$(function(){setImageBanner('4c825559-ebe0-4343-b669-69dce870d662','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

כל יום יהודים בכל רחבי העולם לובשים בגד מיוחד אשר נקרא ציצית. את הבגד המדובר הם לובשים מתחת לחולצה שלהם. מדובר על בגד שלפינות שלו קשורים חוטים. ישנם אנשים שלא לובשים ציצית ולעיתים הם תוהים מהי אותה ציצית, מדוע לובשים אותה וכיצד יש ללבוש אותה. לא מעט מעוניינים לקבל עליהם את מצוות הציצית אך מעוניינים להבין את הטעם למצווה זאת וכן מעוניינים להבין היכן ניתן לרכוש אותה וכיצד לרכוש אותה בצורה נכונה. במאמר הבא תקבלו את כל המידע.

FREEPIK

מהו המקור בתורה למצוות ציצית?

בתורה כתוב: "ויאמר ה' אל משה לאמור: דבר אל בני ישראל ועשו להם ציצית על כנפי בגדיהם לדורותם ונתנו על ציצית הכנף פתיל תכלת וראיתם אותו וזכרתם את כל מצוות ה' ועשיתם אותם ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עינכם אשר אתם זונים אחריהם, למען תזכרו ועשיתם את כל מצוותי והייתם קדושים לאלוקיכם". למעשה, המשמעות של הפסוק המדובר היא שכאשר יהודי לובש בגד אחד שיש לו ארבע קצוות מרובועות, עליו לקשור על כל אחד מארבע הקצוות חוטים מיוחדים שקרויים ציצית. אחד מהחוטים הללו צריך להיות צבוע בצבע תכלת והציצית המדוברת צריכה להזכיר לאדם הלובש אותה את כל המצוות שציווה אותנו השם יתברך ולעורר אותו להתמיד וללכת רק בדרך הישרה ולא לסור ממנה או לסטות ממנה ימין או שמאל. אם חשובה לכם מצוות ציצית לאחר שהבנתם את הטעם שלה, כדאי שתדעו כי תוכלו למצוא מגוון ציציות מהודרות אצל משכן התכלת.

קיום מצוות ציצית- כיצד?

בהתאם לפסוק המדובר, החיוב הוא לקשור את החוטים של הציצים רק על בגד שיש לו ארבע קצוות מרובעות. יחד עם זאת, לא מעט יהודים כיום בוחרים ללבוש בגד מיוחד שיש לו קצוות מרובעות וזאת בכדי לזכות בקיום מצוות הציצית. ניתן לקיים את המצווה המדוברת בשתי דרכים: דרך אחת היא ללבוש ציצית על הגוף במשך כל היממה ודרך שניה היא ללבוש טלית גדולה בשעת התפילה. כמובן שחשוב מאוד לרכוש את הציצית רק ממקום מוסמך וחשוב מאוד לדעת כי ישנן מגוון הלכות אשר נוגעות להליך ייצור הציצית כאשר מטרת ההלכות היא לוודא כי הציצית כשרה. ללבישת ציצית יש סיבות שונות כאשר חשוב לדעת כי הציצית שמסוגלת גם לשמירת הברית יכולה לסייע לאדם להישמר מכל עבירה לרבות עבירות הנוגעות לשמירת הברית.

למה לובשים ציצית?

כאמור, הסיבה העיקרית לכך שלובשים ציצית היא שהיא מזכירה לנו את המצוות של הבורא והיא מעודדת שלא ללכת אחר תאוות הלב. הגימטרייה של ציצית היא 600 ואם מוסיפים לכך את שמונת החוטים ואת חמשת הקשרים המצויים בפתיל, מגיעים למספר 613 אשר מזכירים את 613 המצוות שאנו מצווים. חשוב לדעת כי בימים עברו, אחד החוטים שבכל פתיל בציצית היה צבוע בצבע תכלת, כאשר את הצבע המדובר היו מפיקים מחיות ספציפיות. יחד עם זאת גם בימים עברו היו אנשים שזייפו את הצבע המדובר ובמשך השנים הסוד של צבע התכלת הלך ושנכח מהעולם, אך כיום ישנם אנשים שטוענים כי גילו את המקור של צבע התכלת. הסיבה לכך שבציצית יש חוט תכלת היא שלפי רבי מאיר תכלת דומה לים וים לרקיע והרקיע דומה לכיסא הכבוד. חשוב מאוד לדעת כי כיום ניתן למצוא ציציות שונות בכשרויות שונות לרבות ציצית של כשרות בית יוסף ועל כן, חשוב לרכוש את הציצית רק במקום שידוע כי יש בו ציציות כשרות ומהודרות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה