ד"ר אקרמן מרפאת שיניים מציג את כל החידושים לשתלים דנטליים



שתלים דנטליים הן מהחלופות הנפוצות ביותר לשיקום של שיניים חסרות או שיניים הרוסות המיועדות לעקירה. אנחנו עדים בשנים האחרונות למגוון פיתוחים וחידושים בתחום שתורמים לפעולה כירורגית קטנה יותר, לקיצור זמן ההחלמה ושיפור התוצאות

KDdesignphoto | Shutterstock

שיניים הרוסות אשר נגרמות ממחלת עששת מתקדמת המיועדות לעקירה או לטיפול במחסור בשיניים. מטרתם היא לשחזר את השיניים האבודות הן מבחינת היכולות הפונקציונליות (אכילה, נשימה ודיבור) והן מבחינת המראה האסתטי. 

חשוב שתדעו:

שתלים דנטליים הם פתרון קבוע בעל יציבות מיטבית ומומלצת.

התקנת השתלים אינה כרוכה בפגיעה בשיניים הסמוכות.

חידושים אחרונים בתחום ההשתלות הדנטליות שיפרו את איכות השתלים והובילו לקיצור וייעול של הליך ההשתלה עצמו.

החלופות השונות מאפשרות לקבל שתלים חזקים יותר, לקצר את מהלך ההחלמה עד לאיחוי השתל בעצם הלסת ואף לספק פתרון שיקומי קבוע גם למטופלים שסובלים ממחסור בעצם. אספנו עבורכם כמה שיטות מתקדמות שכדאי להכיר. 

שתלים המזרזים את התהליך האיחוי בעצם הטבעית

השתלים המסורתיים עשויים מסגסוגת טיטניום והם מוברגים לעצם הלסת. בשנים האחרונות בוצעו פיתוחים רבים של השתלים עצמם ובעיקר של החומרים המצפים אותם. החומרים הייחודיים מזרזים את התהליך הביולוגי לאיחוי השתל בעצם הלסת וכתוצאה מכך הזמן עד להתקנת השיקום הקבוע מתקצר משמעותית. 

 

השתלה דיגיטלית

במקרים מורכבים יותר בהם יש צורך בהשתלה של מספר שיניים או של לסת שלמה, ניתן לבצע תכנון ממוחשב של ההשתלה טרם לביצוע הפעולה עצמה. בשלב הראשון יתבצע סריקה תלת ממדית של חלל הפה. בעת תכנון אסטרטגיית הטיפול תתבצע אינטגרציה בין הסריקה התלת ממדית לבין צילומי ה-CT  של פה המטופל. למעשה, הליך התכנון כולו מתבצע באמצעות תכנת מחשב וכולל תכנון של מיקום השתלים ופיזור העומסים בחלל הפה. בהסתמך על המודל הדיגיטלי מיוצר סד מיוחד, דרכו תתבצע החדרת השתלים לעצם הלסת. השיקום וההתאוששות לאחר השתלה דיגיטלית יהיו מהירים יותר. בשל העובדה שלא נדרשת כל פתיחה של החניכיים לרוב גם ההחלמה תהיה קלה יותר עבור המטופל. 

 

שתלים קצרים

במצבים בהם יש צורך בשחזור הנפח הגרמי בשל ספיגת עצם, תתבצע השתלת תחליף עצם ושחזור הנפח הגרמי של הלסתות. פרוצדורה זו מאריכה משמעותית את הזמן עד להתקנת השיקום הסופי על גבי השתלים. אחד הפיתוחים האחרונים שנועד כדי לייעל את הליך ההשתלה הוא שימוש בשתלים קצרים יותר באורכם ובעלי שטח פנים רחב מאוד. כך ניתן לקצר את הליך ההשתלה ובמקביל גם לאפשר יציבות מקסימלית של השתל. על גבי שתלים אלו מתקינים שיקום מיוחד באמצעות גשרים או כתרים. 

 

השתלה ביום אחד

במקרים בהם יש צורך בהשתלה של שן בודדת אשר אינה מהווה פגם משמעותי, תקופת ההחלמה עד להתקנת השיקום הקבוע חיונית כדי לאפשר את יציבות השתל. עם זאת, כאשר יש צורך בשחזור של לסת שלמה, במהלך תקופת ההחלמה עלולים המטופלים לסבול מפגם אסתטי ותפקודי משמעותי. במקרים אלה, ניתן להתקין את השתלים במיקומים אסטרטגיים בעצם הלסת, כך שהעומס אשר מופעל עליהם יתפזר באופן שווה. לאחר מכן, ניתן לבצע העמסה מיידית. מדובר בפעולה בה כבר במועד החדרת השתלים מתקין הרופא המטפל את השיקום. חלוקת העומס הנכונה בין שתלים רבים אינה מסכנת את יציבותם ומאפשרת למטופל להנות "משיניים ביום אחד" ומיכולת פונקציונלית וממראה אסתטי מיד לאחר ההשתלה.


טכניקות מתקדמות לשיפור נפח העצם

במצבים בהם של חוסר בשיניים או זיהומים סביב שיניים מוזנחות, מתרחש גם דילול של עצם הלסת. כפי שצוין לעיל, כדי להחדיר את השתלים יש צורך בנפח גרמי מינימלי שיבטיח את יציבותם ולכן יש לשחזר את נפח העצם. קיימות כיום טכניקות מתקדמות לשחזור נפח העצם שיקצרו משמעותית את זמן ההחלמה, ימתנו את הכאבים שלאחר ביצוע הפעולה ואף יספקו תוצאה טובה יותר. שימוש במוצרי דם המופקים מדם המטופל ומועשרים בפקטורי גדילה מקצר את התהליך ומספק תוצאה טובה יותר. לעיתים ניתן לבצע גם את החדרת השתלים באותו המעמד, אך הדבר תלוי במצב האנטומי וכן בכמות העצם הקיימת כדי לייצב את השתל. 


מה חשוב לדעת לפני שהולכים להשתלת שיניים?

השתלת שיניים היא פעולה כירורגית לכל דבר ועניין ולכן חשוב לוודא כי הרופא אשר מבצע אותה הוא רופא בעל הכשרה בתחום עם ידע רב שיכול להתאים את אסטרטגיית הטיפול למקרה ולבצע את הפעולה על הצד הטוב ביותר. מעבר לכך, לפני ביצוע ההשתלה נדרשת בדיקה פיזיקאלית מקיפה ובחינה של ההיסטוריה הרפואית  על מנת להתאים את הטיפול והליך השיקום למצב בריאותו הכללי של המטופל.  רופא בעל הכשרה מתאימה יסייע לתכנון קפדני ונכון של הפעולה וכתוצאה מכך יבטיח אחוזי הצלחה גבוהים של הליך ההשתלה כולו. 

לפרטים נוספים - מרפאת שיניים ד"ר אקרמן 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה