הגיע הזמן לבגרות - על השלמת בגרויות אחרי צבא



לפעמים תקופת התיכון אינה עוברת בדיוק כפי שציפינו ואנו מוצאים עצמנו ללא תעודת בגרות מלאה. זהו כמובן אינו סוף העולם שכן ישנן אופציות רבות לשיפור והשלמת הבגרויות. אנשים רבים בוחרים לעשות השלמה זו לאחר סוף השירות הצבאי שבו מתחילים להתכונן לחיים הסטודנטיאליים עבור הקריירה העתידית שנרצה לעסוק בה בעתיד. הבה נבחן את ההיבטים השונים של שיפור והשלמת הבגרויות.

pixabay

מדוע כדאי לעשות את השלמת הבגרויות לאחר הצבא?

 

מי שמסיים את לימודיו בתיכון ומתחיל להכין את עצמו לקראת השירות הצבאי, לרוב אינו מעוניין לבלות את זמנו בהמשך לימודים. לכן בדרך כלל השלמת הבגרויות נדחית למועד מאוחר יותר. לאחר סיום הצבא זו התקופה שבה מתחילים לחשוב על העתיד ועל קריירה. מרבית המקצועות כיום דורשים לימודי הסמכה לתואר שכדי להתקבל אליהם חייב הנרשם להציג תעודת בגרות. לא פעם גם הממוצע של הבגרויות הוא מרכיב חשוב ולעיתים נדרשת השלמת יחידות במקצועות כמו מתמטיקה, פיזיקה או אנגלית.

 

בסיום הצבא החומר של 12 שנות הלימוד בבית הספר אינו זר לגמרי במוחנו וגם הרגלי הלמידה והמשמעת העצמית עודם קיימים. זהו מומנטום שחשוב לנצל כדי לעבור את השלמת ושיפור הבגרויות בהצלחה, מבלי לבזבז זמן או כסף מיותרים. כמו כן, מי שאין לו ממון רב יכול להיעזר בפיקדון הצבאי כדי לעבור את השלמת הבגרויות וחיילים משוחררים אף זוכים להנחות ומבצעים לא פעם. אם כן, יש בתקופה זו את התנאים האידיאליים ביותר להשלמת הבגרויות ובהחלט מומלץ לנצל זאת.

 

השלמת בגרויות אינה כוללת את כל המקצועות שלמדתם בתיכון

 

יכול להיות שהשלמת תעודת בגרות נראית מאיימת במיוחד לאור העובדה שהייתם צריכים לבלות 12 שנים בבית הספר. חשוב לזכור שלא כל מה שלמדתם בתיכון יפגוש אתכם בעת השלמת הבגרויות. ישנם לימודי חובה שחייבים להופיע בתעודת הבגרות ורק בהם תצטרכו להתמקד, כמו אנגלית, לשון, מתמטיקה ועוד. בסך הכל עליכם להחזיק בעשרים יחידות לימוד לכל הפחות כדי לקבל את התעודה הנכספת, כאשר אחד מהמקצועות חייב להיות מקצוע מוגבר ששווה לארבע יחידות או חמש. כך או כך אם כבר יש לכם החלטה בנוגע ללימודים האקדמאיים שאותם תרצו ללמוד, מומלץ לבדוק מהן הדרישות של מוסד הלימודים בכל הנוגע לתעודת בגרות.

 

איך תבחרו קורס להשלמת בגרויות?

 

הדרך הבטוחה ביותר להבטיח שתעברו את מבחני הבגרות היא לעבור קורס ייעודי לכך. זכרו שבכל שנה משרד החינוך קובע שינויים בחומרי הלימוד הנדרשים לכל בגרות. בלימודי הקורס תוכלו להיות רגועים שאינם מפספסים דבר או לחילופין שאינכם מבזבזים זמן על חומר לא רלוונטי.

 

כדי לבחור את הקורס הנכון בשבילכם עליכם להבין אילו תנאים נחוצים לכם כדי להצליח. האם דרושה לכם כיתה קטנה או גדולה, מיהו המורה שאליו תתחברו יותר וגם כמובן המחיר חייב להיות נכון עבורכם.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה