דלתות פנים הן עסק גדול, עם היצע וביקוש מטורפים בהתאם, עם מגוון עיצובים ואיכויות, שלל צבעים וחומרים. חנויות וחברות המתמחות בתחום משדרגות משנה לשנה ומפתחות טכנולוגיות חדשות עבור הלקוחות שלהם, לפעמים בהתאמה אישית. לפני בחירת הדלת, יש לבחור בקפידה את החברה, לבדוק עם ההמלצות, זמן האחריות, אם עומד בתקנים הישראלים, ולעבור על מגוון ההצעות. לאחר מכן, הכדור בידיים שלכם. חשבו טוב טוב על איך תרצו שיראה ביתכם, והרכיבו את הפאזל... ממליצים לכם להמשיך לקרוא את הכתבה.

FREEPIK

מבנה הדלת

שלב ראשון בבחירת הדלת, הכרת המידות המדויקות של הדלת. הגובה והרוחב של פתח הדלתות בבית יכול להיות סטנדרטי (גובה 2 מ׳ ו6 ס״מ, רוחב כ60 ס״מ עד 90 ס״מ) או לעיתים יכול להיות חריג ומיוחד. דבר נוסף, כיוון הפתיחה(ימין או שמאל) הוא פרמטר חשוב ולעיתים קובע את תכנון החדר. גם צורת הפתיחה, אם דלת ציר או דלת נגררת, היא בחירה חשובה. יחס דלת-משקוף הוא עקרון שלא כולם שמים לב אליו. קיים משקוף בולט שנראה זהה משני צידי הדלת, דלתות עם מגרעת המתלבשות על המשקוף. קיימות גם דות קו אפס, חדשות בשוק, שמתמזגות עם הקיר ומקנות מראה חדיש ומודרני.

להזמנת: דלתות פנים בירושלים

 

חומרי דלתות

דלתות עשויות מחומרים שונים, עם איכויות שונות ורמת עמידות משתנה, וכמובן – מחיר משתנה. אז מה יש היום בשוק ולמה הוא מתאים? –

עץ מלא, הוא החומר האיכותי והיקר ביותר של הדלתות, מקנה מראה טבעי ומחוספס, ולא מתאים לכולם. דלת פולימרית מוגנת מפני שחיקה ממים, לחות ורטיבות. מתאימה בעיקר לחדר רחצה ומקלחות. קיימים גם חומרים שמהם עשויות דלתות האטומות לרעש ואקוסטיקה, כמו דלת העשויה מ100% פוליאוריטן.

 

כיסוי דלתות

בסופו של יום, מה שהעיניים רואות זה החלק החשוב ביותר להשלמת החלל. רוב הדלתות מכוסות בחומר הנקרא ג׳קט, המגן על הדלת וחסין ברובו מפני מים, יש לבצע עליו ציפוי או צביעה. ציפוי דלתות יכולות להיות עם סוג של טפט דק בצבעים חלקים או דמוי עץ, פורמייקה (חומר העשוי שכבות עם דבקים חזקים) וכו׳. לעומת זאת, קיימים גם מגוון סוגי צבעים, המותאמים לדלתות עץ, מתכת או זכוכית, וגם להם יכולות בידוד והגנה שונות.

 

תוספות

ידיות לדלת, הן ״הפיניש״ שלך עיצוב הדלת, יש מגוון רחב ועצום של סגנונות, צבעם וחומרים. ההמלצה לנו היא לבחור ידית עדינה ופשוטה שתשלב עם דלת מעוצבת וצבעונית. ולהפך, עבור דלת בצבע שמנת או גוון דומה, עם לא הרבה טקסטורה חגיגית, כדאי לבחור ידית מיוחדת, מקושטת ומעוצבת באופן משמעותי יותר כדי לשלב את שני הפריטים באופן מדויק.

נעילת הדלת מתבצעת כיום ב2 סוגים – הסוג הישן והקלאסי, לשונית הנכנסת ויוצאת מהמשקוף. מנגנון זה כבר פחות בטוח לעומת השני – מגנט. מנגנון המגנט מאפשר לטרוק באופן שקט את הדלת ומבטיח שתישאר סגורה בעזרת המגנט, אם היא לא נעולה.

חלונות הן תוספות מעניינות לעיצוב הדלת. חלון עליון לשירותים, או חלון מאורך לצד הדלת יכולים להוסיף מראה מיוחד ושונה. חלון עם זכוכית שקופה לחדר מתאים או זכוכית חלבית למראה מבלבל.

 

לסיכום

באופן כללי, מומלץ לעשות סקר שוק לפני קניית דלתות וחידוש העיצוב הביתי. לאחר בחירת החברה ובדיקת הפרמטרים מקדימים, רצוי לחשוב טוב על העיצוב הסופי הצפוי בעינכם. הגוונים, עיצוב החומר, התוספות המעניינות והצבעים השונים, החומר השונה שממנו עשויה הדלת, סוג הידית ועוד ועודועוד. דלת פנים בבית היא אלמנט עיצובי החשוב בבחירה, אך לא השיקול היחיד.

לצפייה: דלתות קו אפס

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה