יבוא, אונליין או ליסינג? המדריך לרכישת רכב ב-2022



חדש או משומש? אולם או מגרש? אולי דווקא ליסינג פרטי? השוואה של יתרונות וחסרונות כל שיטה תראה לכם איך הכי נכון להשיג מכונית, ומה חשוב לבדוק אם בחרתם דווקא בחשמלית

shutterstok

איך הכי נכון לקנות רכב חדש בישראל? האם ליסינג פרטי יד שניה הוא הדרך הטובה ביותר להשיג מכונית? ישנן אפשרויות רבות לרכישה, בין אם אתם מחפשים רכב חדש או משומש - ומדריך זה יציג לכם את היתרונות והחסרונות של כל אחת. 

איך קונים מכונית משומשת בישראל?

ליסינג פרטי יד שנייה 

מה זה ליסינג פרטי ? מדובר בקבלת מימון לרכישת רכב, בעסקה שמגדירה מראש תשלום חודשי, כשהחברה דואגת לטיפולים, תיקונים ושירותים למיניהם. כשנגמרת תקופת העסקה אפשר להחליט אם להחזיר את הרכב או פשוט לקנות אותו בהנחה שהוגדרה מראש - למשל, 10% מתחת למחירון. 

מומחי רכב בארץ ובאירופה מסכימים שאופציה זו היא הטוב שבכל העולמות: היתרון הגדול הוא האמינות -  מדובר במכוניות שטופלו כל חייהן במסגרת החברה, ואתם יכולים להיות בטוחים שאין להן בעיות שהתפספסו בבדיקה ויעלו לכם אלפי שקלים. כמו כן, תהליך הרכישה הוא הפשוט והנוח ביותר.

החיסרון הוא שמי שמחפש מכונית מיוחדת או נדירה לא ימצא אותה בסוכנות הליסינג. מגוון הדגמים גדול, אפילו עצום - אבל מתמקד בקטגוריות הפופולריות; את הפורשה מהחלומות תמצאו במקום אחר. 

רכישה מבעלים פרטיים

במשך שנים רבות זו היתה הדרך העיקרית להשיג מכונית משומשת וגם כיום מחפשים ישראלים רבים רכב מתאים באתרי לוחות. היתרון הוא המחיר - היכולת להתמקח ולהוריד עלויות. החיסרון העיקרי הוא האמינות: אין לדעת מה אתם קונים, ולמוכר יש שלל דרכים להסתרת ליקויים, או לשכנע אתכם שהם אינם מהותיים, ולהוריד במחיר כדי שתקנו. 

 

שימו לב שרכישת רכב חשמלי יד שנייה מצריכה תשומת לב מיוחדת מאוד: טווח הנסיעה של המכונית תלוי במצב מערך הסוללות שלה, תשתית הקירור של הסוללות, וקצב הטעינה. אלו דברים שחייבים לבדוק לפני רכישת רכב חשמלי משומש, שכן בעיית סוללה תפגע אנושות בטווח הנסיעה, ותהפוך את הרכב לכזה שאי אפשר למכור; החלפת סוללות היא עניין כה יקר שלרוב כלל לא ישתלם לבעל המכונית. 

מגרשי רכב 

אלו הם עסקים שמציגים מכוניות משומשות, שמקורן בבעלים פרטיים וחברות. תמצאו בהם מבחר רנדומלי של כלי רכב, ביניהם דגמים ישנים ולא נפוצים. היתרון הוא גם במחירים זולים וגם ביכולת לגייס את המגרש לטובתכם - ולקבל טלפון מאנשיו ברגע שיגיע דגם ספציפי שחיפשתם. החיסרון הגדול הוא במצב הרכב: סוחרי המכוניות יכולים להתחייב על בדיקה, אך לעיתים קרובות יימכרו בלי אחריות (למעט מגרשים שמקושרים ליבואנים). 

איך קונים מכונית חדשה בישראל?

סוכנויות רכב 

אולמי התצוגה של היבואנים מספקים חוויה יוקרתית ועוטפת, שתשכנע אתכם לצאת מהמקום עם מכונית חדשה. היתרונות הגדולים של רכישה כזו הם אחריות מלאה, מגוון אפשרויות תשלום ואין להמעיט בהרגשה של לקרוע ניילונים מעל מוצר חדש. אך החיסרון העיקרי הוא ירידת הערך המשמעותית, והעובדה שמכונית חדשה לחלוטין אינה תמיד משתלמת לכל נהג וכל דפוס שימוש. 

ליסינג פרטי רכב חדש

גם עבור רכב חדש, מדובר באפשרות נבונה ואטרקטיבית: הסוכנויות מציעות מכוניות חדשות 0 ק"מ שנרכשו מהיבואן בהנחה משמעותית שלקוח פרטי לא יכול להשיג. ומכוניות אלה מוצעות בעסקאות תשלום חודשי, שכוללות את כל הטיפולים והתיקונים - וניתן להוסיף גם ביטוח. לאחר סיום התשלומים, אפשר לקנות את הרכב בהנחה, או להחליפו בחדש. 

היתרון הגדול הוא החיסכון. אין ספק שזו האפשרות הכי נבונה כלכלית: עלות הרכב החודשית כמעט תמיד נמוכה יותר מירידת הערך של מכונית חדשה, ובסוף תוכלו לקנות את המכונית בהנחה קבועה. בפועל, ישראלים רבים פשוט מחליפים את האוטו באחד חדש. יתרונות נוספים הם גמישות העסקה, אפשרויות המימון והנוחות לנהג. 

החיסרון היחידי הוא ההתמקדות בקטגוריות נפוצות. כאמור, הסוכנויות מציעות בעיקר מכוניות מדגמים פופולריים, ופחות יתאימו למי שמחפש רכב ספורט או לשטח טכני. 

רכישה ברשת

אתרי מכירה ייעודיים של יבואני רכב, שמאפשרים לקנות מכונית מבלי להגיע לסוכנות , החלו לפעול בארץ עוד ב-2015 - אך התבלטו רק בעידן סגרי הקורונה. היתרון העיקרי הוא בנוחות הרכישה. במקום להגיע לאולם התצוגה ולהילחץ ממוכרים ממולחים, יושבים בבית ובוחרים בניחותא דגם ואבזור. 

החיסרון הגדול הוא גמישות העסקה. לכל סניף ואולם יש אינטרס שתשלימו את העסקה דרכם ספציפית, עם טווח של התמקחות ותוספות שאפשר לבקש ולקבל. לאתר, לעומת זאת, גמישות מוגבלת. פסיכולוגית, קל יותר להלחיץ נציג מכירות כשאתם עומדים מולו, נשענים על האוטו ומתלבטים איתו בקול. 

יבוא אישי 

מדובר בקניית מכונית בחו"ל באופן ישיר או דרך חברת ייבוא, במחיר נמוך משמעותית מבארץ. כמו כן, ניתן להשיג כך רכב אספנות ודגמים שלא מגיעים למדינה. היתרון הוא בהשגת דגמים אקזוטיים, או דגמים זמינים אך באבזור מיוחד. לרוב, נעזרים הרוכשים בסוכנויות ייבוא שמסייעות באיתור מכונית וטיפול בירוקרטי בתהליך.

 

החסרונות גדולים, בראשם המחיר: עלויות השילוח מחו"ל באוניה, עלויות המכס, מס הייבוא והמע"מ – כשהמכס לבדו עומד על 114% מערך מכונית בהנעת בעירה פנימית, 64% על היברידית פלאג-אין ו-29% על חשמלית מלאה. חיסרון משמעותי נוסף הוא חוסר בחלפים מתאימים עבור המכונית שלכם, מה שייקר ויסבך תיקונים. למעשה, יתכן שמכוניתכם תעמוד במוסך שבועות עד הגעת רכיבים מחו"ל.

לסיכום

שירותי הליסינג מציגים יתרונות גדולים לרכישת רכב חדש ומשומש כאחד, בצורה שעולה על אפשרויות אחרות עבור רוב המשתמשים. זיכרו שמכונית חשמלית משומשת מצריכה בדיקות מיוחדות, כדי שלא להיתקע בעתיד עם רכב שאי אפשר למכור.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה