טיפים להכנת עוגת יום הולדת מעוררת השראה



יום הולדת הוא יום אחד מיוחד בשנה, וככזה, הוא הזדמנות מצוינת לעשות דברים מיוחדים. ממילים מיוחדות שכותבים בברכה, ועד עוגות מיוחדות שחתן או כלת יום ההולדת חלמו עליהן כל השנה.

unsplash

עוגת השוקולד עם הסוכריות הפכה מזמן סמל לעוגת יום הולדת, כזו שמשמחת בכל גיל. ולמרות זאת, ההתבגרות עושה את שלה ופעמים רבות עם השתנות הגיל, משנות ההעדפות. ובכן, לא משנה בני כמה אתם, אם יש לכם יום הולדת בקרוב, תוכלו לבקש לחגיגה שלכם אחת מהעוגות שפה, שעושות כבוד לעוגת השוקולד המקורית, אבל מוסיפה לה כמה טוויסטים מיוחדים שלא תמצאו באף גן.

המרשימה-עוגת שוקולד עם קרם פיסטוק

עוגה שמשלבת טעמי קקאו עמוקים וטעמים אגוזיים עשירים, מרקם אוורירי וקרמי, חגיגה חומה- ירוקה שתרצו להזמין עוד כמה פעמים עד יום ההולדת הבא. חממו תנור ל-170 מעלות ושמנו תבנית קפיצית עגולה. ערבבו בקערה שמן, שמנת חמוצה, ביצים, סוכר ומעט מלח וערבבו לתערובת אחידה. הוסיפו קקאו, קמח ואבקת אפייה וערבבו עד למרקם חלק. צקו את התערובת לתבנית ואפו למשך 35-45 דקות (עד שהקיסם יוצא יבש). צננו היטב והעבירו למנוחה במקרר. לאחר שעה לערך, חתכו באמצעות סכין לחם ארוכה חתכו את העוגה לשתי שכבות.

כעת, גשו להכנת הקרם שיהפוך את העוגה הזו מ"וואו", ל"לא באמת הכנת את זה!". ערבבו יחד במיקסר מסקרפונה, מחית פיסטוק, אינסטנט פודינג וניל ואבקת סוכר. ערבלו במהירות נמוכה עד שתתקבל תערובת בלי גושים. הגבירו את המהירות והוסיפו בהדרגה שמנת מתוקה תוך כדי הקצפה, עד לקבלת קרם יציב.

לפני שתרכיבו את העוגה, גשו להכנת גנאש השוקולד שיעטוף את כל הטוב הזה בעטיפה נוצצת, מתוקה ומבריקה. המיסו יחד במיקרוגל שוקולד מריר קצוץ ושמנת וערבבו עד להמסה מוחלטת וקבלת תערובת חלקה.  

ועכשיו, לחלק המרגש: הרכבת כל החלקים. הניחו את בסיס העוגה בתבנית העגולה והברישו בחלב. לאחר מכן צקו את הקרם על גבי שכבת הבסיס ויישרו את החלק העליון. סגרו את העוגה עם השכבה העליונה והברישו גם אותה במעט חלב. צננו את כל הטוב הזה כמה שעות במקפיא, וחלצו את העוגה הקפואה אל צלחת הגשה. צקו את הגנאש והניחו לו לזלוג מעט לצדדים (חגיגה, אחרי הכל), ולאחר מכן פזרו פיסטוקים קצוצים להשלמת המראה המלכותי.

המושחתת- עוגת פאדג' שוקולד עשירה

כמה היא פשוטה, ככה היא בלתי נשכחת. עוגה נמוכה בכמה שלבים, שמתחברים לביס אחד מושלם. התחילו בחימום התנור ל-160 מעלות ושמנו את התבנית בחמאה. המיסו שוקולד וחמאה במיקרו או בבאן מארי והוסיפו אבקת קקאו. במשך כמה דקות ,הקציפו חלמונים עם חצי מכמות הסוכר לקבל מרקם אוורירי וקפלו פנימה את תערובת השוקולד. הקציפו את החלבונים עם יתרת  הסוכר לקצף יציב אך רך וקפלו לתוך התערובת. צקו 4\3 מהתערובת לתבנית, אפו 25-20 דקות עד שקיסם יוצר מעט לח. כעת, מרחו את מה שנותר מתערובת השוקולד ואפו 15-10 דקות נוספות. צננו, פדרו באבקת קקאו ושמרו עד חמישה ימים במקרר.

המרעננת- עוגת גלידה מוס שוקולד

עוגה שלוקחת את הטוב שבגלידה ואת הטוב שבמוס ומשלבת אותם לכדי עוגת שוקולד שאי אפשר להפסיק ליישר, מרעננת במיוחד בימי הקיץ החמים ומרשימה בכל עונה. החלו בחימום התנור ל170 מעלות, ושמנו תבנית קפיץ עגולה במעט חמאה. שימו יחד בקערה שוקולד מריר קצוץ, קקאו, חמאה וחלב והמיסו במיקרוגל (וערבבו כל חצי דקה עד למרקם חלק). כעת, הפרידו ביצים והוסיפו חלמונים לתערובת השוקולד. לאחר מכן, הקציפו חלבונים עם סוכר לקצף יציב וקפלו אל תוכו את תערובת השוקולד עד לקבלת בלילה אחידה.

חלקו את התערובת לשניים ושמרו חצי מהכמות במקרר. למחצית שנותרה על השיש הוסיפו פירורי ביסקוויטים ואגוזים קצוצים וערבבו בתנועות רחבות. צקו את התערובת לתבנית ואפו 20-25 דקות עד שהקיסם יוצא לח. הכניסו לקירור. להכנת המוס, הקציפו שמנת עם אבקת סוכר ומעט רום עד לקצפת יציבה. אחדו אותה עם תערובת השוקולד שנותרה במקרר וצקו על הבסיס הקר. אם תרצו, תוכלו לקשט את העוגה הקפואה הזו באגוזים קצוצים, אבקת סוכר או סוכריות צבעוניות שיוסיפו עניין  וחגיגיות. לפני הגשה, הוציאו להפשרה זריזה של רבע שעה והגישו חצי קפוא. שיהיה בתיאבון ובמזל טוב!

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה