הרכב הפרטי הופך את חיינו לקלים כל כך. כשאנו רוצים לנוע במהירות ממקום למקום ולחסוך זמן, אנו פשוט נכנסים לתוך הרכב ומתחילים בנסיעה. אבל לצד הנוחות והעצמאות, אנו יודעים שמדי פעם הרכב דורש תחזוקה, ולא אחד זה עולה כסף. אחרי הכול, אנחנו צריכים לגמול טובה לרכב היקר שלנו ולהביא אותו למוסך מקצועי לבדיקה ותיקון, על מנת שהוא ימשיך לשרת אותנו עוד שנים רבות.

freepik

5 התקלות הנפוצות שכדאי להכיר

גם אם יש לכם רכב חדש מהניילונים, כדאי להכיר כבר עכשיו את התקלות הנפוצות של כל רכב. כשיש תקלה, מוסך בגבעת שאול ישמח לסייע לכם. אבל לפני הכול, חשוב להכיר את הרכב מקרוב וללמוד על התקלות הנפוצות:

  1. מצבר תקול.

המצבר הוא אחד הרכיבים הרגישים יותר שיש ברכב שלנו. בדרך כלל יש צורך להחליף אותו בכל 3-4 שנים, אבל החום הישראלי והשימוש האינטנסיבי במזגן בחודשי הקיץ עלול לשחוק את המצבר אפילו לפני. אז אם אתם שמים לב לצלילי רדיו חלשים, קושי בהתנעת הרכב או במזגן שאתם נאלצים להגביר לעוצמה גבוהה, כדאי לקחת את הרכב למוסך לבדיקה של חשמלאי רכב.

  1. מנוע רותח.

תקלה זו יכולה להלחיץ רבים. אתם נוסעים לכם ברכב בבטחה, ופתאום מבחינים בכך שנורת האזהרה נדלקת, המד חום מראה על טמפרטורה גבוהה ואף המנוע החל לפלוט עשן. זוהי תקלה די נפוצה שמעידה על כך שאין די מים במצנן והמנוע התחמם. כדי להתגבר על התקלה הזו יש צורך לעצור את הנסיעה, להעמיד את הרכב בצד ולהמתין עד שהמנוע יתקרר. לאחר מכן, חשוב להוסיף מים למצנן ולהדליק את הרכב. אם המנוע עדיין לא תקין ונורית האזהרה ממשיכה לדלוק, כדאי לגשת למוסך לצורך בדיקה.

  1. חלון תקוע.

בעלי רכבים רבים חווים את תקלת החלון התקוע. לפעמים אתם מגלים שיש חלון ברכב שלא נסגר או לא נפתח. במקרה זה ייתכן שקיימת בעיה בכפתור הסוויץ' או הצטברות של אבק במקום. כדאי לבדוק זאת בעזרתו של חשמלאי רכב.

  1. כשהמזגן ברכב אינו מקרר.

אין תקלה מעיקה יותר ממזגן המסרב לדלוק על קור ברכב בשיא הקיץ. הטמפרטורות ברכב עלולות להיות גבוהות מאוד, והנסיעה עשויה להיות גיהנום פשוטו כמשמעו. תקלה במזגן נובעת בדרך כלל מדליפה של גז במזגן. חשוב לגשת למוסך המתמחה במיזוג אוויר כדי לאתר את התקלה ולעצור את הדליפה.

  1. חוסר שמן במנוע.

חשוב לבדוק את מפלס השמן ברכב מדי תקופה, שכן מחסור בשמן עלול לפגוע במנוע. אם אינכם יודעים למלא שמן בכוחות עצמכם, כדאי להגיע למוסך. מלבד זאת, שימו לב לסימנים חשודים כמו דליפת שמן או סימני שמן על הכביש על יד הרכב שלכם. ייתכן שיש לכם בעיית איטום במיכל או חיבורים רופפים במכסה המנוע.

כשיש ספק, אין ספק – פונים למוסך

ראינו כמה תקלות נפוצות שעשויות להתגלות ברכב, אבל קיימות תקלות שונות שהן מנת חלקו של כל רכב, ישן או חדש. מכל מקום, כשנדלקת נורית אזהרה, כשאתם שומעים קולות חשודים בוקעים מהמנוע שלכם או כשאתם מבחינים בכל תקלה אחרת, חשוב לבדוק זאת לעומק. פנו למוסך מקצועי על מנת שיוכל לאתר את התקלה ולטפל בה. חשוב שזה יהיה מוסך מורשה המתמחה בתיקון כל סוגי התקלות.

אם אתם מחפשים מוסך אמין לבדיקת רכב שנתית ולתיקון כל תקלה, הכירו את ארן אמויאל – מרכזי שירות לרכב. כאן מתקנים מגוון רחב של תקלות, לצד שירותים נוספים המוצעים לכם: טיפול במערכות מיזוג אוויר, שירותי פחחות וצבע, טיפול ברכבים היברידיים ועוד


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה