$(function(){setImageBanner('91c9af68-7ebe-4664-bb6e-d5c1768eb917','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

נהגים רבים נוטים להקל ראש בעבירת חגורת בטיחות מתוך מחשבה כי באי חגורת חגורת בטיחות מסכנים הם את עצמם בלבד ומשכך זה עניינם האישי ולא ניתן לכפות עליהם לחגור חגורה במהלך נסיעה

FREEPIK

אמנם, אי חגורת בטיחות במהלך נסיעה מסכנת בעיקר את הנהג או הנוסע אשר אינו חגר חגורת בטיחות אך יחד עם זאת, מדובר בעבירת תנועה העלולה לגרור דו"ח על חגורת בטיחות לרבות רישום נקודות משרד הרישוי. עורך דין תעבורה המתמחה בדיני תנועה יוכל באמצעות טיפול משפטי נכון והולם לפעול לביטול הדו"ח או לביטול הנקודות הרשומות לצדו. אנו ממליצים לכל נהג במדינת ישראל לנהול בהתאם לחוקי התנועה ולא לבצע עבירות.

מהי עבירה של חגורת בטיחות

על מנת שמשטרת ישראל אגף התנועה תוכל לייחס לנהג עבירה של אי חגורת בטיחות הרי שיש צורך להוכיח שני יסודות עובדתיים ברורים. ללא הוכחת אחד משני יסודות העבירה שלהלן לא ניתן לייחס לנהג עבירה זו.

  • נהיגה – על השוטר רושם הדו"ח לוודא כי הנהג היה בזמן נהיגה כאשר לכאורה הבחין בו ללא חגורת בטיחות. רכב הנמצא בעצירה ולא בתנועה אינו מחייב חגירת חגורת בטיחות.
  • נהיגה ללא חגורת בטיחות – לאחר שהשוטר הבחין בנהג במהלך תנועה, עליו לוודא כי אכן חגורת הבטיחות אינה רכוסה והנהג אינו חגור. לרוב השוטר יציין בנסיבות הדו"ח כי הבחין באבזם החגורה צמוד לדופן כיסא הנהג ובכך למעשה הניח כי הנהג אינו חגור בחגורת בטיחות.

יש לשים לב כי חגירת חגורת בטיחות באופן שאינו מלא תהווה אף היא עבירה של אי חגורת בטיחות. נהגים רבים נוטים לרכוס את חגורת הבטיחות באופן חלקי כאשר היא אינה מכסה את שלושת הנקודות העיקריות של הגוף. מעשה זה עלול לסכן את הנהג ברישום דו"ח על חגורת בטיחות.

מה העונש על עבירה של חגורת בטיחות

רישום של דו"ח על חגורת בטיחות יקנה לנהג קנס כספי על סך 250 ₪ לצד רישום 6 נקודות משרד הרישוי. נקודות משרד הרישוי יצטברו לנהג לכל ניקוד אחר הקיים לו ובהתאם לתקופה הצבירה הרלוונטית למצבו. כאשר אנו מדברים על דו"ח חגורת בטיחות הדגש העיקרי אשר יש לשים לב אליו הוא ניקוד משרד הרישוי ופחות הקנס הכספי.

כיצד ניתן להתמודד עם דו"ח של חגורת בטיחות

היות וכפי שציינו הדגש המרכזי ברישום של דו"ח חגורת בטיחות הוא הניקוד הקיים לצדו הרי שהטיפול המשפטי המקצועי אשר יעשה ישים דגש על הניקוד וביטולו. עם קבלת הדו"ח עומדים לנהג 90 ימים להגיש בקשה להישפט בגין הדו"ח או 30 ימים להגיש למרכז פניות נהגים בקשה להמרתו לאזהרה. עורך דין תעבורה המטפל בדו"ח ישקול יחד עם הנהג את הטיפול המקצועי אשר יש לבצע בעניינו ולאחר מכן יפנה לאפיק המשפטי הנכון. ככל ויש צורך בהגשת בקשה להישפט, יפעל עורך הדין להגשת הבקשה וכן למעקב אחרי הדו"ח עד קבלת הזימון לדיון. עם קבלת הזימון לדיון, יתייצב עורך הדין בבית המשפט וינהל משא ומתן עם התביעה המשטרתית במטרה להוריד את הניקוד המופיע לצד העבירה.

ניהול משא ומתן של עורך הדין עם התביעה המשטרתית יעשה לאחר שעורך הדין ערך רשימת כשלים העולה מהדו"ח והציג בפני התביעה את כל הכשלים העולים ממנו. לאחר סיום המשא ומתן, תתוקן העבירה המיוחסת לנהג לעבירה ללא ניקוד והצדדים יסכמו על קנס כספי מוסכם.

בית משפט לתעברה לאחר מכן לרוב יאשר את הסדר הטיעון והנהג יוכל להמשיך לאחוז ברישיון נהיגה ללא חשש מסנקציות כאלה ואחרות העלולות להיות מוטלות עליו על ידי משרד הרישוי לאור הניקוד שצבר.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה