הכשרה בביטוח – הדרך המהירה והבטוחה לקבלת רישיון סוכן ביטוח



ביטוח הוא אחד הענפים הבטוחים והמניבים ביותר אליהם ניתן להיכנס כאשר בוחנים את האפשרויות לפיתוח קריירה והבטחת תעסוקה עתידית יציבה למשך זמן. ענף זה רק הולך וצומח בהתמדה בארץ ובעולם כולו לאורך עשרות שנים, ודווקא רמות אי הוודאות והיעדר היציבות המאפיינות את העולם במידה הולכת וגוברת גורמות לעולם הביטוח להפוך רלבנטי ומשמעותי יותר ויותר. על מנת לעסוק בתחום באופן חוקי ולגיטימי יש להחזיק ברישיון רשמי מטעם במדינה, בפרט רישיון סוכן ביטוח ו/או רישיון פנסיוני. כיצד מקבלים רישיונות אלו ומהי הדרך המהירה והבטוחה להשיגם?

pixbay

מהן הדרישות והתנאים לקבלת רישיונות בעולם הביטוח?

חשוב להבין כי רישיונות בתחום הביטוח – רישיון פנסיוני ורישיון סוכן ביטוח, מהווים תנאי חוקי מקדים לעיסוק בתחום. לא המלצה או הכשרה פוטנציאלית בה ניתן לבחור. מדובר במנגנון בסיסי של המדינה הנועד להבטיח כי האנשים המנהלים עבור הציבור את צרכי הביטוח שלהם ומוכרים להם פוליסות ביטוח הם אנשים אמינים, מקצועיים ובעלי השכלה והכשרה רלבנטית בתחום.

רישיון סוכן ביטוח ורישיון פנסיוני, בדומה לרישיונות נוספים בעולם הכלכלה והפיננסים (דוגמת רישיון יועץ השקעות או רישיון ניהול תיקי השקעות), מצריך מעבר סדרת בחינות המועבר מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר. מדובר לרוב בשש בחינות – ארבע בחינות מבוא בתחומים רלבנטיים (יסודות הביטוח, יסודות הכלכלה והחשבונאות וכיוצ"ב) ושתי בחינות גמר – מקצועית א' היא בחינה העוסקת בעולם ניירות הערך וגמר פנסיוני היא הבחינה העוסקת בעולם הביטוח הפנסיוני (עבור רישיון פנסיוני).

מלבד למעבר של בחינות ההסמכה נדרשת תקופת התמחות בתחום, לרוב של כחצי שנה. לאחריה ניתן לקבל את הרישיון ולעסוק בתחום הביטוח באופן רשמי ועצמאי (כמו גם כשכירים - סוכנים בחברות ביטוח וארגונים שונים).

 

כיצד מומלץ לפעול על מנת לצלוח את ההכשרה בצורה המהירה והקלה ביותר?

ההכשרה בעולם הביטוח, כפי שראינו לעיל, מצריכה מעבר של בחינות שונות ומציאת מקום התמחות. הדרך המהירה, הפשוטה, הקלה והמבטיחה ביותר לעשות זאת היא באמצעות לימודי ביטוח – לימודי הכנה ייעודיים עבור כל אחת ואחת מן הבחינות. לימודים אלו מועברים במכללות ובתי ספר מקצועיים המתמחים בלימודי פיננסים, וספציפית בהכנה לבחינות המדוברות.

משתתפות ומשתתפי לימודי ביטוח וקורסי ההכנה לבחינות נהנים מאחוזי מעבר גבוהים הרבה יותר מאשר אנשים הניגשים לכל הבחינות לבדם (בהכנה עצמית בלבד), וגם מפתחים במהלך הלימודים מגוון קשרים והיכרויות שונות המסייעות במציאת מקום התמחות ראשוני.

כך, בעצם סלולה בפניהם הדרך לסיים את ההכשרה במהירות ובקלות יחסית (ניתן לגשת לכל הבחינות בתוך כמה חודשים ספורים, ואף לעשות את חלקן כבר במקביל להתמחות), ולרכוש מקצוע אטרקטיבי בתקופה קצרה יחסית. במיוחד בהשוואה לרוב המכריע של מסלולי לימודים והכשרה, ובהתחשב באטרקטיביות של עולם הביטוח כתחום עיסוק ופרנסה, מדובר באחת האפשרויות המעניינות והמשתלמות ביותר, אפשרות אותה כדאי לבחון ולהכיר מקרוב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה