כתיבת תוכן – איך בוחרים קופירייטר?



יחצ

הביקוש לשירותי כתיבת תוכן נמצא במגמת עלייה, וזאת ככל שיותר חברות ובעלי עסקים מבינים כי הקמת אתר אינטרנט דורשת גם העמדה של סטנדרט גבוה בטקסטים השיווקיים. בין אם מדובר באתר תדמית, המכוון ליצירת פניות ו/או לקיום דיאלוג מול לקוחות קיימים/חדשים, ובין אם באתר מכירות הנמדד בהתאם להיקף הצלחתו בעסקאות הנסגרות "און-ליין". כתיבת תוכן עשויה להיות המפתח להצלחה ווירטואלית. גם האתר המעוצב והיפה ביותר ברשת, וגם האתר שממוקם בכל הביטויים בפסגת עמודי החיפוש, לא יצליח להמיר אפילו גולש אחד ללא תוכן שיווקי איכותי.

אבל איך בוחרים קופירייטר מתאים ומה השיקולים המרכזיים בהתקשרות עם חברה לכתיבת תוכן? על כך בקצרה בכתבה שלפניכם. לקרוא, לגזור, לשמור וליישם.

כתיבת תוכן מציגים עם תיק עבודות

בבחירת קופירייטר לטובת כתיבת תוכן יש להתחיל בראש ובראשונה עם תיק עבודות. כלומר, יש לבקש מהחברה המספקת את שירותי התוכן להציג בפני העסק טקסטים ותכנים לדוגמה. בשלב זה חשוב לשים לב לכמה דגשים. בראש ובראשונה – רמת הכתיבה. האם הטקסטים מנוסחים היטב, האם השפה שלהם קולחת, האם הם מעבירים את המסר המבוקש.

פרמטר חשוב נוסף הוא מהירות התגובה. חברות מקצועיות המספקות כתיבת תוכן ללקוחות רבים מחזיקות תיקי עבודות "מוכנים לשליפה". שימו לב האם אתם מקבלים את התכנים במהירות, האם התכנים מוצגים בצורה נאותה והאם זמני התגובה הניתנים לכם הם קצרים וזריזים. כמו כן, רצוי לשים לב האם תיק העבודות הינו מגוון. כלומר, כולל גם אתרי אינטרנט מלאים, גם כתבות ליחסי ציבור, גם מאמרים מסוגים שונים, גם טקסטים של תיאורי מוצרים או תיאורי פרויקטים, גם סיפורי הצלחה או סיפורי לקוח, גם עמודי נחיתה שיווקיים וכו'. ככל שתיק העבודות הינו וורסטילי יותר, כך אתם יודעים שמדובר בחברה בעלת ניסיון וידע. במילים אחרות, חברה של כתיבת תוכן שתספק לכם מוצר מוגמר ברמה גבוהה, ולא "תתגלח" עליכם בדרך לצבירת הניסיון ללקוח הבא.

טיפ חשוב נוסף לגבי תיק העבודות שכדאי להכיר. קופירייטר טוב הוא קופירייטר בעל ניסיון, וקופירייטר בעל ניסיון הוא קופירייטר שעבד עם תחומים שונים ורבים. כאשר תיק העבודות המוצג לכם נוגע לתחום העיסוק שלכם, או לכל הפחות לתחומים משיקים/חופפים/מקבילים, יש בכך שני יתרונות מרכזיים. במישור אחד אתם יודעים שלפניכם בעל מקצוע איכותי שעבד עם מספיק לקוחות בכדי לפגוע בול עם דוגמאות כתיבה קונקרטיות. במישור נוסף אתם יכולים להתרשם מרמת הכתיבה בתחום הספציפי שלכם. יתרה מזו, סביר להניח שלפניכם כותב תוכן שכבר עבר "טבילה ראשונית" בענף שלכם כך שיהיה לו הרבה יותר קל "להיכנס לעניינים" בפרויקט שלכם.

קופירייטר לכתיבת תוכן, כמה זה עולה?

כעת הגענו לשאלת השאלות – כמה עולה כתיבת תוכן ומה הם המחירים הסטנדרטיים לגבי תוכן שיווקי לאתר. התשובה (המתסכלת) היא שהמחירים משתנים הן בין קופירייטר לקופירייטר, והן כתלות בפרויקט עצמו. ישנם כותבים שמתמחרים כתיבת תוכן "פר מילה", ומספקים מחיר בהתאם לכמות המלל באתר. שיטה ז מאפיינת בדרך כלל כותבים בתחילת דרכם שאינם מסוגלים להעריך את שעות העבודה הדרושות לפרויקט. כותבים מנוסים יותר עוברים כבר לתמחור שעתי. כלומר, תמחור לפי היקף שעות העבודה הדרושה למשימה.

קופירייטרים מנוסים ואיכותיים יעריכו את התמחור השעתי הן מתוך ניסיונם העשיר, הן לפי שעות העבודה הדרושות, והן בהתאם לתעריף השעתי שעבורו הם מוכנים לגשת למקלדת. חשוב בעניין זה להוסיף כי כתיבת תוכן איכותית כוללת לא רק את הקלדת המילים וביצוע התיקונים, אלא גם את המחקר המעמיק והמקיף בעבור הלקוח. מחקר שכולל גם פגישות פרונטאליות מול גורמים שונים בעסק וגם מידענות אינטרנטית מקצועית באתרי מתחרים ו/או בפלטפורמות מקצועיות.

על מנת לדעת כמה עולה כתיבת וכן כדאי לבקש כמה הצעות מחיר, לעיין בתיקי עבודות, להזמין את הקופירייטר לפגישה במשרדיכם ולקבל החלטה מושכלת. החלטה שנגזרת מתוך ההבנה שתוכן באינטרנט הוא איש שיווק שאמור לעבוד בעבורכם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ללא הפסקות, ללא חגים וללא מילואים או חופשות לידה. עובד מסור המשוחח עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם. עובד שחייב להיות הטוב ביותר.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה