החברים של הילדים באים למסיבת פיג'מות? כך תעברו את זה בשלום



מסיבת פיג'מות מציבה אתגר משמעותי עבור ההורים של הילדים המארחים. גם אתם צריכים להתכונן לאירוע כזה? הנה המדריך שיסביר לכם מה לעשות, כיצד למצוא סידורי שינה וכמובן איך לבנות את התפריט של האוכל והשתייה

Pixabay

מסיבת פיג'מות היא אירוע מקובל אצל ילדים בגילאי בית הספר היסודי. לפי מחקרים פסיכולוגיים, התפקיד של מסיבה כזו הוא בין היתר להעניק לילדים תחושת חיוניות ולעזור להם לשפר את הקשרים החברתיים. בנוסף, ילדים אוהבים לארח כדי למצוא לעצמם תעסוקה ובשביל לא להשתעמם. הבעיה היא שברוב המקרים, אנחנו כהורים נהיה אלו שצריכים להפיק את האירוע.

קודם כל, הדבר החשוב ביותר הוא להגביל את כמות המוזמנים: היות ובגילאי בית הספר היסודי הילדים מתקשרים ביניהם גם באמצעות ויכוחים ומריבות, עדיף לצמצם את הקונפליקטים ואת מספר האנשים במעגל. כמו כן, מומלץ להתחיל את המסיבה מאוחר ולסיים אותה מיד לאחר ארוחת הבוקר שלמחרת. האלטרנטיבה היא לאפשר אינטראקציה חברתית לא מובנית, אז זה עלול ליצור קונפליקטים ואף לגרום לילד המארח להתעייף על רקע החדירה לפרטיות.

הורים לילדים יכולים לנצל את התפקיד שלהם בתור "השוטר הרע" ולהציב גבולות וחוקים להתנהגות בבית. מצופה מהם לעדכן את הילדים מראש לגבי הפעילות המתוכננת, להסביר להם מה מותר ואסור לעשות וכמובן להציב שעה ברורה לכיבוי אורות – כי אחרת אף ילד לא ירצה להיות הראשון שמוותר ועוצם חלילה את העיניים.

מה אוכלים ואיפה ישנים?

היבט אחר לגמרי בהיערכות לקראת מסיבת פיג'מות הוא זה שמתייחס לסידורי השתייה, האוכל והלינה. כדאי שהתפריט של המסיבה יהיה טעים ומהנה, אבל עם מינימום סוכר ובלי שוקולדים או ממתקים. אפשר לתת לילדים להשתתף בהכנת האוכל, ניתן להתייעץ איתם לגבי מאכלים מומלצים ותמיד כדאי לשמור על ראש פתוח עם הזמנת פיצה.

בכל הנוגע לסידורי הלינה, הסוד הוא לשמור על פתרונות שינה כמה שיותר פרקטיים. הילדים מטבע הדברים ירצו לישון יחד, אז כדאי להוציא מראש את הציוד המיותר ולפנות מקום בחדר המרכזי או בסלון. אם יש בבית ספה נפתחת למיטה נוחה במיוחד, זה יפתור הרבה בעיות ויאפשר לילדים גם לראות טלוויזיה או להשתתף במשחקי קופסא. במידה ואין ספה כזו, אפשר להביא מזרנים מהשכנים או להשתמש במזרנים מתנפחים.

אם בכל זאת הילדים מתעוררים באמצע הלילה ורוצים ללכת הביתה, ההורים המארחים צריכים לבדוק האם יש משהו בסיטואציה של המסיבה שמפריע להם והם יכולים לשנות כדי לעזור להם להירגע. במידה והכלים הקיימים לא משיגים תוצאות, אפשר להתקשר לשאר ההורים, להתייעץ איתם או לבקש מהם להגיע.

המלצות לפעילויות מהנות

סביר להניח שהילדים כבר ידאגו לתעסוקה הולמת ושלא תשמעו מהם בין הארוחות או מהרגע שבו הם נכנסים לחדר, אבל כדאי בכל זאת להתכונן עם כמה פעילויות לעת צרה. אפשרות אחת היא לבקש מהילדים להביא חולצה שהם לא צריכים ולצבוע אותה למזכרת. אפשרות שנייה היא להקים עמדת DIY בגינה או בחצר, לשים עיתונים על הרצפה כדי ששום דבר לא יתלכלך ולתת לכל ילד לגלות יצירתיות.

לקראת שעות הערב תוכלו לעבור לפעילויות סולידיות יותר כמו משחקי קלפים, משחקי קופסא או צפייה בטלוויזיה. כמו תמיד, גם כאן השאיפה היא שהילדים ייהנו אבל שהם גם ירגישו שיש להם על מי לסמוך. נשמו עמוק לפני שהמסיבה מתחילה, הישארו קשובים לצרכים של הילדים המארחים ואל תשכחו שכולנו היינו בשלב הזה – ושהוא בסופו של דבר גם נגמר.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה