כראמל – החתול שהפך לכוכב ילדים



מי לא מכיר את כראמל החתול המפורסם יותר בישראל? נכתב על ידי הסופרת הנפלאה מאירה ברנע גולדברג כספר יחיד, אשר הפך כה פופולארי עד שנכתבו עבורו לא פחות משבעה ספרים! החתול הג'ינג'י הממושקף הפך גיבור של ממש המלווה ילדים רבים בכל רחבי הארץ, וכמובן את הוריהם אשר שמחים על ההזדמנות לחשוף את הילדים לספר מעולה שמצליח לנתק אותם ולו במעט, מהמסכים.

pixabay

רגע, עדיין לא הכרתם את כראמל החתול?! עוד לא מאוחר!

בזמנים בהם נראה שכל ילד וילדה מחפשים את היקר והמתקדם ביותר, כראמל מציע אי של נחת ושלווה, עם ניחוחות נוסטלגיים של ילדות פשוטה שגם הילדים שלכם, ימצאו בהם אושר. אז על מה כל המהומה, אתם שואלים?

ובכן, כפי שהסופרת עצמה טוענת; מדובר כאן לא רק בסיפור על שלושה אחים אשר קיבלו בירושה מדוד מסתורי, שלוש טבעות קסומות. זה הרבה יותר מסיפור על מנהלת משק הבית ובתה שמנסות להשתלט על האחוזה, או על יתומה שברחה מבית היתומים. זהו בסך הכל סיפור על חתול מופלא וקסום, חתול שמביא איתו הרפתקאות, מעלה חיוך על פניהם של צעירים ומעורר נחת בקרב מבוגרים.

הוא כבש ילדים ומבוגרים ברחבי הארץ והפך לכוכב של סדרת ספרים, הצגה, קומיקס ואפילו סדרת טלוויזיה. היום, כולם יכולים ליהנות מכראמל! והחלק הכי טוב? הוא עומד לגרום לילדים שלכם להתחיל סוף סוף לקרוא, דבר חשוב ביותר בפני עצמו שכן לקריאה יתרונות רבים:

  • שיפור השפה – כשאנו מתקשרים עם הילדים ביום יום, השפה לרוב נשארת כפי שהיא. כאשר מתחילים לקרוא, מגלים עולם שלם של אוצר מילים שכמעט ואינו מוכר ביום יום של הילדים. ככל שילמדו מילים רבות יותר, כך ילמדו כיצד לתקשר טוב יותר.
  • ידע כללי – ספר הוא פעילות מהנה בפני עצמה, בעיקר כאשר הילדים בוחרים בעצמם את הספר אותו יקראו. כך, יוכלו ללמוד מהם הנושאים שמעניינים אותם ואף לחקור עליהם עוד ועוד. ככל שיצברו יותר נושאים כאלו, כך ילמדו יותר ויעשירו את הידע הכללי שלהם.
  • פיתוח הדמיון – קריאה, כמובן, מפתחת את הדמיון. בכל עמוד ועמוד, תיאור או סיטואציה, הילדים יכולים לדמיין כיצד נראות הדמויות וכיצד מתרחשות סצנות מסוימות אל מול עיניהם. כראמל למשל הוא ספר פנטזיה מלא בקסם ולצידו, סיטואציות כמעט יום יומיות. כאשר יהיו מרוכזים בעלילת ספר ולא רק למסך, יוכלו לפתח את הדימיון ובאופן ישיר גם את המוח.

תתחילו מהספר הראשון והתלהבו לגביו

ילדים נוטים להסתקרן כאשר אנחנו עצמנו מתלהבים מדבר מה. כיום, כאשר כראמל מאת מאירה ברנע גולדברג כבר צבר את הפופולאריות שלו, הרי שיהיה לכם הרבה יותר קל להציג אותו בפני הילדים. מי יודע, אולי זו תהיה תחילתה של אהבה אמיתית, בין הילדים לעולמם המופלא של הספרים.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה