המדריך השלם לתנאי ודיני עבודה



אלו יכולות להיות שאלות הקשורות בפדיון חופש, תנאים כמו הפרשות לפנסיה, חישוב דמי הבראה ועוד דברים כאלה ואחרים. מסתמן כי יש לא מעט תנאים המגיעים לעובד אבל לא תמיד הוא מכיר את החוק ויודע אודותיהם.
בכדי שלא תעשו את זה לבד, בחרנו לענות לכם על כמה וכמה שאלות הקשורות בנושאים המוזכרים כאן ועוד נושאים כאלה ואחרים כאשר המשותף לכולם הוא הבנת הדברים ומה שמגיע לכם על פי חוק! צריכים עזרה? המעסיק מאחר לתת לכם את מה שמגיע על פי חוקי העבודה? בוא ולקרוא ולקבל את כל התשובות בגין מה שמגיע לכם על פי חוק.

freepik

הפרשת פנסיה ופדיון חופשה – עורך דין דיני עבודה עונה על הכול

אם בענייני פנסיה עסקינן הרי שהמעסיק שלכם חייב להפריש פנסיה עד חצי שנה מתחילת העסקתכם במשרד. כמו כן אם הייתה לכם פוליסה במקום אחר הוא אמור לקבלה ולהפריש את הסכומים החסרים מיום העבודה הראשון. לרוב, מעסיקים מפרישים לפנסיה בחלוף שלושה חודשים ובמידה וקיים הסכם עבודה ייתכנו הפרשות גמל כבר מהיום הראשון- כל הסכם לגופו.

באחד המקרים א' שעבד בסוכנות ביטוח התלונן אודות חישוב ימי החופשה שלו בצורה לא נכונה וכך בבדיקה מעמיקה הוא גילה כי החישוב בוצע לא על בסיס ימי עבודה בשנה אלא לפי ממוצע שעות עבודה בחודש. הוא התלונן בפני המעסיק אך לא נענה ובסופו של דבר נאלץ לפנות אל עורך דין דיני עבודה בכדי שזה ישיג לו את מה שמגיע לו על פי חוק ויוכיח את צדקתו בדבר!

החוק מתייחס לימי חופשה ופדיונם כדלקמן: חופשה השנתית של אדם שהועסק 200 ימים בשנה (לוח קלנדרי) ייחשב כמועסק במשרה מלאה ומי שעבד פחות מכך יחושבו ימי החופשה שלו על פי 240 ימים בשנה.

כיצד מחשבים ימי הבראה או מחלה?

אדם המועסק שכיר יהיה זכאי לתשלום דמי הבראה בתום השנה (12 חודשים) של עבודה וגם כאן במידה והוא משתייך להסכם אחר או קיבוצי ישתנו הדברים בהתאם. כאמור, בחלוף השנה יהיה זכאי אדם לקבל בגין שנה חמישה ימי הבראה כאשר שווי ההבראה מאז ינואר 2019 ועד היום עומד על 378 ₪.

ימי ההבראה יחושבו בהתאם לכמות המשרה קרי אדם המועסק חצי או משרה מלאה כך שעל מנת ויוכל האדם לקבל את הבראתו יהיה עליו לעבוד לכל היותר בין 182 שעות (משרה מלאה) ל186 שעות בגין עובד העובד על פי שכר חודשי.

מתקשים להשיג את המגיע לכם? המעסיק לא מפריש לכם הבראה, פדיון פיצויים, החזר נסיעות או אפילו עבודה בימי חג? במידה וניגשתם אליו ונתקלתם בסירוב ואין לכם מושג איך להמשיך מכאן מסתמן כי אין מנוס, כל מה שאתם צריכים זה עורך דין דיני עבודה מיומן שישיג לכם את מה שמגיע על פי חוק!

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה