טיפול טבעי בפיברומיאלגיה



היכן שהרפואה הקונבנציונאלית אינה נותנת מענה, הרפואה הטבעית מציעה טיפולים שמסייעים לחיות עם פיברומיאלגיה בשלום.

freepik

פיברומיאלגיה הידועה גם בשם "דאבת השרירים" הינה תסמונת המשלבת בין מספר סימפטומים כאשר העיקריים מביניהם הינם כאבים מופשטים בשרירים, במפרקים, בגידים תשישות ועייפות כרונית. תסמונת זו, לעיתים אינה מאובחנת בשל שיוך תסמיניה למצבים רפואיים דומים, שאינם נתמכים בהסבר פיזיולוגי כלשהו ותלויה בתחושותיו של החולה בלבד. לכן עד לפני שנים לא רבות כאשר מטופל התלונן על כאבי שרירים ממושכים, מבלי שיימצא לכך הסבר קליני, הוא היה לרוב זוכה להתנערות מצד הרופא, אשר בדרך כלל היה גם מצייד אותו בהמלצה למנוחה. לכן האבחון והטיפול בפיברומיאלגיה איננו פשוט.

לאחר אבחון מתאים ונכון של התסמונת ניתן להעניק טיפול ראוי ולאפשר למטופל לחיות חיים בריאים ואיכותיים יותר. על אף שפיברומיאלגיה אובחנה כמחלה רק בתקופה האחרונה, לרפואה הטבעית יש מה לתרום להקלת הסבל והכאבים של הלוקים בה.

בראייה הקונבנציונלית לטיפול בפיברומיאלגיה לא ידוע עד היום מהו הגורם להתפרצות המחלה, לכן אין באמת דרך לטפל בה. כל הטיפולים הניתנים הם רק כדי להביא הקלה בסימפטומים, ע"י תרופות משככות כאבים נוגדי דיכאון וכו'. אך בהסתכלות אחרת על המחלה אפשר להבין את הגורמים למחלה, לטפל בהן ולהביא את המטופל לחיים טובים יותר ולאיכות חיים מקסימלית.

טיפולים מומלצים:

במקרים רבים של כאב כרוני כמו בפיברומיאלגיה, גם הרפואה הקונבנציונלית מכירה בערך של שילוב רפואה משלימה, ורופאים רבים ממליצים על שילוב של טיפולים כמו טווינא, כירופרקטיקה, אוסטאופתיה ועיסוי רפואי. על ידי קריאת מפת הגוף, ניתן לזהות את מקור הכאב, ובאמצעות התאמת הטיפול הנכון ניתן להפחית משמעותית את עוצמת ותדירות הכאב, ואף להעלים אותו לחלוטין.

נטורופתיה - לפי השיטה הנטורופתית יש לטפל בחולה כמכלול ולא במחלה. שכן היא מגיעה כתוצאה מאורח חיים לחוץ, תזונה לקויה, רעלנים בגוף, טראומה נפשית או טראומה פיזית ועוד. הטיפול הוא אינדיבידואלי לכל מטופל, ולתסמינים מהם הוא סובל.

דיקור סיני - דיקור מוריד משמעותית את רמת הכאבים, ומשפר את איכות השינה ומווסת את המערכות בגוף. בשל סף הרגישות הגבוה, הדיקור נעשה על ידי מחטים דקות במיוחד.

צמחי מרפא - התהליך המתרחש בפיברומיאלגיה דומה באופיו לתהליך דלקתי כרוני, למרות שאינו נראה בבדיקות דם. צמחי המרפא הם נוגדי חמצון מורידי דלקת עם צמחי המרפא המובילים בהקלת תסמיני פיברומיאלגיה נמנים הכורכום, הרימון והפלפלת החריפה.

הידרותרפיה - טיפול תנועה במים מסייע להפחית את תחושות הכאב.

פעילות גופנית - חולי פיברומיאלגיה נוטים להמעיט בפעילות גופנית בשל הכאב הכרוך בכך. אבל, מחקרים הראו ששילוב של התעמלות אירובית ותרגילי כוח יש יכולת לשפר את מצבם.

פיברומיאלגיה היא תסמונת כאב כרוני אשר פוגעת בתפקודו ואיכות חייו של החולה, לרפואה הטבעית יש כיום מגוון טיפולים בהתאמה אישית, והם יעילים ובטוחים אשר יכולים להביא הקלה ולשיפור באיכות חייו של המטופל.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה