הר הכסף ביטוחים – למצוא את הכסף האבוד



על פי הערכות של גורמים שונים, בפוליסות הביטוח, קופות גמל, קרנות פנסיה ומוצרים פיננסיים אחרים, מתחבאים מיליארדי שקלים שבעליהם, אזרחי מדינת ישראל, לא בהכרח מודעים לכך שחלקם שייכים להם.

pixabay.com

כלומר, במשך השנים נוצרו כספים שנחשבו עד לפני מספר שנים ל"אבודים" והם נמצאו בשורה של כלים פיננסיים שאזרחי ישראל החזיקו מבלי שידעו או מבלי שהשתמשו בהם באופן פעיל. לא מדובר על פוליסות פעילות שאנחנו מחדשים כל שנה, אלא על פוליסות שלא נעשה בהן שום שימוש, קרנות פנסיה שלא נמשכו או קופות גמל שלא הושקעו בהן יותר כספים ואיש לא דרש אותם.

לפני מספר שנים המדינה החליטה שאזרחים אשר השקיעו את כספם במשך שנים באותם כלים ומוצרים, זכאים לאתר את הכסף ולהחליט מה הם רוצים לעשות איתו. לכן היא יצרה מנגנונים אשר מטרתם לאפשר לאותם אזרחים לאתר את הכספים האבודים בצורה פשוטה, מהירה ונוחה.

בעקבות כך גם חברות פרטיות החלו לייצר מנגנונים אלו, דוגמא הר הכסף ביטוחים וכלים אחרים. הרעיון הוא לייצר מנגנון שמאפשר לכל אזרח, למלא את הפרטים שלו, ולראות האם יש לו פוליסות ומוצרים פנסיונים אחרים שהוא לא זכר את קיומן. זה נכון, כאמור, לגבי קרנות פנסיה, קופות גמל, תוכניות חסכון ועוד שורה ארוכה של כלים ומוצרים.

למה חשוב להשתמש בכלים אלו?

באופן מעשי, יש משמעות לשימוש בכלי כמו הר הכסף ביטוחים וכלים אחרים, לו בגלל העובדה שמדובר על המערכת הטובה לאתר כספים אבודים. מדובר על מנגנון שמחובר על מערכות מידע של חברות ביטוח וחברות פיננסיות שונות, וכך אנחנו יכולים במקום אחד, בקליק אחד לקבל את כל המידע. אנחנו לא צריכים לעבוד קשה מדי בשביל זה.

באופן רעיוני, אין סיבה שהכספים שהשקענו במשך שנים יישבו מבלי שנוכל להשתמש בהם. מדובר על תוכניות שאנחנו השקענו בהם כסף ושכחנו מקיומן, כעת הגיע הזמן שנוכל למשוך אותו ולהחליט כיצד להשתמש בו. סביר להניח שהכסף יכול לשרת כל אחד ואחת מאיתנו, כמו כן סביר להניח שזה יכול לעזור לכלכלה באופן רחב, לאומי.

עד כמה האתר הוא אמין ובטוח?

בעיקרון, הר הכסף ביטוחים נחשב לאתר מאוד אמין, אנחנו יכולים להיות בטוחים שנקבל ממנו את כל המידע הרלוונטי. כל מה שאנחנו צריכים זה למלא את הפרטים שלנו ותוך זמן קצר נוכל לקבל את כל המידע הרלוונטי עבורנו.

צריך לומר, מדובר על אתר מאובטח ולא כל אחד יכול לקבל גישה למידע המופיע בו. רק מי שממלא את הפרטים שלו בצורה נכונה יכול לקבל גישה לכל המידע הרלוונטי עבורו. לכן אין לנו מה לחשוש שגורם זר ולא מורשה יעשה בו שימוש. המידע יכול לשרת אותנו, כאמור, בשביל למצוא את התוכניות המקושרות אלינו.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה