כיצד תוכלו להפוך את החצר שלכם לגינה יפה ומטופחת



אם יש לכם גינה מחוץ לבית, אתם בוודאי יודעים עד כמה מדובר בפיסה של טבע שאתם רק חולמים ויכלים לעצב אותה כך שתתאי לבילוי בחצר הבית. אין ספק שבמיוחד באביב קיץ וסתיו זה זמן לבלות בחוץ לצד בני המשפחה והילדים להנות מנוף ירוק ומפריחה מלבלבת, אך בכדי שזה יקרה ה צריך להפשיל שרוולים ולהתחיל להשקיע , לא כולם יכלים לעשות זאת לבד. ואין כמו לקחת בעלד מקצוע מתמחה בתחום שיכול להפוך מתחם מצומצם יחסית לפינת נוי מדהימה, וליצור מחדש לגינה הפרטית מראה יפה ומטופח

אז מה חשוב לכם לדעת ?

העקרונות המנחים בנושא עיצוב גינה ושעליהם אתם צריכים לחשוב בטרם תתחילו בתהליך:

  1. מהו גודל הגינה – דבר שישפיע על כמות הצמחים, פריטי הנוי והרהיטים שניתן יהיה להכניס אליה.
  2. האם הגינה מוצלת או שהשמש קופחת עליה – עניין שיש לו אפקט על יכולת הצמיחה של זני פרחים מסוימים, דשא ועוד.
  3. מהו השימוש הייעודי לגינה ומיהם הדיירים – האם ישנם ילדים קטנים בבית אשר עומדים להתרוצץ בה, או שזה עומד להיות עיצוב של גינה עבור פנסיונרים, שמעוניינים להפוך אותה לדקורטיבית ולכן יכולים "להעז" קצת יותר בהיבט שילוב הפריטים.

אם אתם עומדים לרכוש שירות של גנן מקצועי, תכינו לעצמכם מעין "רשימת צרכים" לפי הסעיפים הללו ועוד רעיונות שיעלו בראשכם. הפגישה עם הגנן יכולה לסייע לכם להבין אילו מן הרעיונות הם ברי ביצוע, על אילו מוטב לוותר והאם ישנה אפשרות לשלב צמחיה, אביזרים או פריטים נוספים שכלל לא חשבתם עליהם, אשר יוסיפו יופי לחצר המחודשת שלכם.

הקמות גינה 

במידה ואתם מקימים גינה בבית חדש יש להתחיל ולתכנן כבר בשלבי הבנייה הראשונים, וזאת על מנת לשלב בזמן את תשתיות הגינה עם אלו של הבית. מדובר בתשתיות כדוגמת מיקום מערכת ההשקיה והחיפוי בעבורה, ברזים, תאורה ועוד.

אחרי שדמיינתם את כל הדברים היפים שאתם רוצים בגינה שלכם, הגעתם לפגישה עם הגנן. חשוב לזכור כי הגנן מכיר את תכונותיה של הצמחיה ואת התאמתה לאקלים ששורר באזור הבית בצורה הטובה ביותר ולכן כדאי שתסמכו עליו ותקשיבו לדעתו בתכנון הגינה.

א.ש גינון

דשא סיננטי

 עיקרון לחיסכון במים הוא בחירה בדשא סינטטי שאינו מצריך השקיה כלל. דשא כזה, עם תחזוקה נכונה, יכול לשרוד תקופה ארוכה (8-10 שנים).

התקנה מקצועית של דשא סינטטי תבטיח לכם משטחי דשא ישרים, ללא “גבשושיות” או “תפרים” נראים לעין בין הרצועות ודורשת גם טיפול בקרקע כגון: הידוק הקרקע, טיפול חד-פעמי נגד מזיקים והדבקת משטחי הדשא הסינטטי על קרקע יבשה ונקייה .

בין שהחלטתם לבחור בדשא סינטטי משום שאתם רוצים לחסוך במים או לחסוך בהוצאות תחזוקת הגינה, תדאגו לבחור שהדשא הסינטטי שלכם יהיה גם נעים למגע, גם בטיחותי וגם שימושי בכל עונות השנה.

להתיעצות עם גנן מומחה בהקמות גינה ופיתוח חייגו-א.ש גינון - אבי שאול  054-5221590


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה