בין מגוון מצבים לא נעימים הנקרים בחיינו, לצערנו גם זה עלול לפגוש אותנו מתישהו – הרכב עשה את שלו והוא שבק חיים. אנו זקוקים לרכב עבור צרכים אישיים ועבור פרנסה ועבודה, ואיננו יכולים להישאר ללא רכב לאורך זמן רב, אז מה עלינו לעשות? אנשים רבים פונים אל חברות השכרת רכב בארץ במטרה למצוא פיתרון, ובכך נדון בכתבה הבאה.

unsplah

הרכב שבק – מהן האפשרויות העומדות בפניי?

התשובה האינסטינקטיבית הינה פשוט לקנות רכב חדש. אבל כולנו יודעים שקניית רכב חדש אינה שוות ערך לקניית קפה, ולכן לא תמיד האפשרות הזו עומדת בפנינו. לכן, אנשים רבים פונים אל חברות השכרת רכב בארץ כדי למצוא פתרונות נוספים. בנוסף, יש אפשרויות נוספות עם הרכב ששבק – כמו גריטת רכבים, מכירה לסוחר בחלפים, ועוד. בכל אלו נדון בחלקים הבאים.

 

השכרת רכבים – המסלולים השונים

חברות השכרת רכב בארץ מציעות מגוון רחב של שירותי רכב והשכרה עבור לקוחותיהם.

ליסינג מימוני הינה אפשרות אחת. אנשים שלא רוצים לרכוש רכב חדש לאור המחיר הגבוה, בוחרים באפשרות של ליסינג מימוני שמאפשרת להם לקבל רכב חדש ולהשתמש בו, תוך קבלת תנאי מימון נוחים במיוחד. בסוף תקופה ההשכרה, הם יכולים להחזיר את הרכב אל חברות השכרת הרכב בארץ או להשלים את הסכום ולרכוש את הרכב.

השכרת רכב לתקופת זמן מוגבלת הינה אפשרות נוספת. חברות השכרת רכב בארץ מאפשרות לשכור שירותי רכב עבור ימים בודדים או שבועות. אנשים שרכבם שבק, ורוצים לקנות רכב חדש אך לוקח זמן עד שהוא יתקבל מסוכנות הרכב, בוחרים באפשרות זו לתקופה זמנית.

כמובן שיש עוד אפשרויות נוספות, אבל אלו שתיים מן האפשרויות הפופולריות ביותר.

 

גריטת רכבים

עד כה דיברנו על מציאת פיתרון במקום הרכב ששבק, אך מה עליו לעשות עם הרכב עצמו? ניתן לפנות לגריטת רכבים. תהליך הגריטה מאפשר לפרק את הרכב על פי תקנים של המשרד להגנת הסביבה, ובכך לפרק את הרכב בדרך שאינה מזהמת את הסביבה. כך, רכבים שייגרטו לא יפריעו במקומות רבים, לא יתפסו חניות ופחות יפריעו לסביבה.

כדי לבצע הליך של גריטת רכב יש לפנות אל מגרש גרוטאות. הרכב אינו מסוגל לנוע וגרר של המגרש יבוא ויגרור אותו לשם. הרכב יפורק, חלקיו יופרדו וימכרו כחלקי חילוף ויד שנייה (החלקים שעומדים בתקנים הנדרשים), וכל שאר החלקים שאינם ראויים לכך והינם חומרים שיכולים להיות ממוחזרים נכנסים להליך הגריטה.

בסופו של דבר, גם אתם וגם הסביבה מרוויחים – אתם מקבלים סכום נאה ביחס לרכב שאינו עובד וזיהום האוויר קטן משמעותית.

 

לסיכום

על אף שלכאורה נראה שאין הרבה מה לעשות עם רכב ששבק, כפי שמפורט לעיל ישנן מספר אפשרויות ואף מעבר. חשוב לזכור שאת הרכב יש לגרוט ולמכור אותו, ולפנות לערוצי השכרה אחרים עד מציאות פיתרון לטווח ארוך.  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה