טיפים מנצחים לבחירת תחום לתואר ראשון

$(function(){setImageBanner('bdbb75e6-7284-446d-901f-a9893c7edc75','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

בשנת הלימודים האקדמית תשפ"ג צפויים ללמוד כ-340,000 סטודנטים, וידוע כי מדינת ישראל היא בין המדינות המשכילות ביותר בכל העולם. יש אנשים שיודעים כבר משחר ילדותם מה הייעוד שלהם בחיים ומה כדאי להם ללמוד באקדמיה, אך עבור רוב האנשים מדובר בהחלטה לא פשוטה. רבים מתלבטים מה ללמוד ואיזה מסלול לימודים לבחור כדי לרכוש תואר ראשון, לכן פנינו למומחים וקיבלנו מהם טיפים מנצחים שיעזרו לכם לבחור מסלול לימודים לתואר ראשון.

FREEPIK

כדאי לדעת כי לרוב האנשים המעוניינים ללמוד תואר ראשון יש לבטים לגבי בחירת מסלול הלימודים. הלבטים העיקריים הם האם ללמוד מקצוע הומאני או ריאלי, איזה מקצוע ללמוד, איפה ללמוד את התואר הראשון, האם לבחור במסלול משולב המקנה שני תארים, שכר לימוד ועוד. יש הבוחרים את מסלול הלימודים לפי הלב והחלומות ויש המתקשים לבחור מה ללמוד לכן כדאי להיעזר ביועצי הלימודים המנוסים.

טיפים חשובים לבחירת מסלול הלימודים לתואר ראשון

להקשיב ללב – כדאי לקחת הפוגה קלה ממרוץ החיים ולהקשיב ללב ולא רק להגיון ולמה שאחרים אומרים בסביבה. לכל אדם יש יכולות, כישורים ומאפיינים שונים, לכן יש כאלה הנמשכים ללימודי הנדסה ומקצועות ההייטק, בעוד אחרים נמשכים וחולמים על לימודים הומניים. בהחלטה מה ללמוד כדאי להקשיב לשכל ולהגיון הבריא, אך אין להתעלם מהלב.

לא לפסול מקצוע בגלל דעות קדומות – המוסדות להשכלה גבוהה בישראל מציעים מגוון רחב של מסלולי לימוד לתואר ראשון, לכן הבחירה עשויה להיות מעט מבלבלת. לא פעם, צעירים פוסלים לימודים באקדמיה של מקצוע מסוים בגלל דעות קדומות או השפעות סביבתיות. לכן, חשוב לנטרל השפעות חיצוניות ודעות קדומות כאשר בוחרים מה ללמוד באקדמיה.

להחליט בזמן – סטודנטים רבים נושרים במהלך הלימודים באקדמיה מאחר שהם לא בחרו נכון את המקצוע. רבים מתלבטים הרבה זמן מה ללמוד ולבסוף הם נאלצים לקבל החלטה מהירה וחפוזה כי ההרשמה עומדת להסתיים בקרוב. מומלץ לקבל החלטה מוקדמת ובזמן מה ללמוד ולא לחכות לרגע האחרון כאשר אין מנוס מהחלטה אימפולסיבית העשויה להתגלות כטעות.

לחקור מה לומדים – חשוב לבדוק מראש מה בדיוק לומדים במסגרת מסלול הלימודים הנבחר לתואר ראשון. לעיתים עלולים לגלות כי תכני הלימוד משעממים, קשים מידי, יבשים וכו'. כאשר בודקים מסלולי לימוד שונים ניתן לקבל החלטה נכונה וטובה יותר ולבחור היטב את מסלול הלימודים לתואר ראשון.

לבדוק את האינטרס של הממליצים - כאשר מתלבטים מה ללמוד בדרך כלל משתפים את בני המשפחה והחברים בלבטים, ולא פעם מוצאים ממליצים שונים המנסים לשכנע אתכם לבחור במסלול זה או אחר. תמיד כדאי לבדוק מה האינטרס המסתתר מאחורי ההמלצות האלו.

להאמין בעצמנו – בעת בחירת מסלול הלימודים כדאי לבדוק מהם תנאי הקבלה, למי מתאים מסלול הלימודים הנבחר ואילו כישורים ויכולות נדרשים כדי להצליח בלימודים ובקריירה. חשוב להאמין ביכולות ובכישורים האישיים ולא לתת לאנשים אחרים לפגוע בחלום שלכם, גם אם אתם מעוניינים ללמוד מקצוע הנחשב למאתגר וקשה.

בחירת מסלול לימודים שניתן להצטיין בו – כדאי לבחור מסלול לימודים שניתן להצטיין בו ולהצליח "בגדול". אם הבחירה נכונה, קל יותר להצטיין בלימודים וגם במקום העבודה לאחר קבלת התואר.

להביט אל העתיד – בחירת מסלול לימודים לתואר ראשון אינה פשוטה עבור רוב האנשים, על כן כדאי לחקור את הנושא, לבדוק מה לומדים ואילו קורסים מופיעים בסילבוס, ויש לבדוק מהן אפשרויות התעסוקה לבוגרי המסלול. מומלץ להתמקד במסלולי הלימוד המבטיחים מגוון אפשרויות תעסוקה והכנסה טובה.

הטיפים בכתבה זו הינם באדיבות המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, לאתר המכללה לחצו https://mishpat.ac.il/ .

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה