הכול על ניתוחי חניכיים



נתחיל בסיבות, ובעצם נבין מה מוביל אנשים למצב בו הם צריכים לעבור ניתוחי חניכיים. הסיבה העיקרית היא כמובן נזקים בלתי הפיכים לרקמות החניכיים, הדורשות שיקום מקיף הכולל הליכים כירורגיים. נזקים אלו לא מתרחשים בין לילה, ודורשים בעצם הזנחה ארוכה או מצב מקדים של רגישות בסיסית, על רקע גנטי או תזונתי, או מחלה כלשהי, ולעיתים אפילו שילוב של מספר גורמים.

pixabay.com

כאשר השיניים והחניכיים יוצאים מאיזון, וחוסר האיזון משתמר לאורך תקופה, החיידקים השליליים יוצרים נזקים מצטברים בחניכיים ובשיניים עצמן. בשלבים הראשונים של התופעה יכול להיות שלא תחושו דבר, אך עם הזמן יתפתחו מחלות חניכיים שונות, נסיגת חניכיים, כאבים, רגישות לחום וקור, וכיו"ב.

אם מחלת החניכיים נמשכת, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם נסיגת חניכיים של ממש, עד כדי חשיפה של שורשי השן, תזוזות של השיניים ושינוי המנח שלהן בפה, ובמקרים מסוימים אפילו אובדן שיניים.

איך להימנע מניתוחי חניכיים

כדי להימנע מניתוחי חניכיים בעתיד, יש לטפל בשיניים היום, וזה מתחיל ממניעה וזיהוי מוקדם. אם אתם סובלים מתופעות כמו נפיחות ו\או דימום מהחניכיים בעת צחצוח, או אפילו בתגובה לאכילה או שתייה, או אם אתם סובלים מריח רע מהפה באופן קבוע או נפוץ, יכול מאוד להיות שיש איזושהי מחלת חניכיים ברקע.

אם אתם מזהים טעם מתכתי בפה, או טעם מוזר ולא טוב בפה, הרי יכול להיות שישנה הפרשת מוגלה מאזור דלקתי בחלל הפה והחניכיים. אם אתם מזהים במראה כי ישנה נסיגה של החניכיים אז כנראה זיהיתם נכון, כי מי כמוכם מכיר את החיוך שלכם, ואז יש סיבה לחשוד במחלת חניכיים ברמת חומרה זו או אחרת.

בכל הנוגע להליכים כירורגיים כמו ניתוחי חניכיים הרי שמניעה היא הדרך הטובה ביותר, וזאת על ידי צחצוח נכון והתמדה על שמירה על היגיינת הפה בצורות שונות ומגוונות, לפי המלצת רופא השיניים שלכם, עם חוט דנטאלי, שטיפת פה, שטיפה במי מלח, משחות שיניים ספציפיות, וכיו"ב.

סוגי הניתוחים

עולם הכירורגיה הדנטלית מציע מגוון פתרונות לבעיות שיניים וחניכיים בכל מיני דרגות, ולמבני לסת שונים. בהתאם למצב השיניים ומצב החניכיים יבחר הרופא המטפל את סוג הניתוח הנכון ביותר לכם, עם בחירה בין טכנולוגיות שונות שמתאימות לסיטואציות שונות. חומרים חכמים, טכנולוגיות מיקרוסקופיות לעבודה באזורים שבעבר היה קשה להגיע אליהם בעדינות והדיוק הנדרש, כל אלו ועוד מאפשרים לרופאי השיניים של ימינו לתת לכם שירות הרבה יותר מקצועי.

ניתוחים מסוימים כוללים השתלה של עצם חסרה וחומרים המעודדים את בניית העצם. ניתוחים אחרים כוללים בנייה מחודשת של מכלול הרקמות שנועדו לתמוך בשיניים שלכם. בכל אופן, לפני שאתם מוצאים את עצמכם בוחרים מקטלוג ניתוחי חניכיים, מוטב להתחיל עוד היום לשמור על בריאות הפה שלכם, ויפה שעה אחת קודם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה