חשיבותו של מתכנן נוף בעיצוב גינות בבתים פרטיים



בכל בנייה של בית פרטי עם גינה תהייה חשיבות רבה לעיצוב ותכנון הגינה. הגינה הינה חלק אינטגרלי מכל שטח המבנה והיא זו שתעצב את החזות החיצונית והפנימית של המתחם ולכן חשוב יהיה לתכנן ולעצב אותה בקפידה ובסיוע של אדם מקצועי שמומחיותו תכנון ועיצוב נוף. עיקר תפקידו של מתכנן נוף בבתים פרטיים יהיה לבחור את הצמחייה המתאימה ביותר בהתאם לתנאים הטופוגרפיים ולהתאים אותה לסוג האדמה, למזג האוויר ולכיווני השמש. בנוסף, עליו לוודא שיש צריכת מים מספקת וחסכונית ולדאוג לניקוזי המים המתאימים.

 אמנות הגינה הקסומה - ערן לוינסון

מדוע כדאי להסתייע מתכנן נוף?                                                                    

חשוב לדעת שלא כל צמחייה שנרצה בגינה שלנו תוכל להתאים, במידה ולא נבין זאת, אנו עלולים למצוא את עצמנו שותלים שתילים ועצים שלא ישרדו מעל שנתיים. הבנה של מכלול האלמנטים כמו: מודעות לסביבה אקולוגית ומיקום הגיאוגרפי, הבנה של טרנדים בעולם עיצוב גינות, עיצוב פינות ישיבה, הכרה במגוון של צמחים ושתילים שיכולים להוות תחליף ולהתאים במדויק לתנאים של כל גינה וזאת מבלי להזניח את הטעם האישי של כל לקוח של – זה למעשה עיקר מומחיותו של מתכנן ומעצב נוף וגינות מקצועי.  

מומחיותו של מתכנן נוף
כשמדובר בבניית בתים פרטיים ישנה הוצאה כספית לא מבוטלת, שימוש במומחיתו של מתכנן ומעצב גינות יספק מכלול של פתרונות שיחסכו בעתיד ליקויים שלא נלקחו בחשבון מלכתחילה. מומחיותו של מתכנן נוף יהיה למצוא פתרונות יצירתיים ולהצליח לנצל כל חלל שקיים בגינה. הוא ידע לבצע התאמה ותכנון מהודק ואיכותי של האלמנטים שקיימים בחלל הגינה, ידע לאבחן את הבדלי הגבהים של האדמה ויתכנן בהתאם שיפועים וניקוזי מים שימנעו הצפות בעונת החורף.
בדר"כ תכנון הנוף והגינה ילווה בביצוע והצגת הדמיות של הגינה.

על מה שם הוא שם דגש?                                                                                

מעצב גינות יאבחן בקפידה איזו סוג של צמחייה תתאים לכל גינה בהתאם למיקומה הגאוגרפי בארץ, (גינה מישורית, מדברית, סמוכה לים וכדומה). הוא ידע להקצות מרווח ראוי בין עץ לעץ, יכיר במחלות או במזיקים שאליהם חשופה הצמחייה שתיבחר ומה יש לעשות על מנת למנוע זאת. בנוסף, יתכנן את מערכת ההשקיה ואת מיקומה של כל טפטפת במקצועיות ובחסכנות, כשהוא יודע להקצות לכל עץ, שתיל ושיח את כמות המים הנדרשת לו. בתכננו המקצועי הוא מאפשר גינה שמתרחבת כלפי מעלה ומחזיקה לאורך שנים ארוכות. וכך הוא מונע מצב של גינה נבולה, גינה שתוך זמן קצר תתייבש בשל מיקום ותנאים לא מתאימים ואז לא תהייה ברירה מלבד לעקור את השתילים והעצים שנשתלו לא מזמן.  

 

אלמנטים נוספים באחריותו של מתכנן נוף                                                                                  מלבד תכנון ועיצובה של הגינה וכל מרכיבה שישתלבו נהדר ובהרמוניה משולמת עם חלל הבית, יש למתכנן ומעצב נוף עוד תחומי אחריות כמו, תכנון בריכות שחיה פרטיות ברחבת הגינה, פינות ישיבה, תכנון הקמת מטבחי חוץ, הקמת בריכות נוי, יצירת שבילים, תכנון פטיו ועוד. כל אחד מהאלמנטים הללו אמורים להתאים ולהשתלב בתיאום סימטרי עם הטון העיצובי של הגינה, על פי תנאיה הגיאוגרפיים, בהתאמה לחומרי הגלם בשטח ובהתחשב בכל צרכיהם של דיירי הבית. מתכנן ומעצב נוף תמיד ייקח בחשבון כל מזג אוויר קיצוני שעלול להופיע ובעבור זה ימצא מנעד פתרונות יצירתיים מתוך ניסיונו העשיר. מעצב ומתכנן נוף חייב בכל פרויקט שלו להיות מתואם לאורך כל התהליך עם הלקוח, ולוודא שרעיונותיו עולים באותו קנה עם כל הרצונות והחלומות שלו וכך יצליח להמירם למציאות.

המאמר נכתב באדיבות אמנות הגינה הקסומה - ערן לוינסון – מתכנן ומעצב גינות
054-5228882  [email protected]

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה