הדרכת כיבוי אש והכשרה מעשית לעובדים וצוותי חירום



התמודדות עם מפגעי אש ועשן למיניהם עשויה להיות רלבנטית כמעט עבור כל אחד מאיתנו, אך במיוחד עבור אנשים בתפקידים מסוימים בהם נדרשים לתת מענה למצבי קיצון שכאלו, דוגמת צוותי חירום. גם הסמכה פשוטה ומהירה יחסית ולמידה של כמה פרטי מידע רלבנטיים ופעולות נדרשות ומומלצות במצבים בהם מתמודדים עם מפגע אש, יכולה לסייע להתמודד בצורה טובה הרבה יותר עם הלחץ שמצב מסוג זה עשוי להביא עימו. התוצאות הישירות עשויות בקלות להיות הצלת חיים.

freepik

הכשרת כיבוי אש מקצועית ומהירה

קיימים כמובן קורסים והכשרות רבות ושונות בתחום של התמודדות עם מפגעי אש, החל מהדרכת כיבוי אש לעובדים במקום עבודה וכלה בלימודים מקצועיים ומקיפים של התחום. עבור צוותי חירום למיניהם, כמו גם באופן כללי אנשים המעוניינים בידע וניסיון רבים יותר בתחום חשוב זה, מוצעת הכשרת כיבוי אש הנערכת באופן מרוכז, וכוללת מפגש יחיד הנמשך כשש שעות, במסגרתו לומדים את עיקרי ההתמודדות הנכונה עם מפגעי אש – מבוא כללי בנושא, זיהוי והבחנה בין סוגי שריפות והאופנים הנכונים להתמודד עם כל סוג שכזה, כיצד להימלט בהצלחה ובביטחון יחסי מחדר אפוף עשן וכמובן – תרגול מעשי נרחב. התרגול המעשי כולל תפעול של מטפי כיבוי אש, גלגלון אש, זרנוקים ומזנקים.

הכשרה מסוג זה רלבנטית כמובן לא רק עבור צוותי חירום מקצועיים מסוגים שונים, אלא גם עבור כל מי שמעוניין ויכול לעבור כמה שעות של לימודים מסוג זה. תמיד ובכל מקום עבודה, למשל, טוב שיהיה לפחות אדם אחד אשר בקיא במיוחד בנהלי התמודדות עם מפגעי אש, כיבוי שריפות וכיוצ"ב. מדובר במפגע אשר תמיד עלול להיות רלבנטי, בכל מקום ובכל זמן.

 

הדרכות מקצועיות במכון וינגייט ועמידה בהנחיות ובתקנים הרלבנטיים

במידה ושולחים עובדים לעבור הדרכת כיבוי אש מקצועית (או נרשמים בעצמכם), מומלץ לוודא כי בוחרים בקורס ברמה המקצועית הגבוהה ביותר. במשהו כמו מפגעי אש אסור לזלזל, וחשוב להשיג את ההדרכה המקצועית, הטובה, היסודית והמקיפה ביותר שניתן לקבל.

מומלץ לבחון את האפשרות של הדרכת אש מקצועית הנערכת במכון וינגייט על ידי חברה המתמחה ספציפית בתחום זה, ומעבירה הדרכות מרוכזות לאורך חצי יום, פחות או יותר. ההכשרה כוללת גם מבחן מסכם, כאשר מעבר שלו מקנה תעודת של כיבוי אש רמה 1. הסמכה מסוג זה עשויה להיות רלבנטית במקרים ומצבים מסוימים, אך הרעיון החשוב כאן באמת אינו ההסמכה הפורמלית, אלא הידע והניסיון הנרכשים ומאפשרים להתמודד בצורה טובה יותר עם סיטואציות של מפגעי אש מאיימים למיניהם.

כמו כן, חשוב לוודא כי הקורס המועבר עומד בכל התקנים, ההנחיות והדרישות של משרדי הממשלה הרלבנטיים, בפרט משרדי הכלכלה והתעשייה (המשרדים הרלבנטיים בהקשר זה). עמידה בכל התקנים, גם המחמירים ביותר, למשל בנוגע לרמה המקצועית של צוות ההדרכה ושימוש בציוד ברמת האיכות והתחזוקה הגבוהות ביותר, קריטית על מנת להבטיח הכשרה ברמת איכות אופטימאלית.

לפרטים נוספים הכנסו לאתר https://rescue-1.com/


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה