חזית המחקר והפיתוח הישראלי תלויה בציוד מעבדתי איכותי



ישראל ידועה בעולם כולו כ"Start Up Nation" – אומת הסטארט אפ והפיתוחים הטכנולוגיים. בעוד יזמים מקומיים וחברות ישראליות מפתחות מדי שנה אינספור פיתוחים טכנולוגיים חדשניים ופורצי דרך, שגשוגו של תחום זה בארץ תלוי באופן ישיר ומהותי באיכות הציוד המעבדתי, לסוגיו השונים, הזמין עבור מעבדות וסטארט אפים מקומיים.

Pixabay

כל אחד מהפיתוחים הטכנולוגיים הגדולים של העשורים האחרונים עליהם אמונות חברות ישראליות, דוגמת הטפטפות או ה"דיסק און קי", צמח מתוך חממה טכנולוגית כזו או אחרת, אשר אפשרה לאותם יזמים לבצע מחקר ופיתוח מתקדמים בתחומים בהם פעלו. למרות שחלק גדול מהפיתוחים כיום מסתכם בכתיבת שורות של קוד מתקדם ביותר ולכן אינן מצריכות תשתית חומרית מפותחת מדי (מלבד לחומרה של המחשבים עצמם), חלק ניכר ביותר מהפיתוחים עדיין נסמך בראש ובראשונה על ציוד למעבדות.

 

מחקלאות ועד רפואה – תחומים שלא ניתן לפתח ללא ציוד איכותי למעבדות

בכמה מהתחומים החשובים ביותר בחיים האנושיים המחקר והפיתוח הישראלי נמצאים בחזית ובמובנים רבים מובילים תחומים אלו. כך הדבר בתחום החקלאות וההשקיה, למשל, כמו גם בתחומים ספציפיים מסוימים בעולם הרפואה.

אלו הם רק שתיים מהדוגמאות המתבקשות והבולטות לתחומים בהם המחקר והפיתוח הישראלי אמנם מתקדמים יחסית, אך תלויים באופן כמעט מוחלט באיכות הציוד המעבדתי הזמין והנגיש עבורם. בעוד הקרדיט על פיתוחים אלו שייך כמובן לאותם יזמים, אותן חברות ולמשק הישראלי בכללותו, כל זה לא יכול היה להיעשות ללא רכישה ויבוא של ציוד מעבדתי מתקדם ביותר.

ציוד למעבדות עשוי לכלול מספר רב של פריטים מתקדמים אשר רמת האיכות בה הם מיוצרים ומתופעלים היא קריטית לשם הצלחת המחקרים המתנהלים באמצעותם. החל ממקררים ומקפיאים תעשייתיים אשר חייבים להיות מדויקים ואמינים ביותר ועד למכונות עיקור עצמתיות דוגמת אוטוקלאב או תאי אחסון יבש מדויקים דוגמת דסיקטור – כל אחד מהפריטים הללו חייב להיות זמין ונגיש ברמת האיכות הגבוהה ביותר עבור חברות וסטארט אפים ישראלים, על מנת שיוכלו להמשיך להתחרות ולמצב את שוק הטכנולוגיה של ישראל במקום מכובד במעלה הרשימה העולמית.

 

 

יבוא מגוון ואחריות מלאה על פריטי ציוד למעבדות – הדרך להבטיח עליונות טכנולוגית

אם כן, המסקנה העולה היא כי על מנת להמשיך ולהבטיח את עליונותה הטכנולוגית של ישראל ואת המוניטין המכובד לו זכתה כאומת הסטארט אפים, יש להבטיח מגוון רחב של ציוד מעבדתי מתקדם אשר יהיה נגיש ובר מימון עבור חברות ישראליות קטנות ובינוניות.

בין אם מדובר במקרר תעשייתי מתקדם, אוטוקלאב, דסיקטור, מקפיא שוכב, תנור תעשייתי או כל פריט ציוד אחר שאנו עשויים למצוא במעבדה למחקר ופיתוח, יש לעודד יבוא תחרותי של מוצרים אלו המחייב את הספק/יבואן באחריות מלאה עבורם. זו הדרך להבטיח לחברות ישראליות נגישות נוחה ורחבה לפרטי הציוד המתקדמים בעולם, אלו אשר ישלימו את היזמות והחדשנות הטבועה באינספור ישראלים...


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה