כל הסיבות בגינן כדאי להימנע מצריכת סוכר לבן



רוב האנשים אוהבים ממתקים ומאכלים אשר כוללים סוכר. אבל, בעוד שאין ויכוח לגבי העובדה שמדובר במאכלים טעימים אשר במקרים רבים גם מספקים לנו אנרגיה זמינה ומהירה. חשוב להיות מודעים לעובדה כי צריכת כמויות מופרזות של סוכר לבן נקשרת לבעיות בריאותיות שונות, ורפואיים כמו גם מומחי בריאות רבים ממליצים להפחית או להימנע מצריכתו. להלן מספר סיבות מדוע כדאי לשקול להגביל את צריכת הסוכר הלבן:

PEXELS

עלול לגרום לעלייה במשקל
צריכת סוכר גבוהה קשורה לסיכון מוגבר לעלייה במשקל ולהשמנה. מזונות ומשקאות ממותקים הם לרוב עשירים בקלוריות אך נמוכים בערכים תזונתיים, מה שתורם לחוסר איזון בצריכת האנרגיה.

סיכון מוגבר לפתח סוכרת סוג 2
צריכת כמויות גדולות של סוכר, במיוחד בצורת משקאות ממותקים, נקשרה עם סיכון מוגבר לפתח סוכרת מסוג 2. צריכה מוגזמת של סוכר עלולה להוביל לתנגודת לאינסולין, גורם מפתח בהתפתחות סוכרת.

יצירת בעיות הנוגעות לבריאות שיניים
סוכר עלול "לתרום" תרומה גדולה לבעיות שיניים, כולל חורים ועששת. חיידקים בפה ניזונים מסוכר, ומייצרים חומצה השוחקת את אמייל השן. הגבלת צריכת הסוכר עוזרת לשמור על בריאות הפה טובה יותר.

תנודות ברמת הסוכר בדם
צריכה גבוהה של סוכר עלולה להוביל לעלייה מהירה ולהתרסקויות ברמות הסוכר בדם. זה יכול לגרום לתחושות של עייפות, עצבנות ותשוקה למאכלים מתוקים יותר.

סיכון מוגבר למחלות לב
צריכת סוכר מופרזת נקשרה לסיכון מוגבר למחלות לב. צריכה גבוהה של סוכר עלולה לתרום לעלייה בלחץ הדם, לדלקת ולשינויים שליליים ברמות השומנים בדם.

בעיות בכבד
הכבד ממלא תפקיד מכריע בחילוף החומרים של סוכר. צריכה מופרזת של סוכר, במיוחד פרוקטוז, עלולה להוביל למחלת כבד שומני לא אלכוהולי (NAFLD), מצב המאופיין בהצטברות שומן בכבד.

סיכון לתסמונת מטבולית
תסמונת מטבולית היא מקבץ של מצבים הכוללים השמנת יתר בטנית, לחץ דם גבוה, רמות סוכר גבוהות בדם, עצירות ופרופילי שומנים חריגים. צריכת סוכר גבוהה הייתה מעורבת בהתפתחות של תסמונת מטבולית.

השפעה שלילית על בריאות הנפש
מספר מחקרים אשר בוצעו בנושא מצביעים על קשר פוטנציאלי בין צריכת סוכר גבוהה לסיכון מוגבר לבעיות נפשיות, כולל דיכאון וחרדה. המנגנונים המדויקים מורכבים ועשויים לכלול דלקת ושינויים הורמונליים.

מצבים דלקתיים
צריכת סוכר גבוהה יכולה לתרום לדלקת כרונית בגוף. דלקת כרונית קשורה למצבים בריאותיים שונים, כולל דלקת פרקים, מחלות לב וכלי דם וסוגי סרטן מסוימים. צריכה מוגברת של סוכר יכולה להגביר מצבים שונים בקיבה כמו לדוגמא, מעי רגיז .

החלשה של מערכת החיסון
צריכה מופרזת של סוכר עלולה לדכא את יכולתה של מערכת החיסון להילחם בזיהומים. צריכת יותר מדי סוכר נקשרה לירידה בתפקוד תאי הדם הלבנים ולפגיעה בתגובה החיסונית.

השפעה שלילית על בריאות העור

ישנן ראיות המצביעות על כך שצריכת סוכר גבוהה עשויה לתרום לבעיות עור כמו אקנה והזדקנות מוקדמת. תהליך הגליקציה, שבו מולקולות סוכר מתחברות לחלבונים, עשוי למלא תפקיד בהזדקנות העור.

התמכרות
לסוכר יש תכונות ממכרות, וצריכתו עלולה להוביל לתשוקות ותלות. להשתחרר מדיאטה עמוסה בסוכר עשויה להיות מאתגרת בהתחלה בגלל האופי הממכר של הסוכר.

השפעה על התפקוד הקוגניטיבי
ישנם מחקרים מצביעים על כך שתזונה עתירת סוכר עלולה להשפיע לרעה על התפקוד הקוגניטיבי, כולל זיכרון ויכולות למידה. המנגנונים המעורבים מורכבים ועשויים להיות קשורים לתנגודת לאינסולין ולדלקת.

לסיכום, צריכה מוגברת של סוכר טומנת בחובה לא מעט סיכונים בריאותיים ולכן, ההמלצה היא לשאוף ולצרוך כמה שפחות סוכר לבן ואם זה מתאפשר גם להימנע באופן מוחלט מצריכתו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה