הטרנד המצליח בעולם הרכבים – ליסינג פרטי



כמו שאר התחומים והענפים, גם עולם הרכב הולך ומשתנה לנגד עינינו בקצב מסחרר, הן בעקבות שינויים ופיתוחים טכנולוגיים למיניהם והן בעקבות תהליכים ומגמות חברתיות וכלכליות שונות. בעוד במהלך העשורים האחרונים אחת התופעות המשמעותיות ביותר בעולם הרכב בארץ הייתה עלייתן של חברות הליסינג למיניהן, נראה כי במהלך השנים האחרונות ממש זולגת הפעילות של חברות אלו באופן משמעותי אל השוק הפרטי. מה שהחל כפתרון בעיקר עבור חברות וארגונים גדולים מהווה כיום את אחת האפשרויות האטרקטיביות ביותר לרכישת רכב חדש עבור כולנו

Shutterstock

ליסינג פרטי – מה זה אומר בדיוק?

עבור מי שעדיין אינו מכיר לעומק את הפורמט של ליסינג פרטי או עדיין מקשר בין המונח "ליסינג" לבין רכבי חברה בלבד, נקדיש כמה מילים ספורות לשאלה – מה זה בדיוק ליסינג פרטי?

ובכן, במסגרת עסקת ליסינג פרטי יכול כל אדם פרטי, כל אחת ואחד מאיתנו, לרכוש רכב מחברת הליסינג בתמורה לתשלומים חודשיים קבועים, בדרך כלל למשך תקופה של כשלוש שנים. בתמורה לתשלום חודשי סביר ביותר ובר מימון עבור כל אדם עובד או משפחה ממוצעת ניתן לנהוג על רכב חדש ואיכותי ביותר המתאים לצרכים ולהעדפות שלנו. לאחר תום תקופת הליסינג יכול הלקוח לבחור מבין מספר אופציות – שדרוג לרכב חדש בתמורה להמשך תשלומים חודשיים (כך ניתן להמשיך ולנהוג על רכב חדש כל הזמן), תשלום יתרת שווי הרכב.

 

הבחנה בין ליסינג מימוני לליסינג תפעולי

על מנת להבין את היתרונות אשר הופכים את שיטת הליסינג הפרטי לטרנד הלוהט והמצליח ביותר בעולם הרכב מזה כמה שנים טובות יש לעשות הבחנה חשובה בין שני סוגים עיקריים של עסקאות אשר נפוצות בתחום זה בארץ – ליסינג פרטי מימוני וליסינג פרטי תפעולי.

ליסינג פרטי מימוני הוא בפועל פשוט סוג של עסקת תשלומים, מהסוג שהוזכר בפסקה הקודמת – תשלומים חודשיים קבועים, לרוב בגובה כמה מאות בודדות של שקלים בתמורה לרכב חדש המשמש אותנו כרכב פרטי לכל דבר ועניין (כולל האפשרויות השונות להמשך/שינוי/סיום העסקה עם תום התקופה).

לעומת זאת, ליסינג פרטי תפעולי (עליה ניתן לקרוא בהרחבה כאן) הוא ליסינג אשר כולל בתוך העסקה גם את החלק התפעולי – עלויות טיפול שוטף ברכב במוסך, תיקונים בעת הצורך. כאשר מדובר בעסקת ליסינג תפעולי כל הטיפולים/תיקונים הללו כלולים בעסקה, ממומנים על ידי חברת הליסינג עצמה. קל לראות את האטרקטיביות של אופציה זו – היא מורידה מאיתנו את הדאגה הנפוצה כל כך בקרב בעלי רכבים פרטיים, ומתעוררת בכל פעם שהרכב מראה סימנים של תקלה או כאשר מועד הטסט השנתי מתקרב. בעסקת ליסינג פרטי תפעולי אנו פטורים מכל זה, ויכולים ליהנות מהרכב עצמו ללא יותר מדי דאגות, הסחות דעת או הוצאות כבדות ובלתי צפויות עבור תיקונים במוסך.

 

לפרטים נוספים גלשו לאתר גלי ליסינג המציע מגוון פתרונות בתחום הרכב https://www.galileasing.co.il/

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה