די לדחיינות! הגיע הזמן לגרום לדברים לקרות



לא פעם קרה לנו שהיינו צריכים לעשות כמה דברים בו זמנית ופשוט דחינו את זה. הרבה פעמים כשיש לנו עומס משימות אנחנו פשוט לא עושים אותן. אם המשפטים- "עוד חמש דקות", "אנוח ואז אולי יהיה לי כוח", "מחר אני אעשה את זה", נשמעים לכם מוכרים, הגעתם למקום הנכון.

Pixabay

בואו נודה שרובנו דוחים משימות למחר. מדובר בתופעה של ממש ולא בעוד סתם התנהגות וקוראים לה- דחיינות. מארק טווין התבדח על הנושא וכתב "לעולם אל תדחה למחר את מה שאתה יכול לדחות למחרתיים". בעיית הדחיינות ידועה משחר ההיסטוריה ועדיין אין לה פתרון ממשי. אנחנו מגדירים דחיינות כבעיה כי הרבה פעמים היא גוררת אחריה מצבים לא נעימים, כגון: תשלום קנסות במידה ולא משלמים חשבונות בזמן, חולי, במידה ודוחים כל הזמן בדיקה לרופא, בעיות חברתיות (דחיית מפגשים חברתיים) וכן הלאה. 

יש מגוון שיטות שיכולות לעזור להתמודד עם תופעת הדחיינות ואנחנו נמנה חלק מהן:

הזדמנויות מיידיות

מכירים את המושג הזדמנויות מיידיות? מדובר בכל אותם שירותים או טיפולים שאתם כל הזמן דוחים למועד מאוחר יותר ולא באמת עושים אותם. אפליקציית Wakee עוזרת לכם להילחם בדחיינות ולשים לה סוף! דרך האפליקציה תוכלו לבקש הזדמנויות לשעות הקרובות בכמה לחיצות פשוטות. אתם תגדירו את סוג השירות/ הטיפול שאותו אתם מבקשים וטווח מחירים שאתם מוכנים לשלם. הרעיון הוא שתקבלו שירותים מעכשיו לעכשיו בלחיצת כפתור ומבלי לדחות כל הזמן. לאחר כמה דקות, תתחילו לקבל הצעות להזדמנויות מבעלי עסק מומלצים שעומדים בקריטריונים שלכם. לכם יישאר רק להחליט לאיזה בעל עסק אתם רוצים להגיע ובנוסף תוכלו לצפות בפרופיל האישי שלו. Wakee מספר אחת לדחיינים שרוצים לשים קץ לדחיינות. 

תוכניות מראש

קבעו לעצמכם לו"ז יומי שבו תרשמו בצד את כל המשימות שיש לכם לאותו יום. אחרי שסיימתם, קראו שוב את כל המשימות והתחילו עם המשימה הקלה ביותר עבורכם. ככה תרגישו שאתם מסמנים וי על מטלה מה שאומר שאתם מתחילים להוריד מהעומס שיש עליכם. בנוסף, אם יש לכם משימה שמורכבת מאד, פצלו אותה לתתי משימות ועשו אותה במשך כמה ימים. פעולה זו תקל עליכם ותגרום לכם לא לוותר ולדחות את המשימה עד אין סוף. 

דד ליין

דחיינים מתעבים דד ליינים וחוששים ממנו ולכן דווקא לאנשים כאלו יש להציב בכל משימה, דד ליין סופי לסיומה. רק באמצעות דד ליין הם יצליחו לעמוד בזמנים ולהתעלות על יצר הדחיינות.

תשלומים

אתם מקבלים חשבונות ואומרים לעצמכם "מחר כבר אשלם"? מחר מגיע ואתם לא משלמים ושוכחים מהחשבונות? לאחר כמה חודשים אתם מקבלים התראה וקנס על חשבונות שלא שולמו. מצב זה ממש מבאס ובואו נודה שגם כואב לכיס ולכן אנחנו ממליצים לכם לשלם את כל החשבונות בהוראות קבע. באמצעות שיטה זו לא תשכחו לשלם ולא תצברו קנסות. 

לא לכעוס

הכי חשוב לא לכעוס על עצמכם כי זה חסר טעם. דחיינות היא תופעה נפוצה שיש כמעט אצל כל אחד ואחד מאיתנו. חשבו עם עצמכם מה יכול לעזור לכם להתמודד עם התופעה הזו? נסו כל מיני טכניקות ותראו מה עובד עליכם ומה לא. תעשו לעצמכם טובה, אל תתנו לדחיינות להפריע לכם בחיי היומיום. 

שעון ביולוגי

לכל אחד מאיתנו יש במהלך היום שעות שבהן הריכוז הוא מרבי וטוב ושעות שבהן יותר קשה להתרכז. חשבו מה השעות שיותר קל לכם להתרכז ולבצע משימות וקבעו לעצמכם שאת המשימות העיקריות שלכם שדורשות ריכוז רב, אתם עושים בשעות האלו. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה