חלפים מקוריים לרכב - האם זה באמת הכרחי



ברכישה של רכב חדש, מבוקש ומאיכות גבוהה כמו רכב טויוטה, למשל, ברור שכל המרכיבים יהיו מקוריים. אלה חלקים שיוצרו על ידי היצרן והורכבו במפעל הרכב. אבל מה קורה כאשר צריך להחליף חלק כזה או אחר, במהלך טיפול תחזוקה במוסך או לאחר תאונה? נסביר האם חלפים מקוריים לרכב הם הפתרון העדיף והאם הם אכן הכרחיים.

יצרן החלפים – איכות ללא פשרות

האם הייתם רוכשים רכב טיוטה כאשר אתם יודעים שאת החלקים השונים ייצר למעשה קבלן משנה שאתם בכלל לא מכירים ואין לכם מושג על בקרת האיכות שלו? סביר להניח שהייתם מעדיפים לרכוש חלפים מקוריים לטויוטה, ובצדק. אז אותו הדבר, גם כאשר מדובר בחלפים. במיוחד הדגש הוא על חלפים הקשורים להיבט המכני, לחלקים נעים (כגון בוכנות) או לנושאי בטיחות. החלפים המקוריים, שלא כמו חלקים שאינם כאלה, מיוצרים באותם קווי ייצור של החלקים המקוריים. אלה רכיבים שהיצרן אחראי עליהם והוא מעביר אותם את כל בקרות האיכות כמו החלקים המשמשים להרכבת הרכב במפעל. לכן, למי שמחפש איכות ללא פשרות, רק חלפים מקוריים לרכב מהווים פתרון ממעלה ראשונה.

Freepik

התאמה מלאה – כי בערך זה לא מספיק!

בואו נניח שיש יצרנים של חלפים לא מקוריים, שמנהלים מפעל ייצור בעל בקרת איכות גבוהה. כל זה טוב ויפה, אבל עדיין זה לא מבטיח שהם יודעים לייצר את החלפים שיתאימו בדיוק מוחלט לכל הדגמים השונים שמייצר היצרן של הרכב שלכם. כאשר מחליפים חלק כזה או אחר, לא הייתם רוצים שהוא יוברג או יהודק למקומו במקום שיהיה רופף בגלל אי התאמה מלאה? צריכים החלפת רצועת טיימינג למשל? לא משנה איזה דגם של טויוטה יש לכם, הרצועה שזהה למקורית תשמור על תקינות המנוע לאחר ההחלפה. צריכים להחליף משאבה או רדיאטור או כל חלק אחר? רכיב מקורי, שיוצר במפעל טויוטה או בפיקוח מלא של מהנדסי החברה, יפעל בצורה מושלמת עם יתר החלקים המקוריים.

Freepik

זכרו דגשים נוספים

צריכים לגשת למוסך, הרכב צריך לעבור טסט או שנדרש להחליף חלק כזה או אחר מכל סיבה?  חלפים מקוריים חשובים גם מהסיבות הללו:

  1. בטיחות – חלפים מקוריים שמותקנים ברכב מאפשרים להמשיך לנסוע בו בבטיחות מלאה.
  2. אחריות – לרוב, עבור חלפים מקוריים מקבלים תקופת אחריות משופרת. זה עשוי אף לכלול אחריות של יצרן הרכב.
  3. סחירות ואמינות – רכב שמתוחזק עם חלפים מקוריים שומר על סחירות, אמינות ותפקוד ברמה האופטימלית.
  4. ביצועי מנוע – תוסף דלק למנוע המקורי של טויוטה לדוגמה, מתאים לא רק כשמדובר על דגמי טויוטה החדשים אלא גם בוותיקים יותר. שימוש בתוסף מסוג זה משפר את ביצועי המנוע ומאריך את חייו כמו גם מסנן שמן וחלפים נוספים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה