הנדסת תעשייה וניהול (כלכלה)



הנדסת תעשייה וניהול הינו תואר המעניק כלים תיאורטיים ופרקטיים. המיקוד הינו כיצד ניתן לשלב מערכות מידע, מערכות עם ציוד מכני, מערכות חומרים לצד ניהול צוות אנושי ובכך לנהל באופן מוצלח מפעלים בתחומים שונים של טכנולוגיה וכלכלה. ידע כללי וספציפי בתחום הכלכלה עשוי להוסיף ולהועיל לאלו העובדים בתחום. שילוב הדיסציפלינות מאפשר מגוון רחב של כלים בשוק העבודה.

freepik

תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול

תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול הינו תואר הנדסי. במקצוע זה, משולבים מקצועות שונים כמו כלכלה, סטטיסטיקה, מתמטיקה, פסיכולוגיה ותחומי ההנדסה השונים שבעזרתם מתאפשרת ראייה רחבה של מצבים. בשונה משאר מקצועות ההנדסה, לימודים אלו משלבים עוד תחומי דעת שאינם הנדסה.

 תנאי הקבלה למקצוע מתבססים על שיכלול ציון בגרות ופסיכומטרי. ברוב מוסדות הלימוד, נדרשת רמת גבוהה של מתמטיקה ואנגלית. התנאים משתנים ממוסד למוסד ויש כאלו בהן ניתן לא לבצע פסיכומטרי ולבצע מכינה בה לומדים את החומר הנדרש. אתר שוקיסט הינו אתר המחשב סיכויי קבלה למסלולי הלימוד השונים. האתר מספק הסברים על המקצועות ועל תנאי הקבלה במוסדות האקדמאיים.

 

כיצד כלכלה מתקשרת להנדסה וניהול?

 שילוב המקצועות כלכלה יחד עם הנדסת תעשייה וניהול יכול לאפשר לסטודנט ראייה רחבה של מצבים לצד הבנה מעמיקה של בעיות קיימות. הנדסת תעשייה וניהול מתמקדת בתעשיות קיימות, חדשות ומתחדשות העוסקות בניהול, בחישובים, בהזמנות ועוד. רקע בתחום הכלכלה מקנה כלים שימושיים ביותר בתחום הניהול שמאפשרים התנהלות והשתלבות טובה יותר בשוק העבודה מפאת זווית הראיה וההבנה שהוא מאפשר.

 

מה עושים מהנדסי תעשייה וניהול ומהן אפשרויות התעסוקה לאחר סיום הלימודים?

בוגרי תואר בהנדסת תעשייה וניהול משתלבים במשק במגוון דרכים שונות, בהתאם לתחום הספציפי בו עוסקת החברה בה הם מועסקים. אחד התפקידים העיקריים והחשובים ביותר של מהנדסי תעשייה וניהול הוא שיפור וייעול תהליכי ייצור, כמו גם תהליכי עבודה שונים בארגונים. מהנדס מתחום זה מלווה בתי עסק, חברות וארגונים שונים ובוחן לעומק את תהליכי העבודה, הניהול והייצור בארגונים אלו. לאחר מכן הוא מנתח את הנתונים בצורה מתקדמות שונות, ומסיק מהם מסקנות בנוגע לתהליכי ייעול ושיפור שונים אותם ניתן ורצוי לבצע בארגון זה. כך, מסייע המהנדס למערך הניהול של הארגון אותו הוא מלווה להתייעל ולבנות את החברה בצורה טובה יותר, לקראת שגשוג וצמיחה עתידית גבוהה יותר.

 

אפשרויות התעסוקה הפתוחות בפני בוגרות ובוגרי לימודי תעשייה וניהול הן רבות ומגוונות. בחברות רבות המתמחות בתחום זה ניתן לעבוד כאמור בליווי וייעול של תהליכי הניהול והייצור של חברות וארגונים שונים. בנוסף לכך, מועסקים מהנדסי תעשייה וניהול במגוון תפקידים נוספים, הקשורים ישירות הן לעולם הניהול והן לעולם ההנדסה, כמו גם לנקודות ההשקה הרבות שביניהם. כמובן שבמקרה של שילוב מקצוע נוסף, דוגמת כלכלה, האפשרויות מתרבות משמעותית.

 אינספור תפקידים, משרות ואפשרויות תעסוקה אטרקטיביות מסוגים שונים, יותר מאשר במרבית תחומי התעסוקה האחרים.

 

לסיכום

תחום הנדסת תעשייה וניהול משתנה לאורך השנים והתחומים הנלמדים בו מתרחבים. שילוב תחומי ידע נוספים כמו לימודי כלכלה – מספק כלים משמעותיים לאדם העוסק במקצוע כיוון שראייתו רחבה ומכילה בתוכה שיקולים הנוגעים לתחומים השונים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה