הנגשה לבעלי מוגבלויות: איך לתכנן ולעצב נגישות מתאימה לנכים



מבנים ציבוריים צריכים להיות נגישים למשתמשי כיסאות גלגלים, ותכנון הנגשה לבעלי מוגבלויות צריך להציע פתרונות לצרכים של אוכלוסייה זו. לכן יש להתאים מבנים ישנים רבים שיעמדו בדרישות אלה, ובניינים חדשים צריכים להיות מתוכננים עם שיקולי נגישות.

הנגשה

מאמר זה מציג את השיטות בהן נוקטות חברות בנייה וביצוע כדי לתכנן וליישם פתרונות הולמים של הנגשה לבעלי מוגבלויות.

בדיקת נגישות מבנים כדי לבצע את ההתאמות הנדרשות

אחת השיטות הטובות ביותר לבדיקת הנגשה לבעלי מוגבלויות בבניינים ישנים היא להיעזר במשתמש בכיסא גלגלים.

בגישה זו, ניתן לגלות כמה קל או קשה לנכים להיכנס לבניין או לעבור בו. בדיקת נקודות כניסה, חדרי שירותים, תאורה נכונה וגודל פתחי יציאת חירום צריכים להיכלל בבדיקה. לאחר בדיקת הנגישות, ניתן למצוא פתרונות מתאימים לנגישות המבנה.

התקנת דלתות כניסה אוטומטיות

דלתות אוטומטיות אידיאליות לאנשים עם קשיי ניידות. ניתן להתקין דלתות שמופעלות על מתג הגבלה לאוטומציה ש דלתות קיימות וכך לאפשר למשתמשים בכיסאות גלגלים לפתוח את הדלת כאשר לוח המגע נלחץ ונסגר לאחר פרק זמן מוגבל.

ניתן להתקין מנועים חשמליים לדלתות אוטומטיות, כך שדלת נפתחת אוטומטית כאשר אדם עומד מולה. אם הדלת במבנה שלכם אינה ממוקמת במפלס המדרכה, יש להתקין רמפה למדרגות עם מעקה.

בדיקת השטח החיצוני של המבנה

הגישה מבנה חשובה באותה מידה כמו האוטומציה של הדלתות. יש לסמן בבירור מקומות חניה לאנשים עם מוגבלויות ובסמוך לכניסה לבניין. המשטחים צריכים להיות מתוכננים במסלול מתאים או מחומר קשיח חלופי על מנת לאפשר הנגשה לבעלי מוגבלויות.

יש להרחיק ריהוט רחוב כדי להבטיח מניעת מכשולים שמפריעים לאנשים שסובלים ממוגבלויות, לנוע בשטח בבטחה.

התקנת מערכת תאורה מעולה

ניתן להפוך את התאורה בבניינים ליעילה ומתאימה למטרות הנגשה לבעלי מוגבלויות, באמצעות שימוש חדשני בחיישנים אוטומטיים. חיישנים אלו מוצבים בחלק מהחדרים ומאפשרים את הדלקת האורות באופן אוטומטי כאשר מישהו נמצא בחדר, וכיבוי התאורה לאחר עזיבתו. גישה זו לא רק חוסכת באנרגיה, אלא מסייעת גם לאנשים לגשת לבניין באופן קל ובטוח.

אם יש לכם מתגים ידניים, חלקם יכולים להיות ממוקמים ברמה שאדם שיושב על כיסא גלגלים יוכל לגשת אליהם בקלות.

הנגשה לבעלי מוגבלויות פירושה יצירת חדרים נגישים

גם בחדרים פנימיים בבניין ניתן להתקין מערכות דלתות אוטומטיות. חדרי שירותים למשתמשים בכיסאות גלגלים צריכים להיות מרווחים, ויש להתקין בהם מסילות תמיכה ועזרים אחרים. המסלולים לאזורים מרכזיים בבניין צריכים להיות רחבים כך שניתן יהיה להגיע אליהם בקלות עם מקל או כיסא גלגלים.

הנגשה לבעלי מוגבלויות פירושה אפשרות תנועה קלה עם כיסאות גלגלים והקפדה על התקנת רמפות או מעלונים עבור מדרגות, כחלק מהתאמת החדרים הפנימיים של הבניין. באמצעות הערכת מבנה לשימוש בעלי מוגבלויות, ניתן להפוך את האזור לנגיש יותר לכולם, וחשוב להבין שלפעמים כמה התאמות קטנות יכולות לחולל שינוי גדול.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה