המדריך המלא לבחירת ספרים לפסיכומטרי



צריכים לעשות את המבחן הפסיכומטרי? חשוב שתבחרו את הספרים המתאימים! כאן נסביר כיצד לבחור את הספרים המתאימים ולמה זה חשוב כל כך.

PIXABAY

קצת על הפסיכומטרי

לפני שנעסוק בבחירת ספרים לפסיכומטרי חשוב להבין מהי בכלל הבחינה הפסיכומטרית. אם כן, המבחן הפסיכומטרי מורכב משלושה חלקים: חשיבה מילולית, חשיבה כמותית ואנגלית. החלק של החשיבה המילולית כולל מטלת כתיבה ומענה על שאלות של אנלוגיות, השלמת משפטים, שאלות היגיון והבנת הנקרא. החלק של החשיבה הכמותית כולל מענה על שאלות בתחומים שונים כדוגמת גאומטריה, אחוזים, ממוצעים, אלגברה ועוד. החלק של האנגלית כולל השלמת משפטים, ניסוח מחדש והבנת הנקרא.

למה חשוב לקבל ציון גבוה?

היות שמדובר על בחינה, שמטרתה היא לעזור לאוניברסיטאות והמכללות לבדוק את מידת ההתאמה של סטודנטים למקצועות הרצויים להם. כלומר, ישנם תארים שדורשים ציון פסיכומטרי גבוה יחסית כדי להתקבל אליהם, מפני שהלימודים לתארים אלו הם יותר קשים ודורשים יכולות גבוהות יותר מאחרים. היות שהמטרה של האוניברסיטאות והמכללות היא שהסטודנטים ייצאו בסוף הלימודים עם תואר ביד ולא ינשרו תוך כדי, עליהן לבצע סינון ראשוני והן עושות זאת, בין היתר, באמצעות הציון הפסיכומטרי. לכן, אם אתם רוצים להשאיר את הדלתות של מוסדות הלימוד פתוחות בפניכם, עליכם להוציא ציון גבוה ככל האפשר.

צרות של עשירים – המבחר הגדול של הספרים

לאור הביקוש ההולך וגדל ללימודי פסיכומטרי, כך גם עולה ההיצע של ספרים לפסיכומטרי. הספרים מוצעים בדרך כלל על ידי מוסדות הלימוד השונים, המכינים את התלמידים לקראת הבחינה וניתן לרכוש אותם גם ללא השתתפות בקורס. לכן, מי שמעוניין ללמוד באופן עצמאי למבחן הפסיכומטרי, עלול למצוא את עצמו מתקשה לבחור בין הספרים המוצעים לו ובדיוק מהסיבה הזו נפרט מיד כיצד לבחור בספרים המתאימים ביותר.

בחירה נבונה של ספרים לפסיכומטרי

כאמור, קיים מגוון רחב של ספרים אפשריים ללימוד עצמי לקראת המבחן הפסיכומטרי ומי שמעוניין לרכוש ערכה, צריך לבחור את המתאימים לו ביותר. איך עושים את זה? ובכן, כל אחד מכיר את עצמו ויודע כיצד הכי נוח לו ללמוד ולכן מומלץ לעיין בספרים טרם רכישתם ולבדוק האם הם מלמדים באופן מובן ויעיל בהתאם לצרכים האישיים. כמו כן, במידה ויש לכם לקות למידה כלשהי, מומלץ לרכוש ספרים לפסיכומטרי, שמותאמים ללקויות אלו כדוגמת הספרים של זינוק.

סיכום

כדי להתקבל לאוניברסיטה או למכללה לתואר הרצוי לכם, עליכם לעבור מבחן פסיכומטרי ולקבל את הציון הדרוש, כפי שהוגדר על ידי האוניברסיטה או המכללה המבוקשת. ולשם כך, יש להתכונן היטב לקראת הבחינה. כדי להתכונן לבחינה יש לרכוש ערכת ספרים לפסיכומטרי וחשוב לא פחות – לבחור את הערכה המתאימה לצרכים האישיים שלכם, על מנת שתוכלו ללמוד את האסטרטגיה הטובה ביותר להצלחה בבחינה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה