המדריך: איך תפעלו במקרה של תאונת דרכים?



תאונת דרכים היא אירוע נפוץ מדי בכבישי ישראל, אירוע אותו כולנו חווים בממוצע כמה פעמים במהלך חיינו. למרבה המזל, רובן המכריע של התאונות כיום מסתיים ללא אבדות או פציעות רציניות, אלא בנזקים לרכוש (לרכבים) בלבד. בכל מקרה, בין אם מדובר בתאונה קטנה וכמעט לא מורגשת ובין אם בתאונה רצינית יותר, יש מקום לבצע במקום התאונה מספר פעולות פשוטות אשר יקלו עליכם את ההתנהלות מאוחר יותר, למשל בכל הנוגע לחברות הביטוח או בתי המשפט הרלבנטיים. להלן המדריך המקוצר וההכרחי להתנהלות מומלצת במקרה של תאונת דרכים:

fotolia

קריאה לסיוע

כמובן שהפעולה הראשונה והחשובה ביותר שיש לעשות היא להזעיק סיוע, במידת הצורך כמובן. אפילו אם קיים חשש קל בלבד לפציעות ו/או פגיעות גופניות קלות או חמורות, של נוסעי הרכב שלכם או של הנוסעים ברכבים האחרים המעורבים בתאונה, חשוב לקרוא מיד לכוחות הצלה וסיוע. אם עצרו רכבים נוספים סביבכם ניתן לבקש מהם להזעיק את כוחות ההצלה ולהתרכז בשלומם של האנשים המעורבים בתאונה ולהזיז אותם ואת עצמכם מאמצע הכביש אל אזור בטוח ונקי מרכבים.

תיעוד מקיף ומסודר

לאחר שדאגתם לקרוא לסיוע ולהזיז את כולם מאמצע הכביש, חשוב לנסות ולתעד באופן מפורט ככל הניתן את זירת התאונה ואת מצב הרכבים והאנשים. לכל אחד מאיתנו יש כיום מצלמה איכותית ומשוכללת בסמארטפון, וחשוב לצלם ולתעד באופן מפורט את הרכב שלכם, הרכבים האחרים המשתתפים בתאונה, אזורי הפגיעה בהם וכו'. בנוסף, חשוב לקחת פרטם מפורטים מהרכבים האחרים המשתתפים התאונה, גם אם אתם בטוחים שהתאונה באשמתכם או שלנהג של רכב זה או אחר אשר היה מעורב אין כל אחריות בתאונה. לא מזיק שיהיו לכם את כל הפרטים של כולם – במידה ופרט זה או אחר לא יהיה רלבנטי, פשוט לא תשתמשו בו.

במידה וישנם עדים לתאונה בסביבה, חשוב לקחת גם מהם פרטים, כולל שם מלא, מספר טלפון ואולי גם כתובת מייל. זה יכול להיות קריטי בשלב מאוחר יותר (עדים "חיצוניים" יכולים לספק תיעוד מהימן למה שבאמת התרחש בתאונה, וכך לסייע להבהיר את התמונה ולזכות את החפים מאחריות לתאונה.

הגשת תביעה לביטוח

בשלב מאוחר יותר (לאחר הפינוי מזירת התאונה) כדאי להתחיל לחשוב על תביעות של חברות הביטוח. מי יתבע את מי ואיזו חברה תשלם – זה כבר תלוי בפרטי התאונה ובחקירתה.

אופן הגשת התביעה יכול להיות כיום פשוט, קל ונוח יותר מאי פעם בעבר - ביטוח הרכב של כלל ביטוח מספק דוגמה טובה לאפשרות להגיש את התביעה עצמה אונליין, ולאחר מכן להתעדכן באופן רציף בסטטוס התביעה כפי שהוא מתעדכן באזור התביעות באתר. אנשים אחרים יעדיפו לעשות את התהליך כולו דרך סוכן הביטוח עצמו. בכל מקרה, חשוב להעביר ולהציג את כל הראיות והעדויות שאספתם בזירת התאונה עצמה.

למידע לגבי כיסויי ביטוח רכב היכנסו לדף המידע. למידע המתייחס לביטוח נהג חדש והנחיות המתייחסות למקרי תאונות דרכים, היכנסו לכתבה הבאה.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה