העוגה היא רק התירוץ – עוגיות שמשדרגות את עוגת השבועות



אנו נוטים לחשוב שכאשר מתחשק לנו משהו מתוק, אין לנו ברירה אלא לבחור בין עוגה לעוגייה. אבל בחג השבועות הזה – למה שלא תשלבו את שניהם? אם אתם מתים על עוגיות אוראו ומזילים ריר למראה עוגיית לוטוס פריכה, תשמחו לשמוע שתוכלו להתענג עליהן בלי לוותר על עוגת החג.

pixabay

שילוב של עוגיות אהובות בהכנת עוגה מעניק לה משחק מענג של טעמים ומרקמים, וגם מאפשר יצירה של מגוון קישוטים ועיטורים יפהפיים. לפניכם שלושה מתכונים מטריפים לעוגות גבינה עם עוגיות שלא ישאירו אף אחד בשולחן אדיש.

עוגת לוטוס

עוגת גבינה קרה, מהירת הכנה ויפה כל כך שהיא תשאיר את האורחים שלכם פעורי פה.

להכנת תחתית העוגה נערבב בקערה עוגיות לוטוס טחונות עם חמאה מומסת. נעביר את התערובת לתבנית עגולה ונהדק היטב. נעביר למקפיא לזמן קצר.

בינתיים, נכין את גוף העוגה: נמיס במיקרוגל שוקולד לבן עם שמנת מתוקה בפולסים קצרים, ונערבב עד לקבלת בלילה חלקה ומפתה. נוסיף אינסטנט פודינג וניל ונטרוף את התערובת בעזרת מטרפה ידנית. נוסיף גבינה לבנה ונמשיך בערבוב עד שכל הגושים נעלמים. באמצעות מיקסר נקציף שמנת מתוקה עם סוכר עד להסמכה קלה. נאחד בין שתי התערובות שלנו בערבוב עדין. את הקרם שקיבלנו ניצוק על גבי התחתית שחיכתה לנו במקפיא ונשטח היטב. נחזיר למקפיא למשך שש שעות לפחות.

לקישוט העוגה נמיס במיקרוגל ממרח לוטוס. נמזוג את הקרם שנוצר בזהירות על פני כל העוגה ונצפה אותה היטב. נחזיר למקרר למשך כשעה נוספת. לאחר מכן ננעץ בעוגה עוגיות לוטוס שלמות בצורה אלכסונית סביב קוטרה החיצוני, ובמרכזה נפזר עוגיות לוטוס מפוררות.

עוגת שיש אוראו

עוגה גבינתית ומפתיעה בצבעי שחור לבן כמיטב מסורת האוראו.

להכנת בסיס העוגה, נערבב בסקוויטים טחונים, עוגיות אוראו מפוררות וחמאה שהמסנו במיקרוגל. נעביר את התערובת לתבנית קפיצית עגולה ונהדק היטב. נאפה 10 דקות בחום של 160 מעלות, נוציא מהתנור ונניח בצד להצטננות.

בקערה גדולה נערבב גבינה לבנה עם שמנת חמוצה, חלמונים טרופים, אינסטנט פודינג וניל, קורנפלור וסוכר. נשמור בקערה קטנה חלק מהתערובת לשלב מאוחר יותר. בקערה נוספת נקציף חלבונים עם סוכר עד לקבלת קצפת יציבה וגמישה. בעזרת לקקן גמיש נערבב את הקצפת אל תוך הקערה הגדולה עם תערובת הגבינה בתנועות עטיפה עד להטמעה מלאה.

נעבור להכנת שיש שוקולד. ניקח את הקערה הקטנה עם תערובת הגבינה שהפרשנו בשלב הקודם, ונוסיף לתוכה שוקולד מריר משובח מומס וקקאו מנופה. נערבב היטב.

להרכבת העוגה, ניצוק על תחתית הבסקוויטים מחצית ממלית הגבינה, נפזר עוגיות אוראו קצוצות גס, נשפוך את קרם שיש השוקולד, ומלמעלה נשטח את שארית מלית הגבינה. כדי ליצור דוגמת שיש יפהפיה נשתמש בסכין מריחה, שאותה נעביר בעדינות בתנועות מעגליות וגליות בתוך העוגה מספר פעמים. נאפה את העוגה בחום של 160 מעלות למשך כשעה. לאחר מכן נכניס אותה למקרר למשך 6 שעות לפחות כדי לאפשר לה להתייצב.

הגענו לשלב האחרון: העיטור. נקציף שמנת להקצפה עם חלב ואינסטנט פודינג וניל. נזליף את הקצפת על פני כל העוגה ונעטר בנדיבות בעוגיות אוראו שלמות או קצוצות גס.

עוגת גבינה ושוקולד צ'יפס

עוגת גבינה יפהפייה עם תחתית ועיטורים של עוגיות שוקולד צ'יפס ביתיות.

נתחיל בהכנת בצק העוגיות: נערבב בקערה חמאה שהמסנו במיקרוגל עם סוכר לבן וסוכר חום. נוסיף תמצית וניל וביצים ונערבב עד לקבלת תערובת בעלת מרקם אחיד. נוסיף קמח וסודה לשתייה ונערבב עד הטמעה בלבד. נבזוק פנימה שוקולד צ'יפס ונערבב עוד מעט. ניקח תבנית עגולה ונהדק לתחתיתה חצי מהתערובת. נאפה כ-15 דקות בחום של 10 מעלות עד לקבלת מה שנראה כמו עוגית שוקולד צ'יפס ענקית.

כעת נעבור להכנת תערובת הגבינה. נערבב בקערה גבינת שמנת, סוכר לבן, סוכר וניל ושמנת חמוצה, ונטרוף פנימה ביצים. נוסיף לקערה קמח ונערבב עד לאיחוד. נבזוק את התערובת הלבנה שקיבלנו על גבי התחתית האפויה. ניקח את שארית הבצק ששמנו בצד וניצור ממנו עוגיות שוקולד צ'יפס בינוניות. נניח אותן בזהירות על גבי הבלילה ונקפיד שלא ישקעו פנימה. העוגיות האלו יהוו את העיטור המהמם של העוגה. נכניס את העוגה לתנור למשך שעה ורבע בחום של 140 מעלות. כשהיא מוכנה, ניתן לה להצטנן לחלוטין ונכניס למקרר למשך 5 שעות לפחות לפני ההגשה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה