ייעול משמעותי גם בלי בינה מלאכותית



המושג ה"חם" והשגור ביותר בעולם הטכנולוגיה בשנים האחרונות הוא כמובן "בינה מלאכותית", או בקיצור – AI.

freepik

נראה כי ביותר ויותר תחומים מטמיעים ומיישמים כיום אלמנטים של בינה מלאכותית ולמידת מכונה, אשר מצטיירים כשלב הבא באבולוציה הטכנולוגית של האנושות. אך בפועל, ב"שטח" ובפרט בעולם הייצור, ניתן לייעל משמעותית את הפעילות בעיקר באמצעות מכונות אוטומטיות יחסית פשוטות, אשר אינן מורכבות או יקרות כמו אלמנטים ורכיבים "חכמים" הכוללים בינה מלאכותית.

 

בבתי עסק יצרניים, מערך האריזה הוא אחד מהמקומות המרכזיים ונקודות המפתח בהן ניתן ומומלץ להכניס ייעול מיידי, אותו ניתן להשיג כאמור באמצעות מכונות אריזה אוטומטיות (וללא צורך בבינה מלאכותית יקרה ומתוחכמת יתר על המידה). כיצד זה מתבצע בפועל ואיך מומלץ להתאים את מכונות האריזה שרוכשים לפעילות הייצור הייחודית לאותו בית עסק?

 

החלפת אמצעי האריזה הקיימים במכונות אריזה אוטומטיות באופן מלא או חלקי

דרך הפעולה בה נוקטים יותר ויותר בתי עסק יצרניים כיום לשם ייעול משמעותי וכמעט מיידי של מערך האריזה והייצור, היא החלפת האמצעים והכלים הקיימים במכונות אריזה, ביניהן ניתן למצוא הן מכונות אוטומטיות והן מכונות חצי אוטומטיות. ה"אמצעים הקיימים" כיום באותו בית עסק המבקש להשתדרג עשויים להיות עבודה ידנית לחלוטין, כמו גם שימוש במכונות אריזה ידניות ופרימיטיביות אשר אינן יעילות בעליל.

למשל, בבתי עסק רבים מתחומי ייצור כמו מזון, קוסמטיקה או תרופות, פתרון האריזה הטוב והמתבקש ביותר הוא אריזה בוואקום – אריזה ממנה מוציאים את כל האוויר, ובכך מונעים תהליכי חמצון אשר מקצרים משמעותית את אורך החיים של המוצר. בתחום מכונות האריזה המתקדמות ניתן למצוא כיום כמה וכמה אפשרויות שונות של מכונת ואקום אוטומטית או חצי אוטומטית, באמצעותה ניתן להגדיל משמעותית את קצב האריזה ולהבטיח כי כל פריט ופריט ארוז בוואקום בצורה יסודית וטובה.

מלבד הדוגמה הנפוצה יחסית של מכונת ואקום, ניתן למצוא ביותר ויותר מפעלים כיום גם שימוש במכונות אריזה אוטומטיות מסוג "פלופאק" – אלו הן מכונות הכוללות מסוע נע על גביו מוסעים המוצרים במהירות רבה, ונארזים בצורה אוטומטית לחלוטין בקצב ובהספק גבוהים ביותר. כאמור, לא מדובר כאן בבינה מלאכותית, ואין שום צורך בתחכום יתר שכזה. מכונות האריזה האוטומטיות הקיימות כבר בשוק (ונמצאות בשימוש נרחב) ממלאות את הפונקציות הללו בצורה אפקטיבית ביותר, ומאפשרות לשדרג בבת אחת את מערך הייצור והאריזה, ולהעלות משמעותית את התפוקה.

 

לבחור במכונת האריזה המתאימה ביותר לפס הייצור הספציפי שלכם

עולם מכונות האריזה האוטומטיות כולל כיום אפשרויות רבות ומגוונות – הן מכונות מסוגים שונים המיועדות למלא פונקציות ספציפיות שונות והן דגמים שונים של כל מכונה, המתאפיינים ברמות שונות של אוטומציה.

על מנת להבין איזו מכונה היא המתאימה וה"נכונה" ביותר עבור פס הייצור הספציפי של המפעל שלכם, מומלץ בחום ליצור קשר עם אנשי המקצוע מטעם החברה המייבאת ומספקת מכונות אלו בישראל. רק אנשי מקצוע הבקיאים בתחום יוכלו לסייע לכם לבחור את המכונה והדגם הספציפיים המתאימים ביותר לצרכים הייחודיים לבית העסק שלכם. כדאי לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי ולהשקיע בבחירה מושכלת ומדויקת שכזו – זה יבוא לכדי ביטוי בבית העסק כבר החל מהיום הראשון...


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה