כל הדרכים להגיש התנגדות בפרויקט תמ''א 38



ניתן לראות בישראל לא מעט מבנים ישנים אשר עוברים תהליך של שדרוג רציני במסגרת פרויקט תמ"א 38. מדובר על תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, אשר במהלכה דיירי המבנה זוכים לשיפוץ והרחבה של הדירה שלהם, להוספת מרפסת לדירה, להוספת מעלית לבניין, להוספת חדר ממ"ד ולשיפוץ כללי של הבניין. במסגרת תכנית זאת, היזם אשר קיבל אחראיות על מימוש התוכנית, מקבל את האפשרות להוסיף דירות מגורים למבנה עצמו בקומות עליונות על מנת למכור אותן בסוף תהליך הבנייה. לכאורה, מדובר בתוכנית טובה מאוד עבור דיירים של בניין מגורים ישן. אולם למרות זאת, לא פעם לא כל הדיירים בבניין שבו עתידה להתממש תכנית זאת אכן מרוצים ממימוש התוכנית בבניין ואף מתנגדים לה.

depositephoto

התנגדות לתוכנית תמ"א 38- מדוע?

כאמור, לכאורה תמ"א 38 היא תכנית אשר מטרתה היא להעניק לדיירי מבנים ישנים דירת מגורים איכותית יותר, משודרגת ונעימה יותר למגורים וכן, להעלות את ערך הדירה שלהם. אולם יחד עם זאת, התנגדות לתמ"א 38 יכולה של דיירים בבניין מעין זה יכולה לנבוע מכמה סיבות: לא כל דייר מעוניין לגור במשך שנה באתר בנייה, לא כל דייר מעוניין שבמקום גינה משותפת של בניין יתקינו מקומות חניה או גינה פרטית לדירות חדשות וכן לא כל דייר בבניין מעין זה מעוניין שיתווספו דירות מגורים חדשות שיכילו בהן שכנים חדשים. כמו כן, דיירים המתגוררים בקומה האחרונה בבניין לא תמיד מעוניינים שיוסיפו מעל הקומה שלהם קומה נוספת או קומות נוספות. על כן, לא פעם דיירים מתנגדים לתוכנית תמ"א 38 בבניין שבו הם מתגוררים.

התנגדות לתוכנית תמ"א 38- כיצד?

כיצד מגישים התנגדות לתמ"א 38? ובכן, בשלב הראשון כאשר נערך דיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה לצורך קבלת היתר בנייה לתוכנית, כל דייר בבניין יכול להגיש התנגדות לאישור התוכנית ובזאת מנימוקים הנדסיים או אדריכליים. כך לדוגמא: אם מדובר במבנה שאיננו דורש באמת חיזוק מפני רעידות אדמה וניתן להוכיח זאת, הרי שהדייר המתנגד יכול להגיש את התנגדותו לוועדת התכנון והבנייה.

כמו כן, גם אם בניית היזם עתידה לחרוג מגבולות הבניין המותרים גם אז דייר יכול להגיש התנגדות מוצדקת. כמו כן, אם התוכנית המוצעת על ידי היזם איננה כוללת פתרון ראוי כלשהו עבור מקומות חנייה לדיירים דייר יכול להתנגד וכן אם הבניה אותה מציעה היזם עלולה לפגוע בנוף אשר הדיירים רואים מהחלונות, גם אז דייר יכול להביע התנגדות מוצדקת לתוכנית. מדובר על נימוקים אשר בגינן רשאית הועדה שלא לאשר את הבנייה אותה מציע היזם או להגביל את הבנייה בתנאים שונים שעלולים להפוך אותה למורכבת עבור היזם.

במידה והועדה המקומית מחליטה לאשר את התוכנית ובמידה ועדיין ישנם דיירים שמתנגדים לה,ף ניתן לברר את המחלוקת ואת הסיבה להתנגדות בפני המפקח על רישום המקרקעין. אם דייר סבור כי העבודות במסגרת התוכנית יפגעו באופן כלשהו בזכויותיו הרי שהוא יכול לפנות למפקח אשר ישקול את התנגדותו.

ייצוג דיירים בהתנגדות לתוכנית תמ"א 38

חשוב מאוד שכל דייר המתנגד לתוכנית תמ"א 38 ידע שעל מנת שההתנגדות שלו אכן תוביל בסופו של דבר לביטול התוכנית, עליו לבחור בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום תוכניות מתאר ארציות מעין אלה. עורך דין מקצועי, מנוסה ובעל ותק בייצוג דיירים המתנגדים לתוכניות תמ"א 38 יכול לסייע לדיירים המתנגדים לתוכנית מכל סיבה שהיא, בייצוג, ליווי ועמידה מול כל הגורמים הרלוונטיים שניתן להציג התנגדות לתוכנית מולם ולעשות זאת בצורה הטובה ביותר, בהתאם לטענות שיש להן סיכוי

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה