התמודדות עם אין אונות בגיל צעיר



אין אונות נקשרת אצל רבים כתופעה ממנה סובלים בעיקר גברים מבוגרים. אבל אין אונות בגיל צעיר נפוצה יותר מכפי שנהוג לחשוב והיא מתייחסת לקושי להשיג או לשמור על זקפה לצורך קיום יחסי מין. יש מי שלא מצליחים להגיע כלל לזקפה ואחרים מתקשים לשמור עליה להשגת עונג מיני.

RF123

מהם הגורמים לאין אונות בגיל צעיר?
הגורמים לתופעה של אין אונות בגיל צעיר מגוונים ויכולים להשתנות מאחד לאחר. יש מי שעלולים לסבול מבעיה של ירידה בחשק מיני בשל מצוקה רגשית, מתח, לחץ שאינם בהכרח קשורים לאקט עצמו.
אחרים כתוצאה מבעיות בריאותיות כמו מחלת סוכרת מסוג 2 או לחץ דם גבוה, טרשת עורקים ולעיתים מדובר בקושי שנגרם בעקבות ירידה ברמת טסטוסטרון או הפרעה הורמונלית של ייצור מוגבר של פרולקטין, הורמון שמייצרת בלוטת יותרת המוח או בעיה בפעילות של בלוטת התריס.
נראה שמי שמשתמש בסטרואידים לבניית מסת שריר אף הוא נמצא בסיכון גבוה יותר לאין אונות
וכן מי שסובל מעודף משקל.
סיבוכים שונים בעקבות ניתוח וכן בעיות במבנה הפין אף הם מהווים גורם שיכול לפגוע בביצועים. בנוסף, יש לקחת בחשבון שיש תרופות שעלולות להיות להן תופעות לוואי של ירידה בחשק המיני וקושי בהשגת זקפה.

כיצד אפשר לשפר כוח גברא בגיל צעיר?
נראה שלשינויים משמעותיים באורח החיים עשויה להיות השפעה חיובית על התפקוד המיני. ביניהם: תפריט תזונתי כמו מהסוג של דיאטה ים תיכונית המבוססת על סיבים תזונתיים עשירים, שמנים טובים, כמו שמן זית, צריכת דגים והפחתה משמעותית של מזונות מעובדים או עתירי סוכר.
חשוב לשמור גם על פעילות גופנית מתונה אך סדירה, כדי לשמור על הגזרה ועל משקל תקין וכן להפסיק עישון, להפחית באופן משמעותי צריכה של אלכוהול ולהעדיף מיץ רימונים שגדוש בחומרים מזינים שיכולים לסייע בגמישות העורקים.
היות ומתח ומצוקה רגשית מהווים גורמים אפשריים לפגיעה בתפקוד המיני, חשוב מאוד לטפל ככל שניתן בנטרול גורמי מתח וחרדה והפרעות שינה.
אפשר לאמץ טכניקות של רגיעה והרפיה באופן יומיומי קבוע ובמיוחד לפני האקט המיני. כדאי לגייס תמיכה מהפרטנר ביצירת אווירה שלווה, עוטפת ומכילה ולהתנסות בשיטות כמו מדיטציה או דמיון מודרך שיכולות לסייע בהפחתת רמת המתח והחרדה וכן בשיפור מצב הרוח, העלאת הדימוי והביטחון העצמי שגם הם משחקים תפקיד חשוב.
ניתן לנסות גם את האפקטיביות של הרפואה המשלימה כמו דיקור סיני – שימוש במחטים להגברת זרימת הדם הנחוצה להשגת זקפה וכן תוספים המבוססים על צמחי מרפא שיכולים להגביר זרימת דם או לשפר את האיזון ההורמונאלי. ביניהם גינקו בילובה, ג'ינסנג וכן חומצת אמינו L-arginine, שמגבירה את ייצור תחמוצת החנקן בגוף ובאמצעות הרחבת כלי דם והגברת זרימת הדם לפין יכולה לאפשר השגה מהירה ופשוטה יותר של זקפה. ניתן לחפש תוספי תזונה המכילים תמהיל של צמחים כגון אלו. תוסף התזונה וירמקס מיכל צמחים אלו ונוספים אשר ידועים בספרות המקצועית כתומכים ותורמים לחיוניות ואנרגיה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה