הכל זמני: מהו כיסוי זמני לנהג צעיר ואיך הוא יכול לעזור לכם?



שוקלים לצרף נהג חדש או צעיר לפוליסת ביטוח רכב קיימת? מתלבטים בין ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'? זה הזמן להבין מתי ואיזה כיסוי משתלם לרכוש עבור נהג צעיר

shutterstok

תג המחיר של ביטוח, בין אם מדובר בביטוח חובה, ביטוח מקיף או ביטוח צד ג' לרכב, נקבע לפי מספר רב של פרמטרים הקשורים לרכב המבוטח ולנהג או לנהגים שנוהגים בו. 

למעשה, חברות הביטוח משקללות סיכונים לנזק כלפי אנשים (ביטוח חובה) או לרכוש (ביטוח צד ג' לרכב וביטוח מקיף), זאת בכדי לנסות ולקבוע מחיר לפוליסה.
לצורך הדוגמא, במקרה ומדובר ברכב ישן שאינו כולל מערכות בטיחות מתקדמות המסייעות ואף מתערבות במצבי מצוקה במהלך נסיעה, מטבע הדברים הסיכון עולה – ואיתו המחיר.
לעומת זאת, ברכב בו נוהגים זוג מבוגר יחסית, עם עבר נקי מתאונות ותביעות ביטוח, מסתבר ומחיר הפוליסה יופחת. 

צעיר וחדש? הסיכון גובר

על בסיס קו מחשבה זה, מובן מדוע נהגים צעירים או חדשים המצטרפים כנהגים קבועים לפוליסה קיימת – מייקרים אותה באופן ניכר. הסיכון במקרים כאלו עולה.
הסטטיסטיקות במשך השנים מראות באופן מובהק, כי נהגים צעירים או חדשים מעורבים יותר בתאונות דרכים מנהגים בעלי וותק בכביש.
צריך לזכור בהקשר זה, כי תאונות קלות יחסית כמו שבירת שמשה או פנס מכוסות במסגרת ביטוח רכב צד ג' – אם מדובר בנזק לרכבים אחרים.
במקרה ומדובר בפגיעה ברכב המבוטח, כלול הנזק במסגרת ביטוח רכב מקיף.

נזכיר: כל מי שמוציא רישיון נהיגה מוגדר "נהג חדש" עד שנתיים מיום הוצאת הרישיון.
מי שתחת גיל 24 מוגדר "נהג צעיר", כאשר במקרים רבים, הנהגים הינם חדשים וצעירים בו זמנית, כאשר מבחינת חברות הביטוח מדובר בסיכון, וכתוצאה מכך מתייקרת הפוליסה. 

ביטוח גמיש – יש דבר כזה

אז מה בכל זאת יכולים לעשות זוג הורים שילדם שזה עתה התגייס לצבא, הוציא רישיון נהיגה ורוצה להשתמש ברכב המשפחתי בסופי שבוע?
עד לא מזמן כלל לא הייתה כאן שאלה: ההורים היו יכולים להוסיף את הנהג החדש כנהג נוסף קבוע לביטוח המקיף, בתשלום גבוה.
אפשרות נוספת, יקרה אף יותר, הייתה לרכוש לחייל/ת רכב, עם פוליסה ביטוח רכב נפרדת כמובן. 

אלא שעולם הביטוח כולו, ובמסגרתו גם עולם ביטוחי הרכב, השתנה בשנים האחרונות וממשיך להשתנות, והכיוון ברור: מעבר מפוליסות נוקשות ובלתי מתפשרות לפוליסות גמישות, תפורות אישית לצרכי הלקוחות.
במסגרת מגמה מבורכת זו חברות הביטוח מציעות שתי הצעות גמישות במיוחד למקרה ויש צורך בצירוף למעגל הנוהגים ברכב המבוטח נהג צעיר או חדש: 

  1. כיסוי זמני לנהג צעיר: במסגרת פתרון זה מאפשרות חברות הביטוח לנהג הצעיר/חדש לקבל ביטוח רכב זמני, בדרך כלל עד ארבעה ימים בכל פעם, באופן נקודתי ולפי הצורך.
    במקרה ומדובר ברכב המשפחתי, הנהג החדש/צעיר לא מתווסף לפוליסה הקיימת של הנהגים הוותיקים (ההורים), אלא כפוליסה נפרדת. וכך, אם יהיה אחראי חלילה לתאונה, הפוליסה של הוריו לא תיפגע. 
  2. כיסוי לפי קילומטרים: במסגרת פתרון זה הנהג הצעיר/חדש רוכש מעין "מאגר קילומטרים", שבמסגרתו ניתן לנהוג ברכב עד כמות הקילומטראז' שנרכשה. 

שני הכיסויים לעיל מיועדים לנהגים לא מנוסים, בדרך כלל ללא נגישות יומיומית לנהיגה ברכב.
כגון חיילים בשירות קרבי סדיר שיוצאים הביתה בסופי שבוע וימי חג. במקרים אלו, כיסויים גמישים יכולים לחסוך כסף רב וגם לשמור על "הפוליסה המרכזית" של ההורים, במיוחד במקרים וההורים נהגים ותיקים וזהירים. 

עם זאת, חשוב להדגיש כי לא תמיד משתלם באופציה החלקית: אם הנהג הצעיר משתמש ברכב בתדירות יומיומית או כמעט יומיומית, לא ישתלם לרכוש עבורו ביטוחים זמניים ולחדש אותם פעם אחר פעם.
ביטוחים זמניים מיועדים לתת מענה לצורך נקודתי, או למצב בו המבוטח נגיש פחות לרכב. לכן, מומלץ להתאים את ביטוח הרכב לצרכים של הנהג/ת הצעירים, ולמצב המשפחתי בעת רכישת הפוליסה – כמו גם לבצע התאמות (אם נדרשות כאלו) בהמשך הדרך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה