ירושלים לצעירים: כל מה שהופך את עיר הבירה לאטרקטיבית עבור הדור הצעיר



כולם מכירים את ירושלים הבירה, העיר שקדושה שורה עליה – מה שהרבה לא יודעים, זה שבשנים האחרונות היא הפכה ליעד פופולרי בקרב הדור הצעיר

ירושלים היא אולי עיר הבירה של ישראל, אך במקביל היא סובלת, לא תמיד בצדק, מסטראוטיפ של עיר עתיקה, זקנה, כזו שלאו דווקא מתאימה עבור צעירים – ולא כך הדבר. לירושלים יש להציע נוף ושלווה שלא תמיד נמצא בערים אחרות כמו תל אביב למשל. כמו כן, היא גם מציעה שלל מקומות בילוי מתחדשים, מסעדות, מועדונים וברים ייחודיים שכמותם קשה למצוא במקומות אחרים בארץ. לצד כל אלו הדגש בשנים האחרונות מושם על נושאי ההתחדשות העירונית בעיר: הרס של יחידות דיור קיימות ובניית יחידות דיור רבות, חדשות וגבוהות יותר במקומן. אי לכך, ירושלים מציעה מרקם שלם של עולמות: אקדמיה, היסטוריה, תרבות עשירה, בילויים, רכבת קלה, טבע, נוף וקשר לשורשים – והיום יותר מתמיד, ניתן גם למצוא הרבה דירות למכירה בירושלים תודות לפרויקטים של הבינוי המתרחשים בעיר.

ירושלים הסטודנטיאלית

אחד היתרונות בלימודים באוניברסיטה העברית בירושלים הוא שמדובר בכל זאת באחת האוניברסיטאות הטובות בעולם, אבל זה רחוק מלהיות היתרון היחיד. לאוניברסיטה קיימים 6 קמפוסים ו-14 בתי ספר, היא האוניברסיטה היחידה המאפשרת ללמוד לימודי בחירה מקמפוסים אחרים ולצבור נקודות לתואר בעבורן. בנוסף, חיי הסטודנטים בירושלים הם ככל הנראה העשירים ביותר בארץ וקיים עבורם ליווי צמוד בשלל תחומים: החל מבחירת תחומי הלימוד, עזרה בהשגת מלגות, השגת תעסוקה וכמובן גם בהשגת דיור בר השגה או דירות בשכירות. מידע'לה – מוקד המידע לסטודנטים וצעירים בעיר יוזם ומארגן אירועים רבים, כמו גם חללי לימודים ייעודיים 24/7 לתקופות המבחנים העמוסות, ומסורת מיוחדת של "חמישי בעשר": בכל יום חמישי מוסד תרבות אחר בירושלים פותח את שעריו לאירועים בעלות של עשרה שקלים בלבד – תערוכות, הרצאות, סרטים, הצגות והופעות במחיר שווה לכל נפש.

Shutterstock

דיור בירושלים

דיור בירושלים הוא לא עניין פשוט - הביקוש רק עולה משנה לשנה בעיר שבה היצע הקרקעות הפנויות אינו רב והמדד הסוציו-אקונומי של דיירי העיר אינו גבוה. התוצאה היא שבשנים האחרונות קיימת תנופת התחדשות עירונית הסוחפת את העיר, במטרה להוסיף יחידות דיור שיענו על הביקוש הגובר. נכון לשנת 2021 ישנם לא פחות מ-92 פרויקטים של התחדשות עירונית הנמצאים בשלבים שונים. במסגרת אותם הפרויקטים צפויים להבנות כ-25,000 יחידות דיור חדשות בבירה. ארבעה מפרויקטים אלו נמצאים כבר בשלבי בנייה ממשיים, שניים מהם בקריית יובל, אחד בגגונים ואחד נוסף ברובע 1. רבים מהפרויקטים בעיר מתוכננים בסמוך לרכבת הקלה על מנת לאפשר תעבורה נוחה. במקביל, צפוי פיתוח תשתיות מתאים כמו בתי ספר נוספים למשל, שעתיד לתת מענה הולם לתוספת האוכלוסייה באזור. כבר בימים אלה, קיימת האפשרות לברר אודות דירות למכירה בירושלים ללא תיווך ישירות מהיזמים של אותם פרויקטים בעיר.

Shutterstock

ירושלים של זהב ושל הצעירים

מי לא שמע בארץ על שוק מחנה יהודה? כנראה שכולם - אבל כמה מהם באמת מכירים את השוק לאחר רדת החשיכה? תאמינו או לא, אבל ישנו עולם שלם של מקומות בילוי חדשים ועולמות השייכים לצעירים שפתאום מתגלים כאשר הערב יורד והתפאורה מתחלפת. החל ממועדוני הג'ון סמית', נוקטורנו, ג'סטיס וחתול הבר, ועד למקומות עשירי קולינריה מקומית בדמות הקיוסק, 02, רחל בשדרה, סיאול האוס, או הסאטיה. מדובר במגוון רחב של מועדונים, פאבים ומסעדות עבור מבוגרים וצעירים שיכולים ליהנות ממיטב הקולינריה המקומית והעולמית, כשרה או לא.

Shutterstock

בכל זאת יש בה משהו

ירושלים מציעה משהו מעבר לכל עיר אחרת. האוירה בה שונה, הקצב שונה. לצד העיר העתיקה והשוק התוסס שקיים בה, קיימים גם סמטאות בשכונות וותיקות, כל אחת עם הסיפור המיוחד שלה והאופי הייחודי לה. ביקור בעין כרם השקטה והאומנותית למשל, יספק חוויה שונה לחלוטין ממסע שתעשו בין הכנסיות בעיר או בין ביקור קצר שתתכננו ברובע היהודי ובכותל. בהמשך לזאת, לירושלים יש הרבה מה להציע ולכולם – לתיירים, למבוגרים, לצעירים, לסטודנטים ואפילו לחיות הלילה ולבליינים הגדולים. תנופת הדיור בעיר מבטיחה שאפשר יהיה גם לגור בירושלים ולא רק לקפוץ לביקורים חטופים. ליהנות כל הזמן מהקרירות היחסית, מהיערות העוטפים והאורניות אשר צומחות בשפע עם בוא הגשמים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה