טיפים לשמירה על בריאות הפה



תחילה, ללא ספק ניתן לומר כי בני אדם רבים מסביב לעולם מקפידים על שמירת בריאות הפה ככל האפשר. בריאות הפה היא חשובה מאוד וכן יש לשמור עליה במספר דרכים על מנת להראות אסתטי ונקי וכן בריא. לכן, במאמר הבא נציג בפניכם מספר טיפים אידיאליים עבור שמירה על בריאות הפה וכיצד לפעול עבור זה.

FREEPIK

מספר טיפים עבור שמירה על בריאות הפה

 

  1. חשוב ומומלץ לצחצח שיניים פעמיים ביום בעזרת משחת שיניים אשר הינה מכילה פלואוריד. ניתן להוסיף כי עבור מבוגרים מומלץ להשתמש במשחת שיניים אשר היא מכילה מינון של פלואוריד עד לפחות 1,000 ppm. ניתן לציין כי הפלואוריד מתרכב עם אמייל השן וכן הופך אותו לפגיע בצורה מופחתת עבור היווצרות של עששת.

 

  1. חשוב ואף מומלץ לבצע בדיקה שגרתית בעת ביקור אצל רופא שיניים פעמיים בשנה, שבה מבצעים למעשה, הסרת אבנית ורובד אצל שיננית, על מנת לשמור באופן מיטבי על בריאות השיניים והחניכיים וכן למנוע טיפולים אשר הינם מורכבים בהמשך.

 

  1. שימוש באמצעות מברשת שיניים חשמלית הינו מתאים עבור מי שמתקשה בהסרת חיידקים בצורה מספקת על ידי שימוש במברשת שיניים רגילה. ניתן לציין כי המברשת החשמלית הינה יעילה בהסרת רובד חיידקי ואף ניתן למצוא מברשות מעולות במגוון טווחי מחיר שונים. מומלץ להתייעץ עם רופא שיניים או עם שיננית עבור שימוש באמצעות מברשת חשמלית.

 

  1. מומלץ לצחצח באמצעות מברשת שיניים אשר הינה בעלת ראש קטן עם סיבים רכים. נוסף על כך, מומלץ להקפיד לנקות גם בין השיניים באמצעותו של חוט דנטלי או קיסם דנטלי, כיוון, שמברשת השיניים אינה מצליחה להגיע וכן להסיר את רובד החיידקים מכל שטחי השן.

 

  1. הפסקה מעישון - ניתן לציין כי מעשנים הינם נמצאים תחת סיכון מוגבר לפתח מחלת חניכיים שכן עלולה להוביל לאובדן שיניים. נוסף על כך הינם נמצאים בסיכון גבוה מאוד לפתח בחלל הפה סרטן. לכן, מומלץ להתייעץ עם רופא שיניים או משפחה עבור תוכניות להפסקת עישון. הליך זה הינו בהחלט אפשרי.

 

  1. נשים אשר הינן מתכננות הריון, חשוב ומומלץ להגיע לבדיקה אצל רופא שיניים לפני הכניסה להריון על מנת לבצע מראש את הטיפולים הנדרשים. תלוי במידת הצורך, ניתן לבצע טיפולי שיניים גם במהלכה של תקופת ההריון. במקרים אלה, יש להתחשב במטופלת אשר הינו בהריון מבחינת צילומי רנטגן, שימושים באמצעות אלחוש מקומי וכן שיקולים נוספים.

 

  1. ניתן לומר כי לנשים בהריון ישנה נטייה גבוהה לקבל ולסבול מדלקות חניכיים וכן חשוב, לשמור באופן מיטבי על היגיינה אורלית ואף להגיע לטיפולים אצל השיננית או הרופא במהלכה של תקופת ההריון.

 

  1. חשוב לציין, כי ישנו קשר בין מחלת חניכיים לבין מחלת הסוכרת, למעשה, חולי סוכרת הינם נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח מחלת חניכיים. לכן, מומלץ להקפיד על ביקורות שוטפות וכן טיפולי חניכיים, אשר שומרים על בריאות השיניים והחניכיים, ואף תורמים לאיזון מצב הסוכרת.

 

כמה מילות סיכום

לכן, ניתן לסכם כי בריאות השיניים וחלל הפה הינו נושא חשוב מאוד בקרב רוב בני האדם, וכן יש להתייחס אליו במלוא הרצינות. חשוב לציין כי ציות אחר מספר הפרמטרים שהוצגו במהלך המאמר, הינם תורמים וכן יעניקו תוצאות חיוביות עבורכם או עבור האנשים היקרים לכם. ניתן לומר כי אפשרי גם לפנות לאנשים אשר חוו סיטואציה של פגיעה בחלל הפה, ואיך הם עברו או טיפלו בה. פעולות שכן יפעלו על הצד המשכיל והנבון ביותר, יניבו תוצאות חיוביות ואידיאליות עבורכם. 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה