חוצה תקופות: כיצד מומלץ להתנהל פיננסית לאחר או בעת הוצאות גדולות?



בין אם בדיוק נדרשתם להוצאה גדולה ובין אם אתם מתמודדים עם הוצאות כאלה על בסיס קבוע – ישנם לא מעט טיפים שיוכלו לסייע לכם לשמור על מצב כלכלי יציב. כך תעשו זאת בקלות
תוכן ממומן על ידי ישראכרט

התנהלות פיננסית היא עניין שלמרבה הצער, לא בא בקלות לרוב האנשים – ובייחוד בתקופות של הוצאות גדולות או בלתי צפויות. על מנת שתוכלו להימנע מכניסה למינוסים וחובות, שמצטברים כמו כדור שלג ומובילים למדרון כלכלי חלקלק – ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים, שיסייעו לכם לבנות התנהלות כלכלית נכונה ולהחזיר לידיכם את השליטה במצבכם הפיננסי.

בנו תקציב ועקבו אחר ההוצאות שלכם

בניית תקציב ומעקב אחר ההוצאות הם אולי טיפים טריוויאליים, אבל החשיבות שלהם בכל הנוגע להתנהלות פיננסית היא עצומה. הדרך הנכונה ליישם את הטיפים הללו היא להחליט תחילה על תקציב, כזה שמסתמך על ההכנסות שלכם, ואז להכין טבלה מסודרת של כל ההוצאות – גם אלה שאתם לא נדרשים לשלם על בסיס חודשי (כמו למשל טסט שנתי לרכב, חשמל, מים וארנונה) – ולחלק אותן ב-12. המספר שתקבלו הוא למעשה ההוצאה החודשית הקבועה שלכם במהלך השנה הקרובה, ועליה להיות נמוכה מההכנסה החודשית שלכם – כדי שתוכלו לעמוד בהוצאות בלתי צפויות או לחסוך את ההפרש וליצור מאזן חיובי. אם ההוצאה החודשית שלכם גבוהה מההכנסה או מתקזזת איתה באופן מדויק, עומדות בפניכן 2 אופציות: צמצום של ההוצאות, או יצירת מקור הכנסה נוסף

אל תסתפקו בחיסכון

שמעתם פעם את האמרה "כסף מביא כסף"? מסתבר שלא מדובר בסתם פתגם, אלא בהתנהלות שיכולה לסייע לכם להגדיל את ההון העצמי שלכם, או ליצור אחד כזה, בלי הרבה מאמץ. חשבו על כל שקל שלכם כעל "חייל", שתפקידו לייצר עבורכם עוד כסף. איך? באמצעות השקעות.

בעוד שחסכונות סתם "יושבים" לכם בחשבון הבנק, מעלים אבק וגרוע מכל – הערך הפיננסי שלהם נשחק עם הזמן (בגלל האינפלציה), השקעות מאפשרות לכסף שלכם לגדול, או לכל הפחות לשמור על הערך הפיננסי שלו.

כיום קיימים לא מעט מסלולי השקעות סולידיים, שמתאפיינים בסיכון נמוך ומאפשרים לכם להשקיע סכומים קבועים או חד פעמיים. בטווח הארוך, הסכומים האלה שהשקעתם ייצרו לכם תשואה – ללא כל פעולה נוספת מצידכם. באופן זה, אתם למעשה נותנים לכסף שלכם לעבוד עבורכם.

יש להדגיש שאם אתם נמצאים במינוס, חשוב מאוד לסגור אותו לפני שאתם מתחילים לחסוך כספים ולהשקיע. הסיבה לכך היא שלרוב, הריבית על מינוסים או הלוואות תהיה גבוהה מהתשואה שתקבלו מהשקעות.

היעזרו בכרטיס אשראי חוץ בנקאי

רוב האנשים נוהגים לחשוב על כרטיס אשראי חוץ בנקאי* כעל אמצעי נוסף לבזבוז כספים. אך עם זאת, כאשר משתמשים בכרטיס האשראי בצורה נכונה – הוא יכול למעשה לחסוך לנו לא מעט כסף. ראשית, כרטיס האשראי מאפשר לנו לעקוב אחר ההוצאות שלנו במהלך החודש: בכל רגע נתון, נוכל להיכנס לפירוט ההוצאות באתר האינטרנט או באפליקציה של חברת האשראי, לראות כמה הוצאנו, על מה הוצאנו, ולתכנן את ההוצאות שלנו בצורה טובה יותר בהמשך. כמו כן, כיום קיימים מגוון של כרטיסי אשראי שמספקים לנו הטבות בעלות ערך כספי גבוה, כמו למשל הנחות ברשתות המזון, הנחות בתחנות דלק, הטבות מתחום הפנאי ועוד.

בעת הזמנת כרטיס אשראי, רצוי לבחור בכזה שמתכתב עם ההוצאות הקבועות או המשתנות שלכם. כך, למשל, אם אתם נוהגים לצאת לסרט אחת לשבוע – בחרו בכרטיס אשראי שמספק בין היתר הטבה של 1+1 לכרטיסי קולנוע; אם אתם נוהגים הרבה, בחרו בכרטיס אשראי שמספק בין היתר הנחות בתחנות דלק ועוד.

Shutterstock

בצעו השוואת מחירים

השוואת מחירים היא טיפ נוסף שעשוי להישמע טריוויאלי, אך בטח תתפלאו לקרוא שלא הרבה אנשים מיישמים אותו. הסיבה לכך ככל הנראה נעוצה בעובדה שרובנו נוטים להסתמך על הרגלים ישנים או על נוחות, אך בסופו של דבר, הנוחות וההרגלים האלה עלולים להסתכם בבזבוז מיותר של מאות ועד אלפי שקלים בחודש. החדשות הטובות הן שכיום ניתן לבצע השוואת מחירים מבלי לצאת מהבית ולכתת רגליים – כל שעליכם לעשות הוא לפתוח את דפדפן האינטרנט שלכם ולשוטט מעט ברחבי הרשת.

בצעו רכישות מחו"ל

בהמשך ישיר לסעיף הקודם – לרוב קנייה באחד מהאתרים המוכרים או הגדולים בחו"ל, תהיה משתלמת יותר מקנייה בקניון או באחת מהרשתות הפיזיות בארץ. החל מביגוד, דרך מוצרים כמו בטריות ועד לחטיפים – כיום קיימים לא מעט אתרים, כמו למשל עלי-אקספרס, איי-הרב, נקסט, שי-אין, אמזון ועוד, שמאפשרים לנו לרכוש מוצרים דומים מאוד (אם לא זהים) לאלה שקיימים בארץ, בשבריר מהמחיר שהיינו משלמים באחת מהרשתות הגדולות.

לסיכום, כפי שניתן לראות, ישנן לא מעט דרכים שבאמצעותן ניתן לצלוח תקופות פיננסיות מאתגרות. כל שיש לעשות הוא להיות עם יד על הדופן, לגייס מעט יצירתיות ולהיות נכונים לשנות הרגלים. יישום של הכללים האלה, יאפשר לכם ליצור הרגלים פיננסיים טובים יותר וליהנות ממאזן חיובי בחשבון הבנק.

*הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה ישראכרט בע"מ ו/או ישראכרט מימון בע"מ. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

Shutterstock

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה