התחדשות עירונית בירושלים כל מה שצריך לדעת

$(function(){setImageBanner('1ea627df-dc58-4258-b830-ce96873d6cf5','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

אפשר לומר בצורה חד משמעית כי התחדשות עירונית הפכה לדבר נפוץ ומקובל במיוחד בקרב הערים השונות במדינת ישראל. זאת בעוד כי ירושלים היא למעשה העיר הגדולה ביותר במדינה ולכן, תוכלו לפגוש בה מגוון רחב של פרויקטים בנושא. זאת בעוד כי המטרה העיקרית העומדת מאחורי התחדשות עירונית בירושלים הינה להמשיך ולאכלס את העיר למרות העובדה כי אין בה מקומות פנויים נוספים לבנייה. אך מה באמת חשוב לדעת לפני שנכנסים לתוך פרויקט התחדשות עירונית בירושלים? ובכן, ישנם מספר דגשים חשובים שעליכם להכיר מקרוב ובמטרה לסייע לכם, ריכזנו עבורכם למאמר הבא חלק מהדגשים החשובים ביותר.

FREEPIK

חיזוק לעומת הריסה בהתחדשות עירונית בירושלים

בקרב מרבית בעלי הנכסים והדירות השונות באזורים אשר עתידים לעבור התחדשות עירונית בירושלים , ניכר כי הדילמה המרכזית הין בין חיזוק לבין פינוי ובינוי. באמצעות השיטה הראשונה של תמ"א 38, הרי שהבניין נותר עומד ורק מבצעים בו מספר שיפוצים ושדרוגים במטרה להפוך את המבנה לעמיד יותר בפני מצבים כאלו ואחרים. מנגד, באמצעות השיטה השנייה של פינוי ובינוי ניתן ליצור תב"ע חדשה אשר מתייחסת ישירות לכל הצרכים של הסביבה. נוסף על כך, ישנה אפשרות של הריסה ובנייה שכן, מדובר על אפשרות בה הורסים בניין ותיק ובונים במקומו בניין חדש באופן נקודתי. מדובר למעשה על אפשרות המתאפשרת רק בעת בה זכויות הבנייה שמתקבלות במהלך ההליך אכן מאפשרות דבר שכזה.

יחד עם זאת, עליכם לזכור כי ההתלבטות בין הסוגים השונים של התחדשות עירונית נגזרים באופן ישיר ממיקום המתחם. ככלל, הגורם האחראי לקבלה ההחלטה עבור הציבור הרחב יהיו נציגי העירייה אך טרם לכן, ההמלצה תהיה להתייעץ עם יזמים או לחילופין חברה מקצועית בתחום שמכירה את האזור הייעודי. במידה ואכן בחרתם לערב חברה כזו בתהליך שלכם, הרי שיש סיכוי לא קטן כי הפרויקט שלכם יתבצע בהתאם לשביעות הרצון של כלל הדיירים. 

מילים אחרונות על התחדשות עירונית בירושלים

בשורה התחתונה, עליכם לזכור כי לא כל קבלן יכול לעמוד מול דרישות הרשויות המקומיות השונות שכן, במטרה לוודא כי פרויקט של התחדשות עירונית בירושלים יצא לדרך ולא פחות חשוב - יגיע בסיומו על היעד הרצוי בקרב כל הגורמים המעורבים, הרי שעל התהליך להתבצע לצד חברה מנוסה ואמינה בתחום.
כמו כן, במידה ומדובר על חברה לא מספיק מנוסה או מקצועית, הרי שהתוצאה תשפיע באופן ישיר על כל האזרחים ואף לא פעם עשויה להוות עוגמת נפש רבה.

בעת בה אנו מדברים על הפן הבירוקרטי, הרי שקיים צורך באישורם של מרבית הדיירים במטרה להוציא את הפרויקט לפועל. על מנת להשיג אישור שכזה, יהיה עליכם להציג תוכנית מסודרת לצד רשימה של יתרונות וחסרונות שכן, בעת בה תחזיקו ביותר נתונים כך למעשה הסיכויים לקבלת האישור יעלו. 

בשיתוף ג'י פי אר קידום ושיווק דיגיטלי

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה