זוגיות בכיס - על התנהלות כלכלית זוגית חכמה



לפני שנכנסים לזוגיות, כל עניין ההתנהלות הכלכלית הוא פשוט מאוד - אתם אחראים לכיס שלכם, לטוב ולרע. אבל ברגע שנכנסים בני זוג לתמונה, היא משתנה מכל בחינה: החל מסוגי ההוצאות ועד לסדרי העדיפויות, הסיכונים שתוכלו לקחת, האחריות המשותפת ועוד. רוצים לעשות את זה בצורה חכמה יותר? הנה הכתבה שאתם חייבים לקרוא

pixabay

נתונים מדאיגים שפורסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בתחילת שנת 2020 גילו שמעל 1.1 מיליון משקי בית בישראל היו במינוס לפחות חודש אחד. יתרה על כך, ל-5% ממשקי הבית חשבון הבנק נחסם לפחות פעם אחת, למעל 27% יש משכנתא ורק ל-66% יש חיסכון בקרן פנסיה.

קיימות כמובן סיבות שונות למצב כלכלי לא מאוזן של משקי בית בארץ ובעולם, אבל אי אפשר להתעלם מההבדל בין התנהלות כלכלית עצמאית וזוגית. לפני שמתחתנים, כל עניין ההתנהלות הכלכלית הוא יחסית פשוט: רק אתם אחראיים לכסף שלכם, לטוב ולרע. עם זאת, ברגע שבני זוג נכנסים לתמונה – היא משתנה לחלוטין.

הנה למשל כמה דגשים שכדאי להכיר בשביל להבטיח התנהלות כלכלית זוגית וחכמה יותר, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך:

 

  1. הגדירו את סוגי ההוצאות

בני זוג צריכים להגדיר יחד את סוגי ההוצאות ולהפריד ביניהן. בעוד אדם פרטי יודע פחות או יותר על מה בדיוק הוא מוציא את הכסף, אצל בני זוג זה כבר הופך להיות מורכב יותר. הפתרון הוא לנהל תקציב משק בית בצורה מסודרת – באמצעות קובץ אקסל, אפליקציה ייעודית או סתם דף ונייר.

 

  1. קבעו יחד סדרי עדיפות

אחרי שתדעו כמה כסף נכנס לחשבון הבנק המשותף ולאיזה קטגוריות שונות משתייכת כל הוצאה, תוכלו לקבוע יחד סדר עדיפויות.

כך למשל תדעו על מה אתם צריכים לשלם מחר בבוקר, מה עומד על הכף בשנים הקרובות ואפילו איזה סכומי כסף רצוי להקצות לחיסכון ולתקופת הפרישה מהעבודה. אמנם עוד חזון למועד, אבל קביעת סדר עדיפויות תאפשר לכם להרגיש מסונכרנים בנוגע לכיס המשותף.

 

  1. החליטו על סיכונים

כל משק בית לוקח על עצמו סיכונים מסוימים. הסוד הוא להגיע למצב שבו בזוגיות בריאה ומושכלת, ההחלטה על הסיכונים היא משותפת. אם תעשו את זה בצורה נכונה, תוכלו לקחת בראש שקט סיכונים שונים שקשורים לפתרונות מימון או להגיש בקשת הלוואה כדי לשפר את איכות החיים.

 

 

  1. זכרו שיש לכם אחריות משותפת

היתרון של זוגיות הוא תחושת יציבות, אך החיסרון הוא שכל החלטה לא משפיעה רק עליכם אלא גם על עוד אנשים. בהקשר הזה, מה שהכי חשוב לזכור הוא שיש לכם אחריות משותפת.

זה אמנם נשמע מאוד מופשט ולא מעשי, אבל הרבה מאוד ויכוחים בין בני זוג מתחילים בשאלה מי אחראי על האוברדרפט ולמה הוצאות כאלה ואחרות הן חלק מחשבון האשראי החודשי. בשביל למנוע עוגמת נפש, אתם צריכים ללכת לישון בלילה ולקום בבוקר בידיעה שאתם לא לבד בסיפור הזה.

 

  1. אל תתביישו לדבר על קשיים כלכליים

לבסוף, התנהלות כלכלית זוגית וחכמה תלויה בתקשורת שלכם. כמו כל דבר אחר בזוגיות, עדיף לגשת אל הדברים במישרין ולא לנסות לטאטא אותם מתחת לשטיח. גם אם פוטרתם מהעבודה או מצאתם את עצמכם בבולמוס קניות לא צפוי, אין סיבה להחביא את הקשיים. במקום זה, כדאי לדבר עליהם ולמצוא ביחד תכנית פעולה ליציאה מהמשבר. כך תוכלו לפתח אמון אחד בשני ותגלו שההתנהלות הכלכלית שלכם הופכת להיות טובה ומאוזנת יותר, עכשיו ובעתיד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה