כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם סוגרים חוזה עם קבלן איטום



סביר להניח כי בשלב זה או אחר של חייכם, תידרשו לשירותו של יועץ איטום או קבלן איטום, לטיפול או מניעה של בעיות נזילות. ההמלצה היא לסגור חוזה עם קבלן איטום עוד בקיץ, כדי שהוא יוכל להכין את הבית לקראת החורף ולמנוע מבעוד מועד נזקים פוטנציאליים אפשריים. עם זאת, לפני שלב זה, כדאי לדעת ולברר מספר דברים לגבי קבלן האיטום, מידת מקצוענותו, המחיר אותו הוא דורש בהשוואה לקבלנים אחרים או להיקף העבודה הנדרשת ועוד.

pixabay

מקצוענות קודמת לכל

לפני שאתם בודקים את נושא המחיר, אשר הינו נושא חשוב אך לא עיקרי, כדאי לבדוק את מקצוענותו של יועץ איטום ואת מידת ניסיונו. גם לקבלני איטום ישנה תעודה אוטם מורשה, שכאשר היא תקפה היא מבטאת את העובדה שהם עוברים השתלמות שנתית והינם מקצועניים ומכירים את החומרים החדשים, מתעדכנים בטרנדים או בבעיות רלבנטיות וחדשניות. תעודה זו אינה חובה או דרישה, כפי שהיא נדרשת לחשמלאים או מדבירים, אולם היא יכולה להראות לכם, כלקוחות, את מידת רצינותו של איש המקצוע ומגדילה את הסיכוי שבעצם עבודתו הוא לא יגרום לנזקים משמעותיים נוספים כבר על אלה הקיימים, אם ישנם.

 

המלצות והתאמה לעבודה

כיום, מאד קל למצוא המלצות על אותו יועץ איטום בו אתם מעוניינים. אפשר לבקש המלצות ברשתות החברתיות או באתרי המקצוענים השונים. בכל מקרה כדאי לקחת בחשבון את מהות העבודה ומה דרישותיה, כך למשל דין בית חדש, כאשר עבודת האיטום מתחילה מנקודה התחלתית אינה דומה לבית משופץ או קיים אשר עבודת האיטום צריכה לתקן בעיות או רק למנוע אותן. כמו כן, יהיה הבדל בין בית קרקע או בית משותף, הן ברמת העבודה הנדרשת והיקפה והן ברמת האישור לעבודה בגובה אשר נדרשת מקבלן האיטום ומעובדיו, לרבות ביטוחים המתאימים לעבודה זו. כדאי שדרישות העבודה יהיו ברורות ומפורטות ככל האפשר עוד לפני שאתם מקבלים הצעות מחיר ממספר קבלנים, כדי שתוכלו לוודא את מידת התאמתם לעבודה וכדי שהצעת המחיר תהיה מדויקת ככל האפשר.   

 

קבלת מספר הצעות מחיר ובחירת יועץ איטום

גם אם אתם בטוחים ויודעים כבר את זהותו של קבלן האיטום או יועץ איטום איתו תרצו לעבוד, כדאי ורצוי לבקש מספר הצעות מחיר לפני ההחלטה הסופית. כאמור, לפני הצעת המחיר, בידקו האם הקבלן מתאים לסוג העבודה הנדרשת והאם יש ברשותו את אותן תעודות. כמו כן, כדאי לבדוק האם הצעת המחיר כוללת בתוכה שירותים נלווים כמו למשל הזזת ופירוק ציוד קיים, אם ישנו, כמו למשל דוודים ישנים, יריעות ועוד. כמו כן, וודאו האם הקבלן עובד על פי המפרט הכללי לעבודות בנייה, כפי שהוא מפורסם באתר משרד הביטחון. אנחנו בחמד הנדסה ואיטום  שמחים וגאים לעמוד בקריטריונים הגבוהים ביותר בתחום, כך שתוכלו להיות בטוחים ולסמוך על שירותינו המקצועיים באופן מלא.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה