חופשה חורפית מושלמת בעמק יזרעאל – מה אסור לפספס?



עונת החורף היא הזמן המושלם לבקר ולטייל בעמק יזרעאל – הכל חי ופורח בעונה זו בעמק, מזג האוויר נעים ויפה לאורך מרבית הימים ומסלולי הטיולים והגנים הלאומיים הרבים יחסית ריקים מהמוני מבקרים. אירוח בקיבוץ (בכפר נופש) יכול להשלים עבורכם חופשה משפחתית חורפית מושלמת ובלתי נשכחת.

מה מומלץ לעשות ולראות וממש אסור לפספס במהלך נופש משפחתי בצפון, בפרט חופשה חורפית בעמק יזרעאל? רבים ממסלולי הטיולים והאתרים המיוחדים של האזור הופכים אטרקטיביים אף עוד יותר בעונה זו, ומומלצים מאוד לביקור. לינה בכפר נופש פסטוראלי בעמק תהפוך את החופשה כולה לציורית וחלומית עוד יותר.

 תיירות מזרע

אסור לפספס במהלך חופשה חורפית בעמק – מה לראות ולעשות?

אז מה אסור במיוחד לפספס במהלך נופש משפחתי בצפון וכמה ימים של נופש וטיול באזור עמק יזרעאל?

ובכן, מרבית הפארקים הלאומיים ומסלולי הטיולים של העמק רלבנטיים ואטרקטיביים ביותר לביקור גם במהלך החורף, אשר לפחות ברובו המכריע אינו גשום במיוחד. דוגמה טובה לכך היא אתר תל יזרעאל – אתר אשר כולל מסלולי הליכה קלים המתאימים לכל המשפחה ותצפיות מרהיבות על הסביבה כולה, בפרט הרי הגלבוע והר שאול. במקום גם שרידים היסטוריים עתיקים ואפשרות ללמד את הילדים משהו על ההיסטוריה של האזור. עין יזרעאל עצמו הוא מעיין פסטוראלי ויפה והמסלול המגיע אליו נגיש, קצר ופשוט להליכה.

תיירות מזרע

אפשרות מעניינת נוספת לנופש חורפי בעמק היא מסלולי פריחה למיניהם, בעונה בה הכל פורח בצורה צבעונית ומרהיבה. דוגמה ראשונה לטיול פריחה שכזה היא יער מסריק (הממוקם בסמוך לקיבוץ שריד). היער ניטע על ידי המתיישבים המקומיים בתחילת שנות השלושים של המאה הקודמת וניתן למצוא בו (בין העצים) מרבדים מרהיבים של רקפות ואילנות.

אפשרות נוספת לראות פריחה חורפית מרהיבה ניתן למצוא בקרבת בית העלמין של מושב נהלל. בית העלמין ממוקם באזור פסטוראלי בו ניתן למצוא שביל הליכה מרוצף פריחת חורף יפיפייה. במקום סרפדים וחרדלים, עצי אלון, כלניות, רקפות וחורש טבעי שופע במיוחד במהלך החורף.

 תיירות מזרע

להתארח בקרבה לחיק הטבע ולפריחה החורפית

נופש משפחתי בצפון במהלך החורף לא יהיה מושלם ללא מקום אירוח חמים, נעים ופסטוראלי. בעמק יזרעאל מומלץ בחום לבדוק את האפשרות של אירוח בקיבוץ, בפרט אירוח בכפר נופש מושקע ומטופח, מהסוג שמפעיל קיבוץ מזרע (הממוקם בלב העמק).

תיירות מזרע

כפר נופש הוא מקום שבנוי לארח משפחות ולהוות בסיס מושלם לנופש המשפחתי וליציאה יומיומית לטיולים באזור. מדובר בהזדמנות פז להתארח בתנאים נוחים ומפנקים ובקרבה מקסימאלית לטבע ולשדות המקומיים. במיוחד בעונת החורף, כשהטבע מסביב חי ותוסס, כיף להתארח במקום פסטוראלי הממוקם בקרבה לטבע המקומי, וכך לחוות את העמק בצורה הטובה ומלאת החיים ביותר.

 

לסיכום, עמק יזרעאל הוא אחד האזורים היפים והאטרקטיביים ביותר לבקר בהם בארץ הן מבחינת טבע מקומי והן מבחינת אטרקציות לכל המשפחה ומקומות אירוח פסטוראליים. כל זה הופך רלבנטי ומושך עוד יותר בתקופת החורף, המיוחדת במינה בעמק...


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה