המדריך המלא: איך לנקות תכשיטים מסוגים שונים



אתם רוכשים תכשיט במיטב כספכם, ולכן אתם צריכים לעשות כל מאמץ על מנת לשמור עליהם. הדרך היעילה ביותר לשמור על התכשיטים היא באמצעות ניקוי שלהם, ניקוי קבוע שיסייע לכם לשמור על הברק ועל הייחודיות של התכשיט שרכשתם. חשוב לציין כי כל תכשיט צריך לנקות, כך שלא משנה איזה סוג של תכשיט יש ברשותכם – ככל הנראה אתם תצטרכו לנקות אותו.

Shutterstock

המדריך הבא נועד על מנת להסביר לכם איך לנקות תכשיטים באופן עצמאי, כך שלא תצטרכו את עזרתו של איש מקצוע מיומן. אך בו בזמן, אם מדובר על תכשיט יקר ערך או על תכשיט ישן מאוד, מוטב שיהיה שתפנו לצורף מקצועי על מנת שיסייע לכם לנקות אותו כמו שצריך.

קחו בחשבון כי אם לא תנקו כמו שצריך את התכשיט אתם לא תוכלו לשמור עליו כמו שצריך. המדריך הבא נכתב באדיבות פרנקו אורו, שמציעה בין היתר שירות ניקוי תכשיטים בחינם. כך שאם אתם מסתבכים עם ניקוי התכשיטים שלכם, תוכלו לפנות אליהם ולקבל ניקוי מקצועי – ניקוי שיאפשר לתכשיט הישן או לתכשיט המלוכלך להיראות כמו תכשיט שיצא זה עתה מחנות התכשיטים.

ניקוי תכשיטי זהב – כך תעשו את זה

אומנם קשה מאוד לראות את תכשיט הזהב שהוא מלוכלך, אך כל עוד לא ניקיתם אותו זמן רב – תהיו בטוחים כי התכשיט צבר אבק ולכלוך לאורך השנים. כך שבכל כמה שבועות מוטב יהיה שתנקו אותו, ותחזירו לו את הברק שככל הנראה הלך לאיבוד עם הזמן. חשוב לציין – אם מדובר על תכשיט זהב עם אבנים או יהלומים, מוטב יהיה לנקוט במשנה זהירות ולשמור על האבנים השונות.

ניקוי תכשיטי זהב הוא יחסית פשוט, ואין שום סיבה שלא תבצעו אותו. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להכניס את התכשיט למסננת, כך שתוכלו לדאוג ששום אבן או יהלום לא ייפול. תשפכו על התכשיט מים רותחים, רצוי שיהיו חמים ככל האפשר. ולאחר מכן כל מה שנותר לכם לעשות זה לנקות את התכשיט עם מטלית או בד, שפשוף עדין של התכשיט.

ניקוי תכשיטי כסף – הדרך היעילה ביותר

את הכתמים על תכשיטי כסף תוכלו לראות בקלות, ולפיכך אתם תצטרכו לבצע ניקוי אפקטיבי באופן שכיח במיוחד. אך אתם צריכים לדעת איך תוכלו לבצע את הניקוי בצורה היעילה ביותר, כך שתוכלו להחזיר את תכשיטי הכסף שלכם להיות מבריקים ויפים.

בשלב הראשון עליכם להכין בתוך מחבת או בתוך סיר – מלח, סודה לשתייה, חומץ וכמובן מים חמים. התערובת הזאת היא זאת שתוכל לסייע לכם בניקוי התכשיט בצורה האפקטיבית ביותר. עליכם להיות זהירים כאשר אתם מניחים את התכשיטים בתוך הסיר או בתוך המחבת, ומוטב שתעשו את זה עם מלקחיים. לאחר 2-5 דקות, תוכלו להוציא את התכשיטים ולנקות אותם בעדינות עם מטלית. במקרה שבו נשארו עוד כתמים, תוכלו להחזיר אותם אל תוך התערובת למשך מספר דקות נוספות – עד שהכתמים ייעלמו.

ניקוי תכשיטי יהלום – החזירו ליהלום את הברק

עוד תכשיט שכיח מאוד הוא תכשיט יהלום, מדובר על תכשיט מאוד יוקרתי – ולכן אתם תרצו לשמור על הברק שלו באופן תמידי. כמובן שיש דרך יעילה מאוד לנקות תכשיטי יהלום, ואם תעקבו אחרי ההנחיות – אתם תוכלו להחזיר את הברק לתכשיט שלכם.

כל מה שנדרש לעשות זה להניח את התכשיט בתוך כוס או צלחת עמוקה קטנה. להוסיף סודה לשתייה וכפית אחת של אבקת כביסה – ומערבבים את התערובת. תשאירו את התכשיט בתערובת למשך 20-25 דקות, ולאחר מכן עם מברשת שיניים תצחצחו אותו בעדינות. לאחר מכן הכניסו אותו שוב לתערובת למשך 10-15 דקות נוספות, כך שכל הלכלוך שעוד נותר יעלם לחלוטין. לאחר מכן תשטפו את התכשיט בזהירות במים ופושרים וכמובן תנקו את התכשיט עם מגבת או מטלית יבשה על מנת שתוכלו לראות את התוצאה הסופית.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה