הכריך עם ההשפעה הכי גדולה – הכירו את פעילות ארגון נבט



עמותות וארגונים שונים פועלים ברחבי הארץ במטרה לסייע לאוכלוסיות מוחלשות ונזקקות, מגיעים ותומכים על בסיס יומיומי בעשרות ומאות אלפי אזרחים הזקוקים לסיוע מסוג זה או אחר. ארגון "נבט", הפועל בארץ בהצלחה מרובה מזה זמן רב, מהווה דוגמה מעניינת של עמותה לנזקקים המתמקדת בתחום החשוב וה"בוער" ביותר בכל הנוגע לילדים בגילאי בתי הספר – התזונה שלהם במהלך ימי הלימודים.

בכל הנוגע לתזונה יומיומית, ובפרט ארוחת בוקר לבית ספר - מהו הצורך בסיוע לאלפי ילדים שונים בכל רחבי הארץ? כיצד פועל ארגון "נבט" על מנת לתת מענה לאותו צורך אקוטי ועל מה מושם דגש במסגרת פעילות חשובה זו? ללא ספק, מדובר בארגון מעניין ובסיוע אזרחי שחשוב להכיר ולתמוך בו.

 ארגון נבט

לא כולם מגיעים לבית הספר עם תזונה הולמת ליום הלימודים

הפעילות של ארגון "נבט", אליה נגיע מיד, תוקפת בעיה אקוטית וחמורה אשר קיימת בישראל בממדים רחבים בהרבה ממה שרובנו מכירים. מדובר בילדים בטווח רחב של גילאים אשר מגיעים מדי בוקר לבית הספר ללא ארוחת עשר וכריכים הולמים, למעשה ללא תזונה מספקת אשר תיתן להם אנרגיה במהלך היום, תבטיח כי הם לא ירגישו שונים מכל שאר הילדים ולא יישארו רעבים. בניגוד למה שרובנו מכירים, קיימים אלפים על גבי אלפים של ילדים כאלו בכל רחבי הארץ, ולא מדובר אך ורק בילדים המגיעים מבתים קשים ומשפחות הרוסות.

ארגון נבט

תופעה זו רחבת היקף ומלבד לבעיות ה"פיזיולוגיות" הברורות של היעדר תזונה מספקת במהלך חלק גדול מהיום (בגילאים בהם תזונה טובה היא קריטית במיוחד להתפתחות), מעורר מצב זה גם בעיות חברתיות ורגשיות קשות, אשר כמובן עלולות להחמיר עם השנים ולהקשות עוד יותר על ילדים שגם ככה אינם נהנים מנסיבות החיים הנוחות והתומכות ביותר.

 ארגון נבט

להבטיח כריך מזין וארוחת בוקר לבית הספר לכל ילד הזקוק לכך

ארגון "נבט" שם לו למטרה כבר לפני שנים להילחם בתופעה הקשה שתוארה לעיל וקיימת כאמור באופן נרחב מדי בישראל. מדובר בארגון הפועל באמצעות כספי תרומות בלבד, ומספק כריכים מזינים לאלפים רבים של ילדים מדי יום בכל רחבי ישראל, ומכל המגזרים השונים.

בניגוד למרבית הדוגמאות בתחום העמותות והארגונים הפועלים ללא מטרות רווח, במקרה זה מדובר בפעילות עמותה לנזקקים שפועלת בדיסקרטיות מלאה, ודואגת לכך שהילדים המקבלים ממנה את אותה ארוחת בוקר לבית ספר לא יתבלטו ויועמדו במצב לא נעים, ואף לא יידעו כי הכריך שלהם בכלל הגיע מעמותה חיצונית. במקום זאת, הילדים מקבלים את הכריך מאחד מהמורים שלהם, ובצורה דיסקרטית, כך ששאר הילדים לא ייראו כי אותו ילד הגיע ללא כריך מהבית. קיימת לכך חשיבות חברתית ורגשית עצומה.

הארגון בנוי בצורה של מערכת "רזה" המאפשרת ניצול אופטימאלי של כספי התרומות, ופועל על פי כמה ערכים בסיסיים מרכזיים, ביניהם חיזוק הקשר שבין הילדים למורים ואנשי החינוך המלווים אותם. מאחר ומדובר בארגון המבוסס תרומות בלבד, תרומה ישירה היא אחת הדרכים העיקריות לסייע, לתמוך ולהביע הערכה למטרה חשובה זו.

ארגון נבט

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה