יש לכם מסגרת אשראי בפועלים או לאומי? תשכחו ממנה החל מינואר בנק ישראל מקטין לכם את המסגרת ב45%



בשבועות האחרונים הבנקים בישראל החלו לשלוח הודעות דיוור ללקוחותיהם בדבר הקטנת מסגרת האשראי שברשותם . הדבר נעשה בעקבות החלטת בנק ישראל על החוק להגברת התחרות בבנקאות בישראל מ-2017 ("חוק שטרום") קובע שהבנקים הגדולים בישראל, פועלים ולאומי, צריכים לצמצם בחצי את סך המסגרות שנתנו לכרטיסי אשראי ב-2015. כעת מדובר על צמצום של 45% בלי להתחשב כלל בצרכים של הצרכן ובשימוש שלו בכרטיס האשראי. התוצאה תסכול ופגיעה קשה בלקוחות כל זה רק בשביל להעביר לקוחות לבנקים האחרים...

depositephoto

מה צפוי ?

החל מחודש ינואר הקיצוץ במסגרות יופחת ל-45% למשך שנה, וכן ייאסר על הבנקים להפחית מסגרות אשראי מתחת ל-7,500 שקל. כלומר, מי שיש לו מסגרת בכרטיס אשראי בבנק של עד 7,500 שקל בחודש, לא יושפע כלל.

על פי האוצר, כעבור שנה חוזרים להוראת החוק המקורית: יתווסף עוד צמצום של 5% במסגרות כך שיהיה מדובר ב-50%, וסכום המסגרת "המוגן", שרק עד אליו אפשר יהיה לקצץ, יהיה 5,000 שקל, ולא 7,500.

אם אתם לקוחות לאומי או הפועלים, מסגרת האשראי שלכם עשויה להיחתך. 

היקף הקטנת המסגרת נקבע, בין היתר, לפי גובה השימושים בפועל בכרטיס ב-12 החודשים האחרונים שלפני צמצום המסגרת, וזאת במטרה להתאים את מסגרת הכרטיס לצורכי הלקוח. 

לדוגמא מי שיש לו מסגרת של 30 אלף שקל בכרטיס, יהיה מעתה עם מסגרת של 20 אלף שקל בחודש.

מעבר לכך, לבנק שיקול דעת לאשר, באופן נקודתי, עסקאות מעל מסגרת הכרטיס. אם מתוכננת עסקה גדולה מראש שסכומה יהיה מעל המסגרת, מומלץ לפנות מראש לצורך בחינת האישור.

חשוב לציין לקוחות בנקים אחרים, כמו דיסקונט, מזרחי-טפחות, הבינלאומי ואחרים - ממשיכים כרגיל. בכרטיסים הבנקאיים שלהם לא יחול שום שינוי .

חוק שטרום נועד לטובת הבנקים ולא לטובת הצרכן

בינתיים מסתמן כי במהלך סוף ינואר 2022 עד סוף ינואר 2024 יחולו הכללים שנקבעו לגבי המסגרות בחוק המקורי. בתחילת 2024 יופסקו המגבלות על הבנקים והם יוכלו לשוב ולהעניק מסגרות ללקוחותיהם ללא הגבלות.

המהלך של בנק ישראל נוצר בלי להתחשב בפגיעה בלקוחות אלה כדי לאפשר להעביר לפחות חלק מהלקוחות מהפועלים ולאומי לחברות כרטיסי אשראי ולבנקים הבינוניים דיסקונט, מזרחי טפחות, הבינלאומי וירושלים. זאת כדי להגביר את התחרות במערכת הפיננסית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה