החדרים בפוסט הוסטל ירושלים ומקומות סמוכים לבילוי



תיירים המעוניינים להתמקם בירושלים בזמן חופשתם בישראל יחפשו לא פעם אכסנייה ברמה גבוהה כתחליף זול וראוי לבתי המלון בעיר. לבטח אם מדובר באכסניית פוסט הוסטל הירושלמית הממוקמת במרכז העיר ומאפשרת נקודת יציאה נוחה לכל כיוון.

 יחצ

ביקור באתר האינטרנט של האכסנייה מאפשר להבין במהרה כי מדובר באכסנייה לה סטנדרטים של מלון בוטיק יוקרתי. האכסנייה מאפשרת לאורחים תנאי הזמנה נוחים, עם 25% הנחה למזמינים מאתר הבית לו גם גרסה נוחה בשפה האנגלית, תנאי ביטול נוחים ותשלום אך ורק בעת ההגעה לאכסנייה.

היציאה מההוסטל מאפשרת לאורחים ליהנות ממה שיש לירושלים להציע. רבים מהאורחים, בעת ביקורם באכסנייה, כמובן משריינים לעצמם זמן בביקור בשכונת נחלאות הייחודית ושוק מחנה יהודה.

סוגי החדרים לאורחים באכסנייה

יש כמה הוסטלים בירושלים, אך אכסניית "פוסט הוסטל" הירושלמית מציעה לאורחיה מעל ל-40 חדרים נוחים, כשרוב החדרים הינם חדרים משותפים בהם 4-12 מיטות, חדרים המותאמים לזוגות ומשפחות ואף חדרים פרטיים המאפשרים אירוח של 2-3 אורחים באמצעות ספות הנפתחות למיטות.

החדרים הזוגיים בהוסטל כוללים בחלקם חדרים עם מיטה זוגית ואף חדרים בהם שתי מיטות נפרדות קהל הציבור הדתי בעיר ומחוצה לו. לצד המיטות, כולל החדר הזוגי אף מקלחת ושירותים, שידות אישיות, ארון מגירות, שולחן כתיבה וטלוויזיה ואינטרנט אלחוטי. לצד החדרים הזוגיים, יש את חדרי הטריפל באכסנייה המותאמים למבוגרים עם ילדים והם כוללים מיטה זוגית ומיטה נפתחת, שירותים ומקלחת, טלוויזיה ופינת ישיבה.

לצד החדרים הזוגיים וחדרי הטריפל, קיים מבחר רחב של חדרים משותפים בני 8-12 אורחים. מדובר בחדרים המתאימים לקבוצות מטיילים אשר מתמקמים בירושלים לטיולים שתכננו לעצמם באזור השומרון, הרי יהודה, הנגב הצפוני, הערבה ועוד. בחדרים קיימים מיטות קומתיים נוחות המאפשרות התנהלות נוחה יותר בחדרים ובהם מקלחות ושירותים, שידה אישית לכל אורח ואינטרנט אלחוטי זמין שבעזרתו יוכלו המטיילים להכין את מסלולי הטיול שלהם בנוחות מרבית, זאת בנוסף לצוות המלון שישמח לסייע גם כן.

סוג אחרון של החדרים בהוסטל הם חדרי הגלריה בהם מיטה זוגית מוגבהת המאפשרת בעצם מקום לספה שנפתחת למיטה ובכך מאפשרת אירוח לזוג עם שני ילדים. דירות הגלריה מצטיינות בריהוט מעוצב ומאפשרות לאורחים בחדרים התחושה כי הם נמצאים באחד מבתי מלון הבוטיק המובילים בעיר.

שכונת נחלאות

שכונת נחלאות נמצאת צפון מערבית לאכסניית פוסט הוסטל ירושלים במרחק הליכה של 20 דקות והיא מהווה מוקד לביקור וטיול של מרבית אורחי האכסנייה.

התפתחות הנחלאות (כינוי לגוש של שכונות ותיקות בלב העיר) החל בשנת 1875 עת נבנתה שכונת אבן ישראל בדרך יפו. הנחלאות השונות שהוקמו היו מגוונות וחולקו על בסיס מוצא עדתי, שייכות לאיגוד כלכלי, שכונות בהם כולל ללימוד תורה ועוד.

לקראת קום המדינה שכונת הנחלאות התרחבה והצפיפות הביאה להתרחבות בתים ומבנים באופן לא מאורגן, כשכיום חלק מבתי השכונה מהווים נדבך של שימור וזאת באמצעות התערבות המנהל הקהילתי "לב העיר".

הסיורים המתקיימים בשכונה לתיירים ולמבקרים כוללים מעבר בסמטאות השכונה ובין בורות המים שנבנו בה. הסיור כולל ביקור בבתי הכנסת שהוקמו בה לאורך השנים, שילוב של טעימות ובראשן קובה נבלוסיה (קובה סורית מטוגנת), ביקור בעץ התות המפורסם של השכונה והכרה של דמויות בולטות של השכונה לאורך השנים דוגמת רבי אריה לוין אשר התגורר בפינת רחוב אבולעפיה ופעל נמרצות למען אסירים יהודים שנכלאו בבתי הכלא והמעצר של המנדט הבריטי ששלט בירושלים.

שוק מחנה יהודה

שוק מחנה יהודה ממוקם גם הוא צפון מערבית לאכסנייה במרחק הליכה קצר של 15 דקות והוא לבטח מהווה אטרקציית חובה לתיירים מהאכסנייה שהגיעו לביקור בעיר הבירה.

תחילתו של שוק מחנה יהודה עוד בתקופת השלטון העות'מני בסוף המאה ה-19, כשטרם הקמתו היה מדובר במגרש רחב וריק. תחילתו של השוק הייתה יוזמה של ערבים תושבי המקום יחד עם חקלאים שהביאו לאותו מגרש ריק את תוצרתם החקלאית למכירה, כשעם הזמן הפך אותו מפגש רחב בין מוכרים לקונים לביסוס של שוק מסודר וכזה שהיווה תחליף ראוי עבור תושבי האזור שחסכו את ההגעה המייגעת עד לשוק של העיר העתיקה באותם ימים.

שוק מחנה יהודה פתוח לאורך כל ימות השבוע משעות הבוקר ועד השעה 19:00 כשביום שישי נסגר השוק לפני כניסת השבת ב-15:00. במוצאי שבת ובשעות הערב תמצאו את השוק הופך לסצנה לילית גועשת, רועשת ומהנה ובו תוכלו ליהנות מבתי הקפה, מסעדות, ברים ואירועים של מופעי רחוב ונגינה המתרחשים בו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה